Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

JanaDana schreef op 14-08-2025 om 16:57:

Mogen topics op dit forum trouwens eindeloos doorlopen? Er zijn hier al meer dan 26600 posts!

Ja, volgens mij wel

lientje69 schreef op 14-08-2025 om 08:36:

[..]

Uiteindelijk van kwart over 3 tot kwart voor 6 en van 6 tot half 8. Pijn is ietsje minder nu maar nog wel aanwezig. Heb de pijnstillers voor vandaag maar verhoogd. Dan zit ik wel boven de toegestane dosis en korter op elkaar dan toegestaan maar kan ik nog een beetje wat doen ipv huilend op de bank liggen.

Als deze pijnstillers onvoldoende werken, moet daar dan niet 'n keer naar gekeken worden? Of zijn er voor jou geen andere mogelijkheden, of wil je dat niet... dat kan natuurlijk ook. 

mijn was droogt zo slecht  hopelijk is de luchtvochtigheid morgen minder.

Aan een fietsoversteek op een weg die ontzettend slecht was vormgegeven. Een oversteek moet je niet maken in een bocht waarin het overzicht slecht is en dan ook nog geen vluchtheuvel maken, maar wel iets wat erop lijkt. Wat op een vluchtheuvel leek, was kennelijk een strook van de weg die niet als dusdanig stond aangegeven.

Man stak bij die oversteek de weg half over, toen kwamen auto's aangescheurd van rechts die niet te zien waren toen hij begon met oversteken. Hij wachtte op wat hij dacht dat de vluchtstrook was, maar daar stond hij dus een auto van links in de weg, die kennelijk niet op de rechterstrook moest zijn. Gelukkig stopte die auto, bestuurder met de handen in de lucht van "wat krijgen we nou?".
Als een student van mij zoiets zou ontwerpen, zou-ie een onvoldoende krijgen!

Broodjebrie schreef op 14-08-2025 om 17:35:

mijn was droogt zo slecht hopelijk is de luchtvochtigheid morgen minder.

In deze hitte is mijn was in 2 uur droog buiten. 

Netherfield schreef op 14-08-2025 om 18:24:

[..]

2 uur? Das nog lang.  Ik had hier gisteren handdoeken opgehangen en die waren op 1250 toeren gecentrifugeerd. Na 1,5 uur waren ze droog. 

[..]

Ik kan het niet buiten hangen helaas. Heb nu de deuren open.

[..]

Ik heb om 12.30 een was met badhanddoeken opgehangen, wou het net (19.15) van de lijn halen, maar hier ook een aantal (wat dikkere) die nog niet droog waren

Mama-Inge schreef op 14-08-2025 om 19:33:

[..]

Ik heb om 12.30 een was met badhanddoeken opgehangen, wou het net (19.15) van de lijn halen, maar hier ook een aantal (wat dikkere) die nog niet droog waren

Gek hoe verschillend dat is dan he? Ik heb om 15:00 nog een was opgehangen (o.a. spijkerbroeken) en alles was om 19:00 droog

Broodjebrie schreef op 14-08-2025 om 17:35:

mijn was droogt zo slecht hopelijk is de luchtvochtigheid morgen minder.

Nou hè. Mijn dochter (13) had zelf een wasje gedraaid met wat kleding en gisteren goed opgehangen. Vanmiddag nog niet droog. 

ben mijn oorbel kwijt geraakt, hoop dat die thuis uit me oor geglipt. 

klote sluiting zat blijkbaar niet goed dicht

HAHA!wait..what schreef op 14-08-2025 om 22:47:

[..]

Gek hoe verschillend dat is dan he? Ik heb om 15:00 nog een was opgehangen (o.a. spijkerbroeken) en alles was om 19:00 droog

Heb het spul nog verzet en laten staan tot 20.30 en toen was het net droog. Heel verschillend inderdaad 

Het was hier gisteren ook wat raar weer. Had 's morgens een beetje geregend en het was bewolkt en het heeft wel even geduurd voordat het zonnetje erbij kwam. Vond het ook niet aanvoelen als 30 graden en heb de hele dag buiten (in de schaduw) gezeten, waar ik de dag ervoor bijna de hele dag binnen ben geweest omdat ik het buiten veel te warm vond

Jammer dat er ooit iemand heeft verzonnen dat in muesli taaie rozijnen dienen te zitten. Prima als ze tijd hebben om te wellen, maar als je het bij je hotel ontbijt zo op je yoghurt gooit, verpest het toch enigzins het eetplezier.

Auwereel schreef op 15-08-2025 om 09:18:

Jammer dat er ooit iemand heeft verzonnen dat in muesli taaie rozijnen dienen te zitten. Prima als ze tijd hebben om te wellen, maar als je het bij je hotel ontbijt zo op je yoghurt gooit, verpest het toch enigzins het eetplezier.

Ik maak ik zulke gevallen eerst mijn muesli met yoghurt klaar.  Zet het op tafel en eet de rest van de lekkernijen die ik heb uitgezocht.  Als laatste eet ik dan de yoghurt. Als ik in een hotel eet ben ik meestal met meerdere mensen dan zit je toch wat langer,  omdat je zit te praten.  Dan is er in ieder geval iets van vocht in de rozijnen getrokken.

Bakblik schreef op 15-08-2025 om 09:30:

[..]

Ik maak ik zulke gevallen eerst mijn muesli met yoghurt klaar. Zet het op tafel en eet de rest van de lekkernijen dure ik heb uitgezocht. Als laatste eet ik dan de yoghurt. Als ik in een hotel eet ben ik meestal met meerdere mensen dan zit je toch wat langer, omdat je zit te praten. Dan is er in ieder geval iets van vocht in de rozijnen getrokken.

Ik eet alleen maar yogurt met muesli, zodat ik overdag nog een keer lekkers kan eten. Als ik kon eten wat ik wilde, zou ik bij het ontbijtbuffet even helemaal loos gaan en de muesli overslaan, maar nu heb ik een stevige basis om te kunnen fietsen tot koffie- of lunchtijd.

Thuis zitten er geen rozijnen in mijn ontbijtgranen, die ik 's avonds in de week zet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.