Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Koettie schreef op 21-08-2025 om 19:40:

Echt zo'n voorbeeld van managment die zich niet drie seconde van verplaatsen in medewerkers.
Daarnaast zouden er instructies gestuurd zijn over hoe alles werkt maar is nooit gedaan.
Toch niet werkbaar zo. Maar goed, heb over twee weken vakantie en daarna is het vast weer opgelost want de klachten waren niet te missen vandaag.

Ik werk in de ict en ook van de andere kant is dit ook vervelend. Inventarisatie gedaan van wat er nodig is met management. Alles besteld en geïnstalleerd, blijkt de praktijk toch anders te werken. 

Vervolgens dubbel werk want aanpassingen nodig en materiaal teveel besteld (of ongebruikte licenties). 

Ikzelf heb hier snel van geleerd en betrek nu minstens een paar gebruikers. dan nog zit je soms scheef want Piet en Roos zijn groot fan van 2 schermen maar Ingrid en Klaas vinden het niks. 

Neweve schreef op 21-08-2025 om 21:10:

[..]

Ik werk in de ict en ook van de andere kant is dit ook vervelend. Inventarisatie gedaan van wat er nodig is met management. Alles besteld en geïnstalleerd, blijkt de praktijk toch anders te werken.

Vervolgens dubbel werk want aanpassingen nodig en materiaal teveel besteld (of ongebruikte licenties).

Ikzelf heb hier snel van geleerd en betrek nu minstens een paar gebruikers. dan nog zit je soms scheef want Piet en Roos zijn groot fan van 2 schermen maar Ingrid en Klaas vinden het niks.

Het is geen kwestie van chill vinden, want qua administratie werkt het veeeeel lekkerder. Maarja je cliënt niet kunnen zien achter een beeldscherm is ook weer zo onhandig. Voor de ict man was het ook vervelend maar die kan er niets aan doen. Die voert gewoon zn opdracht uit. 

voor een OR vergadering moet er een afspraak gemaakt worden, er was een e-mail gestuurd waar niemand op reageerde toen in de app Groep gevraagd wanneer iedereen kan wel even wat reacties op het wel of niet ontvangen van de e-mail, maar vervolgens niemand die datums doorgaf. Toen heb ik een datum genoemd van kunnen jullie dan en vervolgens weer geen reactie. 

Pooh-Bear schreef op 21-08-2025 om 22:25:

voor een OR vergadering moet er een afspraak gemaakt worden, er was een e-mail gestuurd waar niemand op reageerde toen in de app Groep gevraagd wanneer iedereen kan wel even wat reacties op het wel of niet ontvangen van de e-mail, maar vervolgens niemand die datums doorgaf. Toen heb ik een datum genoemd van kunnen jullie dan en vervolgens weer geen reactie.

Is iedereen al terug van vakantie?

Schemerlampje schreef op 21-08-2025 om 23:04:

[..]

Is iedereen al terug van vakantie?

Goede vraag, ik heb geen idee. Wij werken in een tak waarin we elkaar verder niet zien tijdens het werk.
Maar zo gaat het eigenlijk altijd al. En er kwamen wel wat reacties op het feit of de mail wel of niet ontvangen was, maar niet over en tijdstip voor de afspraak.

mut

mut

21-08-2025 om 23:30

Yumi schreef op 21-08-2025 om 18:40:

[..]

Maak er een familie uitstapje van

Dat zou idd wel een duidelijk signaal zijn tegen de onduidelijkheid.

Man is alleen geweest en heeft de brief meegekregen voor zoon. Vast niet volgens de regels. Nu nog aan het nadenken of we een klacht willen indienen: briefje was immers onduidelijk en nauwelijks ingevuld en wij waren gewoon thuis.

Klein ergernisje maar toch. Ik bestel al jaren kattenvoer bij dezelfde webwinkel. Ik had zes doosjes met elk 12 zakjes natvoer besteld. Krijg ik een grote doos waar 72 losse zakjes natvoer inzitten. 
Best onhandig. Normaal zet ik een doosje in mijn keukenkastje en nu zit ik met al  die losse zakjes. Straks maar even een mailtje aan wagen. 

Last van mijn rug. Irritant  want lange dag voor de boeg.

Ik heb een collega die ik niet zo vaak zag, want andere afdeling. Ik ben zijn typ niet, hij de mijne niet maar fine. Nu zie ik hem wekelijks omdat ik een dag/dagdeel per week werk op zijn locatie. In een functie die hij eigenlijk wil. Daar is hij zout over en dat mag. En de laatste tijd worden mijn taken uitgebreid, heb veel zelfstandigheid en het is heel leuk. Heb gevraagd of ik er een opleiding voor mag doen en die is toegekend. En hij is er zoooo verongelijkt want 'hij wilde dat 15 jaar terug al doen en blabla niet gewaardeerd'. Snap ergens zijn gevoel wel maar ik zeg steeds ik kan daar niets mee, ik vraag deze dingen, neem initiatief en onderlegd waarom ik denk dat de opleiding inhoudelijk belangrijk is. Hij is alleen maar aan het zeiken waarom ik al die dingen mag en 'krijg'. Ik werk er hard voor!! 

Druppel was vorige week dat ik was benaderd door een interview en dat aan hem vertelde met het doel om te kijken of hij dat wilde doen want vond het meer bij hem passen. Kon het niet eens vertellen, complete ontploffing want HIJ DEED DAT ALTIJD WAAROM BELLEN ZE MIJ NIET EN HOEZO JOU WEL'. Dus had hem gebeld de dag daarna dat ik het echt een beetje zat was, de manier waarop hij tegen me praat en ik er echt niet van gediend ben. Gelukkig excuses gehad en na onze vakanties gaan we even zitten. Want hij kan en mag inhoudelijk gewoon meedoen, maar dan moet hij wel eens gaan aangeven wat hij wil en kan en daar dan ook werk van maken. Affijn, ik ga het interview doen ivm zijn vakantie. Bel ik net om het in te plannen en gaf aan dat ik in het vervolg misschien een andere collega heb die wil inspringen. Zegt ze ja weet ik... Die belde me pissig op van de week. 

Zo gênant ook weer. 

Pooh-Bear schreef op 21-08-2025 om 12:55:

[..]

O heb ik ook een paar x gehad. Vooral als ik het naar zo’n pakketpunt met kluisjes wilde sturen. Op 3 minuten lopen van mijn huis.

En die vent van het depot had nog lef om geïrriteerd tegen mij te doen omdat de chauffeur het naar hun punt had gebracht en het nummer niet had veranderd (krijg het even heen en weer vent. )

Ik kies nooit voor die kluisjes hoor allemaal rare verhalen erover, heb 2 pakketpunten op loopafstand dus.

Maar het bleef maar doorgaan gister, want nadat ik bij punt A was geweest, moest ik naar punt B. dus ik dacht kan ik meteen blikjes wegbrengen en boodschappen.. was de automaat stuk.. dus kon ik ze weer meenemen.

doorgefietst naar de AH, komt er tegelijk met mij een vader met 2 zoons en I kid you not 1 winkelkar met 2 vuilniszakken vol blikjes en nog een in de hand....

Vervolgens ging de oudste de zak te legen, en stonden de andere 2 te kloten bij de 2de machince.

lang verhaal, kort ze voegde zich bij de andere zoon en ik kon mijn blikjes snel kwijt. door naar huis was nog geen 5 min binnen of ik kreeg bericht dat ik mijn andere pakket al klaar lag bij pakket C.

dus ik weer weg, normaal is het +/- 10 min lopen, maar de halve straat ligt open dus ik moest een mega omweg maken 

tussendoor kreeg ik nog een berichtje dat mijn pakketje (waar ik al dik 5 weken opwacht) goedkeurt is door de douane maar nog steeds geen bericht wanneer het nu wel bezorgd wordt.....

giphy.gif

Bij mij stond er gisteren weer een pakketje van nespresso voor onze voordeur. Ok het is binnen in de hal van ons appartement maar daar loopt ook Jan en alleman voorbij. Het hoort gewoon niet.

Netherfield schreef op 20-08-2025 om 13:37:

Ik erger me aan dat Apetapeta liedje wat elke dag op de radio voorbij komt. Wat een kutnummer.

Ik vindt het heel dubbel, dat liedje 🤣. Het APT stuk vind ik nix aan (understatement), de rest wel leuk 😁. 

Rogue schreef op 21-08-2025 om 12:02:

godgloeiende,
Achterlijke PostNL heeft mijn pakket naar een ander pakketpunt gebracht
Reed er verdorie net langs maar had geen ID bij me dus dacht ga het niet eens proberen
Dus ik kan straks weer terug

Geen rijbewijs bij je?

mut schreef op 21-08-2025 om 16:35:

Zit er weer eens een papiertje van de post in de bus dat wij niet aanwezig waren toen ze aanbelden. Onzin, er is de hele dag iemand thuis en als de bel het al niet zou doen, wij hebben 2 honden die flink blaffen op postmensen. Bovendien staat er geen tijdstip op het briefje maar belangrijker niet voor wie het precies bedoeld is. Om het (brief? pakje?) op te halen naar het postkantoor op de grote markt en identiteitsbewijs meenemen. Maar wie moet gaan?

Sloegen ze niet aan op het briefje dan?

SuzyQFive schreef op 22-08-2025 om 09:48:

[..]

Ik vindt het heel dubbel, dat liedje 🤣. Het APT stuk vind ik nix aan (understatement), de rest wel leuk 😁.

Ik erger me dus aan deze posts over dit liedje😅. Na de eerste post ging ik naar bed met dit liedje, lag ik 's nachts nog even wakker met dit liedje in mijn hoofd en stond ik er 's ochtends weer mee op. 

Inclusief dansje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.