Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

JtM

JtM

02-08-2025 om 09:10 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 02-08-2025 om 09:03:

[..]

Vond het ook zielig klinken voor dochter. Maar we weten niet hoe oud ze is. Bij een 17 jarige vind ik het weer anders dan bij een 25 jarige.

Dat is ook zo, maar aan de andere kant denk ik dan, als je 25-jarige dochter toch nog met het hele gezin mee op vakantie wil, waarom niet? Ze zou op die leeftijd mee wat mee kunnen betalen eventueel.

Ken je die mensen  de keuken leeg geruimd hebben en die alle spullen uit de schuur gehaald hebben om een wandje in de keuken te schilderen? Die kwamen erachter dat de verf bedorven was en nu eerst naar de bouwmarkt moeten fietsen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-08-2025 om 09:42

JtM schreef op 02-08-2025 om 09:10:

[..]

Dat is ook zo, maar aan de andere kant denk ik dan, als je 25-jarige dochter toch nog met het hele gezin mee op vakantie wil, waarom niet? Ze zou op die leeftijd mee wat mee kunnen betalen eventueel.

tja als alles geboekt is en er is geen ruimte, dan wordt het hem niet he? 

Buurman ging vanmorgen voor achten al verhuizen..
En mijn baden kaart sauna op 3 september al verlopen. Net als het weer wat leuker is om naar de sauna te gaan.

Friezinnetje schreef op 02-08-2025 om 09:42:

[..]

tja als alles geboekt is en er is geen ruimte, dan wordt het hem niet he?

Wat ik me afvraag: Waarom boek je en gezinsvakantie zonder goed overleg met je oudste kind,  omdat ze zelf al gaat. 

Mijn oudste zou ook zelf gaan deze zomer en toch hebben we overlegd en is ze met ons mee gegaan. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-08-2025 om 10:19

Bakblik schreef op 02-08-2025 om 09:55:

[..]

Wat ik me afvraag: Waarom boek je en gezinsvakantie zonder goed overleg met je oudste kind, omdat ze zelf al gaat.

Mijn oudste zou ook zelf gaan deze zomer en toch hebben we overlegd en is ze met ons mee gegaan.

wie zegt dat dat niet gebeurt is? Mss laat van gedachten veranderd? Dat weten wij niet

Bakblik schreef op 01-08-2025 om 11:10:

Man heeft even snel de bankrekeningen nagekeken om te checken of er geen rare afschrijvingen zijn gedaan in de vakantie.
Globaal vallen de kosten die we gemaakt hebben heel erg mee. We zijn binnen budget gebleven. Top
Sluit hij af met de zin:
Gelukkig zijn we niet uit eten geweest, want dat maakt vakantie echt duur.
Dat ik dus 18 dagen de avondmaaltijd heb moeten bedenken, alles bij elkaar zoeken in de Franse supermarkt en ook op de camping de boel heb moeten coördineren last bij hem geen belletje rinkelen dat ik niet ontzorgd ben. Ja ze hebben alle vier geholpen maar soms zo mijn advies in de wind geslagen dat ik in olie "gekookte" hamburgers heb gegeten en aangebrande aardappelkoeken.
Voor €200 1 keer (4 personen) uit eten had nog steeds binnen budget gebleven en had mijn ook een keer ontzorgd.
Uit eten in Frankrijk, ik heb het echt gemist deze vakantie.

Oh ja top. Hier gaat het ook elke dag: wat eten we vandaag?  Ja weet ik veel, de kok heeft ook vakantie hoor. Maar per saldo ben ik toch degene die nooit 100% vakantie heeft, want we zullen toch iets moeten eten. 

JtM

JtM

02-08-2025 om 11:13 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 02-08-2025 om 10:19:

[..]

wie zegt dat dat niet gebeurt is? Mss laat van gedachten veranderd? Dat weten wij niet

Dat klopt inderdaad, daarom gaf ik in mijn eerste reactie ook dat het vanuit mijn kant een aanname was

Maar zoals ik het bericht lees komt het op die manier op mij over.

BlairW schreef op 01-08-2025 om 13:35:

[..]

Wat irritant ja! Zo sta ik elke avond de caravan te vegen, want het ligt vol met naalden hier. En inderdaad, ik kook ook elke avond en moet meehelpen afwassen. En als argument komt man dan aan met “ja, maar ik moet met de caravan rijden”. Ach man! Heel vermoeiend ja, die 200km die je moest rijden vorige week 😒

Overigens zijn wij met 6en uit eten geweest gisteren voor €153,- bij de Buffalo grill in Frankrijk. Dus het kan nog goedkoper!

Dat excuus hoor ik vaker van mannen. Ik moet de hele vakantie rijden. Vaak is dat alleen van A naar B. Schijnt dus een vrijbrief te zijn om de rest van de vakantie geen poot uit te hoeven steken.

Bakblik schreef op 01-08-2025 om 11:10:

Man heeft even snel de bankrekeningen nagekeken om te checken of er geen rare afschrijvingen zijn gedaan in de vakantie.
Globaal vallen de kosten die we gemaakt hebben heel erg mee. We zijn binnen budget gebleven. Top
Sluit hij af met de zin:
Gelukkig zijn we niet uit eten geweest, want dat maakt vakantie echt duur.
Dat ik dus 18 dagen de avondmaaltijd heb moeten bedenken, alles bij elkaar zoeken in de Franse supermarkt en ook op de camping de boel heb moeten coördineren last bij hem geen belletje rinkelen dat ik niet ontzorgd ben. Ja ze hebben alle vier geholpen maar soms zo mijn advies in de wind geslagen dat ik in olie "gekookte" hamburgers heb gegeten en aangebrande aardappelkoeken.
Voor €200 1 keer (4 personen) uit eten had nog steeds binnen budget gebleven en had mijn ook een keer ontzorgd.
Uit eten in Frankrijk, ik heb het echt gemist deze vakantie.

Jammer dat dat niet in een man opkomt he? Heb je het hem ook gezegd? 

Wij zijn aan het schilderen en komen net één blik tekort. Dus naar de bouwmarkt. Sorry, niet meer leverbaar?, uit ons assortiment.   Grrrr

lientje69 schreef op 02-08-2025 om 16:18:

Wij zijn aan het schilderen en komen net één blik tekort. Dus naar de bouwmarkt. Sorry, niet meer leverbaar?, uit ons assortiment. Grrrr

Maar je kunt toch laten mengen? Als je het blik hebt kunnen ze het zo namaken.

Grindelwald schreef op 02-08-2025 om 16:11:

[..]

Dat excuus hoor ik vaker van mannen. Ik moet de hele vakantie rijden. Vaak is dat alleen van A naar B. Schijnt dus een vrijbrief te zijn om de rest van de vakantie geen poot uit te hoeven steken.

Ik zou voorstellen om eens een week te ruilen. 

Grindelwald schreef op 02-08-2025 om 16:11:

[..]

Dat ja, alsof het zo ontzettend vermoeiend is. En man wil ook altijd zelf rijden, want hij vind het leuk. Bovendien mag ik niet met onze combi auto-caravan rijden, want ik heb geen aanhangerrijbewijs. Dus ik kan het niet eens overnemen. Maar goed, na 2 dagen is dat excuus van ik moet rijden ook wel over hoor 😒

Die exuses ,over het rijden,gaat bij ons niet op.
Ik rij met de caravan,rij in de auto.
Mijn man vind het nog steeds te gek, als ik met de caravan de camping op of afrij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.