Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Auwereel schreef op 14-07-2025 om 10:09:

Sterkte Yumi, ik hoop dat die pijnlijke ergernis snel weg is en je hier flut-irritatiefactortjes kan neerzetten zoals ik.

Ik heb een piepklein gaatje in mijn lievelingsoverhemd. En ik dacht, ik ga kleine opstrijk-applicaties bestellen om dat gaatje netjes te repareren. Ik heb al twee pogingen ondernomen om een paar opstrijkapplicaties te kopen, maar de kosten van verzending! De ene vraagt 11,95 en de andere 7,50. Kop op zeg, het past met gemak door de brievenbus, zo'n blaadje met 3 kleine strijkapplicaties van 3 euro per stuk. Dat hoeft niet als "begeleide brief".

Als iemand nog leuke, kleine strijkapplicaties weet (max 2x2 cm) die in een fysieke winkel te koop zijn, of bij een webshop met normale verzendkosten houd ik me aanbevolen.

Op de markt en bij ons verkoopt de schoenmaker ze ook. 

Moosey schreef op 14-07-2025 om 01:49:

Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waar het verwijderen voor jezelf goed voor is. Wanneer wil je dat nou?

Als je iets te verbergen hebt denk ik 

Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waar het verwijderen voor jezelf goed voor is. Wanneer wil je dat nou?

Ik gebruikte die functie nooit, maar ik heb toch eens even gekeken. Je kunt zowel je eigen als andermans berichten verwijderen voor jezelf. Ik kan me voorstellen dat dat handig is om een groep op te schonen. 

Bijvoorbeeld ik wil alle lollige grapjes, goedemorgens, huisdierenfoto's en andere ballast verwijderen, maar ik wil nog wel een paar berichten met praktische afspraken bewaren zodat ik die terug kan vinden zonder eerst al die andere meuk door te scrollen. 

Ik app vaak naar mezelf, als ik iets moet of wil onhouden. Wat afgehandeld is verwijder ik dan weer. Voor mezelf, of voor iedereen (wat ik zlef dan ook weer ben). Ik vind het wel handig, zo hou ik overzichtelijk wat ik wil bewaren en wat maar tijdelijk hoeft

ik kan me voorstellen dat zo'n functie ook handig is als je getriggerd kunt worden door dingen waar anderen niet zo snel bij nadenken. Dan hoef je niks uit te leggen maar kun je de trigger toch voor jezelf weghalen.

Auwereel schreef op 14-07-2025 om 10:09:

Sterkte Yumi, ik hoop dat die pijnlijke ergernis snel weg is en je hier flut-irritatiefactortjes kan neerzetten zoals ik.

Ik heb een piepklein gaatje in mijn lievelingsoverhemd. En ik dacht, ik ga kleine opstrijk-applicaties bestellen om dat gaatje netjes te repareren. Ik heb al twee pogingen ondernomen om een paar opstrijkapplicaties te kopen, maar de kosten van verzending! De ene vraagt 11,95 en de andere 7,50. Kop op zeg, het past met gemak door de brievenbus, zo'n blaadje met 3 kleine strijkapplicaties van 3 euro per stuk. Dat hoeft niet als "begeleide brief".

Als iemand nog leuke, kleine strijkapplicaties weet (max 2x2 cm) die in een fysieke winkel te koop zijn, of bij een webshop met normale verzendkosten houd ik me aanbevolen.

Hier in Rotterdam bij de winkels van So Low.

Weet niet waar die nog meer gevestigd zijn. In ieder geval in Den Haag en Zoetermeer.

So Low, da's een idee. De markt heb ik meestal geen tijd voor, en bij de schoenmaker heb ik zoiets nog nooit gezien, maar de So Low loop ik regelmatig langs.

Schoondochter schreef op 14-07-2025 om 12:11:

ik kan me voorstellen dat zo'n functie ook handig is als je getriggerd kunt worden door dingen waar anderen niet zo snel bij nadenken. Dan hoef je niks uit te leggen maar kun je de trigger toch voor jezelf weghalen.

Wilde dit net zeggen. Heb een app groep voor alle kattenfotos van de vriendengroep en m'n zusje kan niet tegen voeten maar doe staan er soms op. Die foto's verwijderd ze dan meteen.

Van het weekend iets besteld. Bezorgmoment zou woensdag zijn en aangezien ik dan thuis ben weer eens thuis laten bezorgen.
Zie ik net dat het morgen al komt, waarom die haast!

Eigenlijk een halve ergernis, want ik kon het gelukkig wijzigen in de app
Nu staat ie dus alsnog op woensdag, dus een beetje omslachtig is het wel

Ik ben niet zo'n fan van die pakketautomaten.

de balein steekt uit bij 2 van mijn favo bh's

noas_1993 schreef op 14-07-2025 om 19:59:

Van het weekend iets besteld. Bezorgmoment zou woensdag zijn en aangezien ik dan thuis ben weer eens thuis laten bezorgen.

Ooh dat had ik laatst ook, een pakje wat een dag te vroeg kwam. We spreken niet voor niks op een bepaalde dag af, hè.

Het allerstomste was dat ik er niet was omdat ik op kantoor was... En het was mijn nieuwe werktelefoon. Die ik niet aan kon nemen omdat ik aan het werk was.

noas_1993 schreef op 14-07-2025 om 19:59:

Hier hetzelfde. Bij bol besteld, daar kies je een bezorgdag en nu zie ik dat het op een andere dag komt. Ik kies die dag niet voor Jan lul hé. En het dan vervelend vinden dat je als bezorger zo vaak voor een dichte deur staat. Schiet mij maar lek hoor…

Halve nacht wakker gelegen op de bank door hoesten. Nu doodmoe en koppijn.  Was op de bank gaan liggen zodat man tenminste door kon slapen maar nu voel ik me gebroken. 

Naïviteit van een familielid en stress en spanning en verdriet bij mezelf.

De hele dag moet ik plassen.

Rot medicijnen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.