Huiskamer
Ginevra
20-08-2025 om 12:46
De ABN Amro. Jemig wat een ontzettend beroerde klotebank is dat.
Ik probeer de rekening van mijn dode moeder op te zeggen. Alles is afgehandeld. ING-rekening was in 5 minuten gepiept, resterende saldo wordt naar mijn rekening geboekt, klaar. Internetbankieren bij ING: helemaal prima.
ABN Amro: eerst moet ik zorgen dat alle rekeningen precies op 0 staan, tot op de cent nauwkeurig, en dan maar hopen dat er niet net vandaag bankkosten worden afgeboekt. En dan moet je de rekening opheffen, maar die pagina geeft alleen maar witte blokken. Dan na tig keer refreshen en de computer opnieuw opstarten heb je die pagina eindelijk te pakken, en dan moet je aanvinken waarom je de rekening op wil heffen. "Rekeninghouder is overleden" is GEEN bestaande optie. Want er gaan nooit mensen dood in Nederland.
Klik je op verzenden krijg je een foutmelding met het verzoek te bellen. Dan bel ik en krijg ik een bandje dat niemand me te woord kan staan. Allemachtig wat een stelletje ongelooflijke amateurs.
Ginevra
20-08-2025 om 12:54
En de chatbot zegt "jammer dat u uw rekening wilt opzeggen". Goh ja, jammer he, maar dat heb je wel eens als mensen doodgaan. Dat is best jammer ja.
Welke kleuter heeft deze customer journey verzonnen?
(sorry ik ben boos, is het te merken?)
Bakblik
20-08-2025 om 12:55
Bakblik schreef op 20-08-2025 om 07:24:
[..]
Onze huisarts verwijst naar Atalmedial. Diverse keren ingelogd en ik kon een afspraak maken voor over 10 minuten op een locatie 12 km bij ons vandaan maar niet later op die dag maar pas volgende week. De volgende dag ingelogd om te kijken of ik dan terecht kon, dat werd een afspraak over 9 dagen. Dat zijn afspraken met een verwijzingscode. En afspraak zonder code kon wel eerder maar ik heb een code. De knop afspraak wijzigen werkt niet dus ik laat het nu maar zo.
Uiteindelijk toch maar gebeld, omdat ik het eigenlijk belachelijk vind dat het zo lang moet duren. Trof een alleraardigste medewerkster en die ging vanalles regelen. Naar de priklocatie rijden, prikken en binnen en uur was ik weer thuis. Top!
Bloemenzee
20-08-2025 om 12:57
Ginevra schreef op 20-08-2025 om 12:54:
En de chatbot zegt "jammer dat u uw rekening wilt opzeggen". Goh ja, jammer he, maar dat heb je wel eens als mensen doodgaan. Dat is best jammer ja.
ING is wat dat betreft vaak heel fijn. Sommige andere banken inderdaad… Succes.
Loulou39
20-08-2025 om 13:23
Getverderrie! Alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt😡.
Sterkte! 🌸
Netherfield
20-08-2025 om 13:37
Ik erger me aan dat Apetapeta liedje wat elke dag op de radio voorbij komt. Wat een kutnummer.
Schoondochter
20-08-2025 om 13:48

Natuurlijk ben je boos, volledig terecht. Je moet nu heel veel energie stoppen in iets wat jij ook helemaal niet had willen moeten doen. Sterkte!
Bellebelle
20-08-2025 om 13:53
Ik had precies dezelfde ervaring met precies dezelfde bank, al bestonden er toen nog geen chatbots. Voor mij genoeg rede om daar nooit een rekening te openen.
Ginevra
20-08-2025 om 14:06
Thanks allemaal voor het medeleven, het overlijden is al even achter de rug hoor. De zaken zijn afgewikkeld en het is nu tijd om de ervenrekeningen op te heffen. Evengoed nog vervelend en iets wat je gewoon soepel afgehandeld wil hebben.
ABN Amro is in alle fasen gewoon de vervelendste en lastigste bank geweest. Destijds al om een machtiging te krijgen, om het overlijden te melden en de rekening om te zetten naar een ervenrekening, en nu ook weer bij het opheffen. Het is elke keer een heleboel gedoe, foutmeldingen, vastlopers, bureaucratie en "zoek het maar uit stomme klant". Zowel de SNS als de ING gingen zó ontzettend veel makkelijker en klantvriendelijker.
kerst
20-08-2025 om 14:08
De verhuurder van dit huis heeft een verkeerde brief gestuurd
De zoveelste blunder in de planning van de verhuurder..
De renovatie werkzaamheden beginnen niet 1 september, maar volgende week al 
Ginevra
20-08-2025 om 14:08
Netherfield schreef op 20-08-2025 om 13:37:
Ik erger me aan dat Apetapeta liedje wat elke dag op de radio voorbij komt. Wat een kutnummer.
Die van "Don't you want me like I want you baby etc"? Die heb ik ooit leren kennen via TikTok, omdat ik steeds schattige AI-kittens in mijn tijdlijn kregen die dat liedje zongen. Daardoor heb ik er geen hekel aan. Pas later kwam hij vaker op de radio.
Ik besef dat dit iets zegt over mijn kijkgedrag en het algoritme waar ik in kom te zitten 
Wieder
20-08-2025 om 14:33
Ginevra schreef op 20-08-2025 om 14:08:
[..]
Die van "Don't you want me like I want you baby etc"? Die heb ik ooit leren kennen via TikTok, omdat ik steeds schattige AI-kittens in mijn tijdlijn kregen die dat liedje zongen. Daardoor heb ik er geen hekel aan. Pas later kwam hij vaker op de radio.
Ik besef dat dit iets zegt over mijn kijkgedrag en het algoritme waar ik in kom te zitten
Hahaha, mijn man zat laatst hevig te grinniken achter zijn telefoon, hij had kattenfilmpjes op instagram ontdekt. Ik weet niet wat ik grappiger vond, het filmpje of het feit dat mijn over het algemeen nogal serieuze man stuk ging om een paar kittens 😄
Koettie
20-08-2025 om 19:15
God word zo moe van Sail. Hele stad is onbereikbaar want al die bruggen staan steeds super lang open!
Broodjebrie
20-08-2025 om 19:23
Koettie schreef op 20-08-2025 om 19:15:
God word zo moe van Sail. Hele stad is onbereikbaar want al die bruggen staan steeds super lang open!
Nou sterkte dan maar, want het is pas net begonnen toch? Blij dat ik niet naar Amsterdam hoef
Bakblik
20-08-2025 om 19:34
Koettie schreef op 20-08-2025 om 19:15:
Broodjebrie schreef op 20-08-2025 om 19:23:
[..]
Nou sterkte dan maar, want het is pas net begonnen toch? Blij dat ik niet naar Amsterdam hoef
![]()
De echtgenoot en de studenten zijn hier ook helemaal gestreessed. Er moet gewoon gewerkt worden en als je in de introweekcommissie zit niet je deze week al naar de stad om dingen voor te bereiden.
De treinverbindingen zijn geheel ontregeld. Sail, formule 1 op Zandvoort, en volgende week introweek voor de studenten. In de stad om nog Prinsengrachtconcert en in de buurt van Amsterdam is Mysterieland.
Ik plan maar niet teveel komende dagen, want ik zal wel weer hier en daar de laatste km moeten opvangen met de auto. Mam kan je me halen op N, mijn fiets staat in H op het station en de bus is net weg. Dat werk. 🤮