Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 20-08-2025 om 13:37:

Ik erger me aan dat Apetapeta liedje wat elke dag op de radio voorbij komt. Wat een kutnummer.

dat is het lievelings nummer van mijn nichtje, laatst was ze bij me moeder en zegt ze; Oma, mag ik Apetapeta luisteren en mijn moeder had geen idee wat ze bedoelde moest het aan zus vragen

Koettie schreef op 20-08-2025 om 19:15:

God word zo moe van Sail. Hele stad is onbereikbaar want al die bruggen staan steeds super lang open!

ik ben blij dat ik aan de andere kant was, twijfelde nog of ik zou gaan maar ben blij dat ik niet gegaan ben 

Wij hebben een nieuwe keuken. Prachtig issie, massief hout, natuurstenen aanrechtblad, op maat gemaakt want standaardkastjes passen niet in onze ietwat raar ingedeelde keuken. Het kost wat, maar dan heb je ook wat! Het plaatsen ging al niet soepel. Er was een terugroepactie van de handgreepjes een dag voor de keuken geplaatst ging worden. Moesten we op stel en sprong andere uitzoeken, kan gebeuren. Geen idee wat er teruggeroepen kan worden aan metalen handgreepjes, maar daar heb ik me verder niet in verdiept, het zal wel. Levertijd. Weeeeeeeken. Als je iets bij Bol besteld heb je het altijd morgen, maar bij officiele leveranciers moet dat een eeuwigheid duren.  

Daardoor hebben we weken met lelijke tijdelijke handgrepen gezeten en werd de deur voor de koelkast (de voorzetdeur zeg maar, wel de lelijke metalen deur van de koelkast zelf) ook nog niet geplaatst. Ze waren ook nog hoekstukjes voor de plinten vergeten te leveren, dus ook dat kon niet afgemaakt worden. Maar goed, dat werd opgelost, keuken was supermooi, ik was superblij. Tussendoor nog een mooie eettafel geleverd gekregen voor in de keuken. Bij het zwarte blad hadden ze witte poten geleverd in week 29. Door de vakantie is dat nu in week 34 nog niet opgelost en ik heb geen idee wanneer dat wel gaat gebeuren maar dat terzijde.

Toen de kastdeuren 3 weken hingen, gingen de hoge deuren krom staan. Wij foto's gestuurd, na een paar weken (want tja, vakantie, niet erg, moet ook gebeuren) kregen we vandaag een telefoontje dat ze de deuren morgen op kwamen halen om het probleem op te lossen. Ik kom net terug van mijn werk en vraag achteloos aan mijn man: hoe lang zijn we ze eigenlijk kwijt? Een paar maanden, zegt hij, alsof dat normaal is. Een paar maanden??? Dit irriteert me zó mateloos! Nu kan ik een paar maanden weer tegen een metalen plaat van de koelkast aan gaan zitten kijken, en nog erger, tegen een hoge servieskast vol spullen zonder deur erin. Ik vind dat toch niet helemaal normaal, vraag me af wat ze daar een paar maanden mee gaan doen. Morgen eerst maar eens navragen aan de persoon die ze komt halen, maar anders ga  ik toch even klagen bij de keukenboer waar we um gekocht hebben. Geen idee wat ik daar mee opschiet, maar we betalen veel geld voor een keuken waar alleen maar gedoe mee is. En als ik dan toch bezig ben, bel ik gelijk die tafelboer, waar mijn poten blijven. Ben nu helemaal in de stemming voor een discussie, dus ze kunnen maar beter met taart, bloemen en een fanfare komen, anders... nou ja, anders niet zoveel waarschijnlijk, maar dan vind ik ze stom. Dus.

Ach wat een teleurstelling Wieder, al dat gedoe rondom die keuken. Dat je ook nog eens steeds zo lang moet wachten voor het is opgelost, maakt het er niet beter op. Hoop dat ze je morgen goed nieuws geven, jij straks aan je mooie tafel zit waarop een bos bloemen staat, je taart eet, van je keuken kunt genieten, terwijl de fanfare er een rondje doet

Yumi schreef op 20-08-2025 om 23:30:

Ach wat een teleurstelling Wieder, al dat gedoe rondom die keuken. Dat je ook nog eens steeds zo lang moet wachten voor het is opgelost, maakt het er niet beter op. Hoop dat ze je morgen goed nieuws geven en jij straks aan je mooie tafel waar een bos bloemen op staat en je taart eet, van je keuken kunt genieten, terwijl de fanfare er een rondje doet

Dat zou fijn zijn 😄. En anders koop ik zelf taart en ga ik die in mijn lelijke keuken opeten. Je bent een emotie-eter of je bent het niet, ik doe niet moeilijk over welke emotie 🤣

Super irritant Wieder! Ik heb het met mn gordijnen. Op maat laten maken, zelfs laten inmeten want geen zin in gedoe. 4, week gewacht en toen waren 2 van de 5 niet goed.  gebeld en gemaild, week later zijn er nieuwe besteld en zit nog te wachten. Oh en bezorgen doen ze alleen op dinsdag en donderdag, wie verzint dat nou. Ze verwachten nu 28 aug te leveren. 

Koettie schreef op 21-08-2025 om 05:57:

Super irritant Wieder! Ik heb het met mn gordijnen. Op maat laten maken, zelfs laten inmeten want geen zin in gedoe. 4, week gewacht en toen waren 2 van de 5 niet goed. gebeld en gemaild, week later zijn er nieuwe besteld en zit nog te wachten. Oh en bezorgen doen ze alleen op dinsdag en donderdag, wie verzint dat nou. Ze verwachten nu 28 aug te leveren.

Ook zoiets ja! En je bent afhankelijk van die types, dus je kunt er helemaal niks tegen doen.  Alles moet vooraf betaald worden,  vooraf is ook altijd alles mogelijk,  en daarna kun je gaan zitten wachten...

Nou Wieder, ik vind dat je het nog met behoorlijk veel humor oppakt....Wat een ellende zoiets.

Wieder schreef op 20-08-2025 om 23:35:

[..]

Dat zou fijn zijn 😄. En anders koop ik zelf taart en ga ik die in mijn lelijke keuken opeten. Je bent een emotie-eter of je bent het niet, ik doe niet moeilijk over welke emotie 🤣

Als er nieuwe deuren moeten komen dan de oude laten zitten tot de nieuwe er zijn. Is dat geen optie. Wij hadden één beschadigd deurtje en dat is vervangen toen de nieuwe er was.

Ik heb periodes in het jaar, zoals nu, dat ik meerdere keren per nacht en per week wakker wordt van 2 slapende handen. Tegelijk. Hoe lig ik dan?? En waarom???

Hier is de bouwvak voorbij dus op de bouwplaats tegenover is het al voor 07.00 weer een drukte van belang. De vakantie van de thuiswonende studenten is nog niet voorbij al die de oudste wel een zomercursus online.
De hele dag staat er een generator te draaien, rijden vrachtwagens voor- en piepend achteruit. 
Er worden nu lange dagen gemaakt al 3 dagen gaan ze door tot 19.00. Ik vind het wel oké als zeer om 16.00 stoppen dan ben ik het wel zat. 

Bakblik schreef op 21-08-2025 om 09:08:

Hier is de bouwvak voorbij dus op de bouwplaats tegenover is het al voor 07.00 weer een drukte van belang. De vakantie van de thuiswonende studenten is nog niet voorbij al die de oudste wel een zomercursus online.
De hele dag staat er een generator te draaien, rijden vrachtwagens voor- en piepend achteruit.
Er worden nu lange dagen gemaakt al 3 dagen gaan ze door tot 19.00. Ik vind het wel oké als zeer om 16.00 stoppen dan ben ik het wel zat.

Hoelang gaat deze ellende nog duren is het einde al in zicht. 

Tuinfluiter schreef op 21-08-2025 om 08:34:

[..]

Als er nieuwe deuren moeten komen dan de oude laten zitten tot de nieuwe er zijn. Is dat geen optie. Wij hadden één beschadigd deurtje en dat is vervangen toen de nieuwe er was.

Ze gaan deze deuren repareren. Op de een of andere manier. Mijn man heeft het geregeld en die gaat overal mee akkoord. Ik ga het zo even goed navragen, want ik vind het eigenlijk geen optie

Wieder schreef op 21-08-2025 om 10:00:

[..]

Ze gaan deze deuren repareren. Op de een of andere manier. Mijn man heeft het geregeld en die gaat overal mee akkoord. Ik ga het zo even goed navragen, want ik vind het eigenlijk geen optie

Repareren? Nieuwe moet je krijgen. Kom nou, ze zijn net nieuw....

Herfstappeltaart schreef op 21-08-2025 om 10:07:

[..]

Repareren? Nieuwe moet je krijgen. Kom nou, ze zijn net nieuw....

Ik heb net de serviceafdeling gebeld, ze gaan me terugbellen. Nieuwe deuren is eigenlijk geen optie. Omdat het houten deuren zijn, sluiten ze qua nerf aan op de deuren eronder.  Dus het mooiste is, als dezelfde deuren gebruikt worden. Dat snap ik. Wat ik niet snap is dat we bijna 30.000 euro betalen voor een keuken en dat ik dan eerst weken voor schandaal zit, en nu weer maanden. Kijk, ik laat mijn dag er niet door verpesten, maar ik ga wel even kijken of dit niet anders kan.

Wieder schreef op 21-08-2025 om 10:18:

[..]

Ik heb net de serviceafdeling gebeld, ze gaan me terugbellen. Nieuwe deuren is eigenlijk geen optie. Omdat het houten deuren zijn, sluiten ze qua nerf aan op de deuren eronder. Dus het mooiste is, als dezelfde deuren gebruikt worden. Dat snap ik. Wat ik niet snap is dat we bijna 30.000 euro betalen voor een keuken en dat ik dan eerst weken voor schandaal zit, en nu weer maanden. Kijk, ik laat mijn dag er niet door verpesten, maar ik ga wel even kijken of dit niet anders kan.

Oja in dat geval kan ik het ook begrijpen. Ik vind verder wel dat je gelijk hebt. Een tussenoplossing moet toch mogelijk zijn, zodat je niet met open kasten zit. Succes!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.