Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Auwereel schreef op 15-08-2025 om 09:36:

[..]

Ik eet alleen maar yogurt met muesli, zodat ik overdag nog een keer lekkers kan eten. Als ik kon eten wat ik wilde, zou ik bij het ontbijtbuffet even helemaal loos gaan en de muesli overslaan, maar nu heb ik een stevige basis om te kunnen fietsen tot koffie- of lunchtijd.

Thuis zitten er geen rozijnen in mijn ontbijtgranen, die ik 's avonds in de week zet.

Ik eet de vezels voor de goede darmwerking.  Het liefst echte zemelen.  Thuis eet ik 1 boterham en dan de vezels.  In een hotel ert ik wat meer dan die ene boterham om te genieten van het lekkere aanbod. Ik neem dan yoghurt met muesli van het buffet en heb nog een klein potje vezels in mijn tas 

Wil vanmorgen mijn overnight oats eten en zie dat ik lijnzaad heb gebruikt die al 8 maanden over de datum is. Aangebroken zak in afgesloten blik, vergeten, over het hoofd gezien. Hekel aan eten weggooien, toch maar gedaan.

Bakblik schreef op 15-08-2025 om 09:40:

[..]

Ik eet de vezels voor de goede darmwerking. Het liefst echte zemelen. Thuis eet ik 1 boterham en dan de vezels. In een hotel ert ik wat meer dan die ene boterham om te genieten van het lekkere aanbod. Ik neem dan yoghurt met muesli van het buffet en heb nog een klein potje vezels in mijn tas

Ik heb ook een buisje vezels bij me!  

Yumi schreef op 15-08-2025 om 09:44:

Wil vanmorgen mijn overnight oats eten en zie dat ik lijnzaad heb gebruikt die al 8 maanden over de datum is. Aangebroken zak in afgesloten blik, vergeten, over het hoofd gezien. Hekel aan eten weggooien, toch maar gedaan.

Ik vraag me altijd af, zouden die zaadjes al weten dat het 8 maanden is, en dan snuffel ik. Ruik ik nog niets afwijzend, zal het best wel gaan, afhankelijk hoe lang de houdbaarheid is. Gaat de houdbaarheid over een jaar of meer, dan doe ik dat als de houdbaarheid minder dan een jaar verstreken is. 

Maar ik vind ook wel eens dingen in de kast die al jaren verstreken zijn, dat durf ik niet te openen.

Auwereel schreef op 15-08-2025 om 10:09:

[..]

Ik vraag me altijd af, zouden die zaadjes al weten dat het 8 maanden is, en dan snuffel ik. Ruik ik nog niets afwijzend, zal het best wel gaan, afhankelijk hoe lang de houdbaarheid is. Gaat de houdbaarheid over een jaar of meer, dan doe ik dat als de houdbaarheid minder dan een jaar verstreken is.

Maar ik vind ook wel eens dingen in de kast die al jaren verstreken zijn, dat durf ik niet te openen.

Gisterenavond dacht ik daar niet aan, vanmorgen wel en vond het raar ruiken. Twijfelde of het van de warmte kon zijn, maar dan nog normaal ruik je niks. Zag toen dat de datum verstreken was en google vertelde me dat het 2 maanden na datum nog goed was. Geen zin om er last van te krijgen, voor die 3 euro.

Broodjebrie schreef op 14-08-2025 om 17:35:

mijn was droogt zo slecht hopelijk is de luchtvochtigheid morgen minder.

Tip: ik heb ditzelfde probleem, niet nu, want dan hang ik het buiten, maar in het voor- en najaar. Ik heb geen droger, maar wel een luchtonvochtiger. Die werkt als een tierelier. En het wordt dan ook niet extra vochtig in huis.

Mijn ikea bezorging zou komen tussen 9:30 en 11:35. Perfect, even huishouden doen, aannemen, in elkaar knallen en strand. Maar dacht waar blijft het nou? Nu komen ze opeens tussen 15:30 en 18:00...

Koettie dat is echt heel zuur. Zou lekker een briefje op de deur hangen met de tekst : 'Ik was thuis tijdens het eerste aangegeven bezorgmoment in de ochtend. Nu ben ik naar het strand. Morgenochtend ben ik weer aanwezig. Tot morgen en sorry'

Greyli schreef op 15-08-2025 om 12:28:

Koettie dat is echt heel zuur. Zou lekker een briefje op de deur hangen met de tekst : 'Ik was thuis tijdens het eerste aangegeven bezorgmoment in de ochtend. Nu ben ik naar het strand. Morgenochtend ben ik weer aanwezig. Tot morgen en sorry'

Daar hebben ze geen boodschap aan. Je kan geen rechten ontlenen aan de tijdsindicatie, aangezien het dus om een indicatie gaat. Als je niet thuis bent, nemen ze alles weer mee en moet je een nieuwe afspraak maken en betaal je opnieuw bezorgkosten. 

Overigens heb ik bij ikea wel ooit de bezorgkosten terug gekregen, omdat ik een klacht erover had ingediend. Zouden ook in de ochtend komen en stonden uiteindelijk na 8 uur ‘s avonds pas voor de deur. Dus Koettie zou er wel een mailtje aan kunnen wagen eventueel.

Greyli schreef op 15-08-2025 om 12:28:

Ja, dan snij ik mezelf in de vingers want dan moet ik weer een week wachten en betaal ik nog een keer bezorging. 

Maar ga er zeker een mailtje aan wagen! 

De bediening in restaurants, die na het opnemen van je bestelling "Helemaal goed!" zeggen. Ik dacht dat dat een afwijking in de Randstad was, waar ik woon, maar ze zeggen het ook in de Achterhoek en in Friesland. Heel Nederland is er waarschijnlijk mee besmet.

Auwereel schreef op 15-08-2025 om 15:02:

De bediening in restaurants, die na het opnemen van je bestelling "Helemaal goed!" zeggen. Ik dacht dat dat een afwijking in de Randstad was, waar ik woon, maar ze zeggen het ook in de Achterhoek en in Friesland. Heel Nederland is er waarschijnlijk mee besmet.

Dat heb ik met " Geniet ervan" dat wordt in mijn ogen tegenwoordig overal gezegd wanneer ze je eten /drinken komen brengen. 

Auwereel schreef op 15-08-2025 om 15:02:

Daar krijg ik ook echt jeuk van.

Dolfje schreef op 15-08-2025 om 15:19:

[..]

Dat heb ik met " Geniet ervan" dat wordt in mijn ogen tegenwoordig overal gezegd wanneer ze je eten /drinken komen brengen.

En als je op vakantie gaat of een dagje vrij hebt, of iets leuks gaat doen.

Ik vind het als een opdracht klinken, je moet en zal genieten. Denk dat ook dit weer overgenomen is uit het Engels. 

Enjoy your meal, day, trip etc. Gek genoeg vind ik dat dan niet erg.

ik baal dat ik me weer zo k*t voel vandaag en net een hoop zooi heb gegeten. Zal wel weer raak zijn morgen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.