Huiskamer
Tuinfluiter
01-08-2025 om 15:40
Bakblik schreef op 01-08-2025 om 11:10:
Man heeft even snel de bankrekeningen nagekeken om te checken of er geen rare afschrijvingen zijn gedaan in de vakantie.
Globaal vallen de kosten die we gemaakt hebben heel erg mee. We zijn binnen budget gebleven. Top
Sluit hij af met de zin:
Gelukkig zijn we niet uit eten geweest, want dat maakt vakantie echt duur.
Dat ik dus 18 dagen de avondmaaltijd heb moeten bedenken, alles bij elkaar zoeken in de Franse supermarkt en ook op de camping de boel heb moeten coördineren last bij hem geen belletje rinkelen dat ik niet ontzorgd ben. Ja ze hebben alle vier geholpen maar soms zo mijn advies in de wind geslagen dat ik in olie "gekookte" hamburgers heb gegeten en aangebrande aardappelkoeken.
Voor €200 1 keer (4 personen) uit eten had nog steeds binnen budget gebleven en had mijn ook een keer ontzorgd.
Uit eten in Frankrijk, ik heb het echt gemist deze vakantie.
Niet leuk uit eten hoort voor mij ook echt bij de vakantie.
Volgende jaar jouw wensen van te voren en ter plaatse heel duidelijk kenbaar maken. Ik ga liever korter maar wel een paar keer uit eten.
Voornu er is geld over dus met z'n tweeën komende week uit eten je kinderen reden zich wel.
Dolfje
01-08-2025 om 15:40
Ik heb de laatste tijd rare pijn in mijn voeten, net of de botjes of spieren bovenop over elkaar schieten of zo. Niet constant maar wel vaak.
Yumi
01-08-2025 om 15:42
Dolfje schreef op 01-08-2025 om 15:40:
Ik heb de laatste tijd rare pijn in mijn voeten, net of de botjes of spieren bovenop over elkaar schieten of zo. Niet constant maar wel vaak.
Bedoel je kramp?
Bakblik
01-08-2025 om 15:44
Yumi schreef op 01-08-2025 om 15:07:
Dat is nou de reden dat ik niet wil kamperen, dat gedoe met die kampeer uitrusting of caravan op orde brengen. Daarnaast wil ik op vakantie ontspannen en me niet bezighouden met het huishouden. Elke dag uit eten anders krijg je mij niet mee. Maar waarschijnlijk willen kampeerders weer niet in een hotel en dat is ook helemaal prima!
Hoop dat jullie ondanks het mindere weer, toch een fijne vakantie hadden/hebben.
De vakantie was top. Veel gedaan en gezien, voornamelijk temperaturen boven de 25 graden.
Ik ga niet in een hotel, kamperen is de vakantie voor mij. Altijd mijn eigen huisje met goed bed steeds in een andere omgeving.
Huishouden heb ik weinig gedaan. Doekje over de keuken en 2 keer een was gedraaid. Handdoeken en ondergoed. De mannen zijn 3x op de racefietsen weg geweest. Bij thuiskomst heb ik ze de emmers laten pakken om zelf de wielertricots te wassen. Als "zuinige huisvrouw" heb ik wel het juiste wasmiddel opgediept uit het kastje.
Dolfje
01-08-2025 om 15:44
Nee geen kramp net of je moet knakken net als bij je vingers of zo. Net tijden sporten en naar huis lopen ook weer. Heel raar.
Bakblik
01-08-2025 om 15:49
Tuinfluiter schreef op 01-08-2025 om 15:40:
[..]
Volgende jaar jouw wensen van te voren en ter plaatse heel duidelijk kenbaar maken. Ik ga liever korter maar wel een paar keer uit eten.
Voornu er is geld over dus met z'n tweeën komende week uit eten je kinderen reden zich wel.
Volgend jaar zeker zorgen dat we ergens kunnen eten. Nu zonder de kinderen gaan eten wil ik niet, vooral mijn jongste van 20 kan erg genieten van lekkere hapjes en wil vaak dingen proberen.
BlairW
01-08-2025 om 18:41
Herfstappeltaart schreef op 01-08-2025 om 15:16:
[..]
Wij huren altijd een grote stacaravan en meestal kook ik zelf en we halen een keer of twee per week iets af. Mooie tussenweg. Maar bij mij is dat eigen keus. Ik maak het mezelf ook wel makkelijk met bijvoorbeeld lekker brood met smeersels en een soepje. Of gebakken aardappeltjes met een salade. Weinig werk dus.
Doen wij ook meestal
lekker makkelijk, maar wel lekker!
Lisabette
01-08-2025 om 20:31
Mijn oudste dochter! Ze blijft maar zeuren over meegaan met ons op vakantie! Ik heb al zo vaak gezegd dat er geen plaats is. We hebben een zespersoons huisje! Dus meer ruimte is er gewoon niet. Bovendien gaat ze ook met haar eigen vriend nog op vakantie.
Bloemenzee
01-08-2025 om 20:42
Aan mezelf en iedereen om me heen. Man is geblesseerd, waardoor álles op mij neerkomt. M’n emmertje is daardoor een stuk sneller vol en ik ben dus een stuk eerder kortaf. En daar baal ik van.
watertoren
01-08-2025 om 21:11
Dolfje schreef op 01-08-2025 om 15:37:
[..]
Als ik al kook op vakantie is het ook zoiets maar wij gaan meestal wel uit eten of zitten all inclusive. Pakken dan meestal wel alleen hoofdgerecht en 1 drankje en zaten dan dus op zo'n 30-35€ voor zijn tweeën tijdens de laatste vakantie een hoofdgerecht was onder de 10€. Ontbijt en lunch haalden we wel bij de supermarkt.
Voor mij niet anders meer dan all-inclusive. Nergens naar te kijken en je kunt eten en drinken wat je wilt. Dan gaan we ook nog wel een paar keer in de stad wat eten of naar een bar maar al met al zijn we sinds all-inclusive veel goedkoper uit.
Schoondochter
01-08-2025 om 21:13
ik vind alles stom nu. Net thuis van vakantie en die stomme tv moet direct weer aan en ik word zo knettergek van die herrie de hele tijd.
Ga zo lekker naar bed.
Rogue
01-08-2025 om 21:21
Tuinfluiter schreef op 01-08-2025 om 15:40:
[..]
eens.. wij wisselen het qua ontbijt wel af als we een appartement hebben halen we bij de lokale super, brood, beleg en fruit en lunch en dinner is altijd buiten.
of als we moe zijn/ bij slecht weer halen we eten.
zo hebben we een keer tijdens een hoosbui in Portugal, pizza gehaald en op de bank gegeten met netflix op de achtergrond.
OT; het weer is stom!!!
Yumi
01-08-2025 om 22:59
Dolfje schreef op 01-08-2025 om 15:44:
Nee geen kramp net of je moet knakken net als bij je vingers of zo. Net tijden sporten en naar huis lopen ook weer. Heel raar.
Ik knak mijn vingers nooit, weet niet hoe dat voelt. Hopelijk gaat het vanzelf weer over!
JtM
02-08-2025 om 08:50
Lisabette schreef op 01-08-2025 om 20:31:
Mijn oudste dochter! Ze blijft maar zeuren over meegaan met ons op vakantie! Ik heb al zo vaak gezegd dat er geen plaats is. We hebben een zespersoons huisje! Dus meer ruimte is er gewoon niet. Bovendien gaat ze ook met haar eigen vriend nog op vakantie.
Ah dit klinkt een beetje sneu voor je dochter om eerlijk te zijn. Zoals het leest gaat haar kerngezin op vakantie en mag zij niet mee omdat ze al op vakantie gaat. Dit is mijn eigen invulling he!
Ik kan me in ieder geval vanuit haar standpunt voorstellen dat ze zich wat buiten gesloten voelt.
Tuinfluiter
02-08-2025 om 09:03
JtM schreef op 02-08-2025 om 08:50:
[..]
Ah dit klinkt een beetje sneu voor je dochter om eerlijk te zijn. Zoals het leest gaat haar kerngezin op vakantie en mat zij niet mee omdat ze al op vakantie gaat. Dit is mijn eigen invulling he!
Ik kan me in ieder geval vanuit haar standpunt voorstellen dat ze zich wat buiten gesloten voelt.
Vond het ook zielig klinken voor dochter. Maar we weten niet hoe oud ze is. Bij een 17 jarige vind ik het weer anders dan bij een 25 jarige.