Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan mezelf en mijn vermoeidheid... Vandaag was mijn laatste werkdag voordat we zondag op vakantie gaan. Ik ben helemaal ingestort einde van de middag. Doodmoe, kan niks hebben. Lig nu na het eten op de bank en hoop dat ik er met een goede nachtrust morgen weer ben. 

aan het telefoongesprek met mijn oma. Ze belde alvast voor mijn verjaardag en iedere keer begint ze over mijn moeder. Ik wil het daar niet meer met haar over hebben maar het is ook haar dochter dus hoor ik het maar half aan en beeindig ik het gesprek maar eerder met een smoesje.
Oma is al in de 90 en die hoopt blijkbaar nog steeds op een hereniging voordat ze overlijdt  dat gaat niet gebeuren maar dit triggert wel weer extra. Ik heb ook nog zorgen om mijn vader dus ik hoop dat ik nog van mijn verjaardag kan genieten morgen. Ik ben op vakantie dus een andere omgeving helpt hopelijk ook.

Broodjebrie schreef op 16-07-2025 om 21:41:

aan het telefoongesprek met mijn oma. Ze belde alvast voor mijn verjaardag en iedere keer begint ze over mijn moeder. Ik wil het daar niet meer met haar over hebben maar het is ook haar dochter dus hoor ik het maar half aan en beeindig ik het gesprek maar eerder met een smoesje.
Oma is al in de 90 en die hoopt blijkbaar nog steeds op een hereniging voordat ze overlijdt dat gaat niet gebeuren maar dit triggert wel weer extra. Ik heb ook nog zorgen om mijn vader dus ik hoop dat ik nog van mijn verjaardag kan genieten morgen. Ik ben op vakantie dus een andere omgeving helpt hopelijk ook.

Dat klinkt als een ergernis maar is ook om verdrietig van te worden. Ik hoop dat het je lukt. om het van je af te laten glijden.... 

Ga genieten van je vakantie en voor morgen alvast gefeliciteerd en een fijne dag! 🥳🎂

Pfff dacht ga eens een volwassen gesprek aan met mn moeder. Ze wilde iets van Marktplaats, dus ik stuurde haar een link van iets dat dichtbij haar was, omdat ze geen auto heeft. Haar reactie: ja, wil ik graag hebben! Kan je vriend dit voor me halen?

Ik appte toen terug dat ze mijn zusje misschien even kon proberen, maar het bleef toch in mijn hoofd hangen. Dus toen ze vandaag kwam eten, wilde ik het er even over hebben. Dus ik van joh wil even aangeven dat ik de manier waarop ze om hulp vroeg niet prettig vond. Niet dat ze hulp vraagt (ook irritant maar mn punt niet) , maar hoe ze het vraagt. Alsof het al geregeld is en ze zelf niet even nadenkt of ze het ook anders kan aanpakken. Dus ik zei stel dat je zegt zullen we er zondag samen heen? of Zou jij me willen helpen?, dan voelt het anders. Dan kan ik meedenken of nee zeggen.

Nou, dat liep helemaal anders dan ik hoopte, want ze begon meteen heel hard te huilen. Dus ik vroeg wat er nou gebeurde en toen riep ze dat ze nooit hulp vraagt. 🥲 echt onzin, vriend heeft  bijvoorbeeld de eerste ontmoeting na 10 minuten al op haar gore rovloer haar vaatwasser zitten aansluiten. En nog een keer met een tafel in elkaar zetten midden in mn verhuizing terwijl we dubbel geparkeerd stonden en gestresst waren. Dus ik gaf weer aan het is niet dat ik je geen hulp wil geven. Het stoort me dat je het bij mn vriend neerlegt op zo'n manier en zou het liever anders hebben. Vraag het gewoon aan mij, dan kan ik zeggen wat wel of niet uitkomt en meteen wat anders voorstellen als het niet uitkomt. 

Maar ze bleef maar herhalen dat ze nooit iets vraagt, en ging totaal niet in op wat ik probeerde te zeggen. Uiteindelijk zei ze alleen nog “sorry dat ik ging huilen” en toen lieten we het erbij. Maar ik vond het heel vermoeiend. 

Ik erger me aan een slecht opgevoed logeerkonijn. Zit de hele dag aan de tralies te rammelen. En mag er toch echt meerdere keren per dag uit om los rond te lopen maar dat is blijkbaar niet voldoende voor de harige vriend.

lientje69 schreef op 17-07-2025 om 14:54:

Ik erger me aan een slecht opgevoed logeerkonijn. Zit de hele dag aan de tralies te rammelen. En mag er toch echt meerdere keren per dag uit om los rond te lopen maar dat is blijkbaar niet voldoende voor de harige vriend.

Ik vind een konijn in een hok vreselijk zielig. Een konijn kan enorm hard lopen en hoort in de natuur wat mij betreft. Als het aan mij ligt wordt het verboden.

Wat is het konijn gewend? Mag het thuis wel de hele dag rondlopen?

Aan mensen. Groot, klein, dik, dun, mensen in het algemeen. 
En aan mensen die op donderdag halverwege de middag roepen ‘fijn weekend ‘. Wij moeten gewoon nog tot vrijdag 18.00 uur hoor… 

Yumi schreef op 16-07-2025 om 23:00:

[..]

Dat klinkt als een ergernis maar is ook om verdrietig van te worden. Ik hoop dat het je lukt. om het van je af te laten glijden....

Ga genieten van je vakantie en voor morgen alvast gefeliciteerd en een fijne dag! 🥳🎂

Dank je wel, ik heb een hele fijne dag. Lieve mensen om me heen en veel appjes gekregen. Doet me heel goed

ik erger me nu al dat ik morgen een takke-omweg moet maken omdat ze bij GVB bedacht hebben dat het nu het moment is om de komende 6 weken de metro-rails vervangen... in een stuk waar alleen metro's komen. geen tram geen bus niks. oke er wordt wel een pendelbus ingezet maar dan moet ik alsnog een wereldreis maken. 

sopranos-christopher-moltisanti.gif

dat ze vanwege de zomer doen weiger ik nu even te begrijpen...

Schemerlampje schreef op 17-07-2025 om 15:47:

[..]

Wat is het konijn gewend? Mag het thuis wel de hele dag rondlopen?

Nee  minder dan hier denk ik. Bij mij wel veel. 😁 Rent lekker rondjes door t huis. Maar als ik weg moet, durf ik dat niet aan. Dan gaat het hok toch even dicht.

Damoontje schreef op 17-07-2025 om 16:30:

Aan mensen. Groot, klein, dik, dun, mensen in het algemeen.
En aan mensen die op donderdag halverwege de middag roepen ‘fijn weekend ‘. Wij moeten gewoon nog tot vrijdag 18.00 uur hoor…

Ik werk  onregelmatig  dus dat geldt sowieso niet voor  mij.😆

De veel te lange schoolvakantie van 6 weken.
En als single zonder kinderen momenteel weinig sociaal contact..

Broodjebrie schreef op 17-07-2025 om 17:03:

[..]

Dank je wel, ik heb een hele fijne dag. Lieve mensen om me heen en veel appjes gekregen. Doet me heel goed

Fijn te lezen Broodjebrie, en dan moet de avond nog komen!  

Dat is geen kwestie van opvoeden. Honden kun je opvoeden, konijnen niet.

Mijn ene konijn gaat soms woest aan de tralies lopen rukken náást het open deurtje waar ze zo door naar buiten kan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.