Huiskamer
Wieder
27-07-2025 om 13:41
Dorestad schreef op 27-07-2025 om 13:05:
[..]
Vannacht ruim 30 mm. Afgelopen weken ook veel neerslag hier. Géén enkele avond buiten kunnen zitten. Te koud.
Nu je het zegt, ik was vorig weekend in Drenthe, randje Groningen, en daar waren de weides vol groen, sappig gras. Hier, in het zuiden vol zon, is het gortdroog. En onze pomp is ook nog kapot, dus onze weides liggen er kaal bij. De afgelopen tijd af en toe eens een buitje dat geen naam mag hebben. Vanmorgen inderdaad een beetje regen. De weerapp geeft steeds een grote plons aan, maar die komt maar niet
Liara
27-07-2025 om 14:10
Dorestad schreef op 27-07-2025 om 13:05:
[..]
Vannacht ruim 30 mm. Afgelopen weken ook veel neerslag hier. Géén enkele avond buiten kunnen zitten. Te koud.
Wat maakt het dan alweer veel uit waar je woont zeg. Hier is het kurkdroog met heel af en toe een mini buitje, maar dat mag geen naam hebben.
Dorestad
27-07-2025 om 14:29
Wieder schreef op 27-07-2025 om 13:41:
[..]
Nu je het zegt, ik was vorig weekend in Drenthe, randje Groningen, en daar waren de weides vol groen, sappig gras. Hier, in het zuiden vol zon, is het gortdroog. En onze pomp is ook nog kapot, dus onze weides liggen er kaal bij. De afgelopen tijd af en toe eens een buitje dat geen naam mag hebben. Vanmorgen inderdaad een beetje regen. De weerapp geeft steeds een grote plons aan, maar die komt maar niet
Drenthe, randje Groningen: daar woon ik. Maar ik kom over een paar dagen naar jou....
Auwereel
27-07-2025 om 14:30
Ik zit me suf te regendansen, maar het antwoord op dat dansen heeft een afwijking naar het noord-oosten kennelijk. Nu staat het op de planning dat ik daar op vakantie ga over een week, dus misschien wordt het dan daar droog.
Dorestad
27-07-2025 om 14:31
Liara schreef op 27-07-2025 om 14:10:
[..]
Wat maakt het dan alweer veel uit waar je woont zeg. Hier is het kurkdroog met heel af en toe een mini buitje, maar dat mag geen naam hebben.
Het is hier inderdaad anders. Voordeel: het is prachtig groen.
Poezie
27-07-2025 om 15:24
Vanochtend liep ik me nog kapot te zweten op de moestuin maar nu regent het en zit ik onder een dekentje op de bank ![]()
Dorestad
27-07-2025 om 15:49
Auwereel schreef op 27-07-2025 om 14:30:
Ik zit me suf te regendansen, maar het antwoord op dat dansen heeft een afwijking naar het noord-oosten kennelijk. Nu staat het op de planning dat ik daar op vakantie ga over een week, dus misschien wordt het dan daar droog.
Inderdaad. Maandag kwam kind doorweekt van de campus. Dinsdag was eega voor werk in omgeving Blauwestad/Winschoten. In anderhalf uur viel er 90 mm, een maandhoeveelheid. Ik adviseer je om toch nog een paar regendanslessen te nemen.
Dolfje
27-07-2025 om 16:10
Hier heeft het net een beetje geregend. Mijn ergernis is dat ik nu met koude voeten op de bank zit en te lui ben om of de pui een beetje dicht te doen of om helemaal naar de slaapkamer te gaan lopen om sokken te pakken 
Wieder
27-07-2025 om 17:19
Dorestad schreef op 27-07-2025 om 14:29:
[..]
Drenthe, randje Groningen: daar woon ik. Maar ik kom over een paar dagen naar jou....
Ik zal zwaaien als ik je zie 😆
Alcedo
28-07-2025 om 07:28
Auwereel schreef op 27-07-2025 om 14:30:
Misschien moet je je dansjes staand doen
(tenzij dat niet gaat natuurlijk, dan is mijn grapje stom)
Auwereel
28-07-2025 om 08:02
De afgelopen tijd lag, zit,stond, liep ik te regendansen 😁 voor mijn aeme tuintje, zo droog. Nu mijn vakantie is begonnen heeft het eindelijk enig effect zo te zien aan de weersverwachting hier. Het wordt een regenpak-vakantie!
Thora
28-07-2025 om 11:30
Iedere dag weer in het OV. Ik zit meestal op een zitplaats aan de gangkant. Degene aan de binnenkant wil eruit en staat op. Natuurlijk maak ik ruimte door zelf op te staan. Geen probleem. Maar hoe moeilijk is het om even te vragen? Zelf doe ik dit altijd als ik aan de binnenkant zit en er eerder uit moet dan mijn buurman/vrouw. En weet je? Het doet geen pijn, er gaat niemand dood en degene naast mij reageert altijd vriendelijk.
Hoe moeilijk is het?
Loeki72
28-07-2025 om 11:34
Ik erger me eraan dat er een tuin opgeknapt wordt. Maar naast dat ze de hele stoep voor de uitgang van de achtertuinen in beslag hebben genomen, hebben ze nu ook een hele parkeerplaats vol met troep gestort. We zitten al niet ruim in de parkeerplaatsen.
En kater is nog niet beter. We hebben hem bij de dierenarts achter moeten laten voor meer onderzoek.
Thora
28-07-2025 om 12:03
Loeki72 schreef op 28-07-2025 om 11:34:
Ik erger me eraan dat er een tuin opgeknapt wordt. Maar naast dat ze de hele stoep voor de uitgang van de achtertuinen in beslag hebben genomen, hebben ze nu ook een hele parkeerplaats vol met troep gestort. We zitten al niet ruim in de parkeerplaatsen.
En kater is nog niet beter. We hebben hem bij de dierenarts achter moeten laten voor meer onderzoek.
Altijd naar als een huisdier ziek is. Sterkte met hem.