Huiskamer
Auwereel
12-07-2025 om 16:04
amarna schreef op 12-07-2025 om 15:17:
[..]
Ik las in het AD van vandaag dat er deze zomer veel minder muggen, wespen en slakken zijn omdat het zo'n droog voorjaar geweest is. Wat tegenstrijdig met RTVmiddenholland!
Hoeveel het er zijn, weet ik niet, meer of minder dan normaal, maar dat ze extra vroeg veranderen in limonade-wespen klopt met mijn waarneming.
SuzyQFive
12-07-2025 om 16:26
Auwereel schreef op 12-07-2025 om 16:04:
[..]
Hoeveel het er zijn, weet ik niet, meer of minder dan normaal, maar dat ze extra vroeg veranderen in limonade-wespen klopt met mijn waarneming.
Gelukkig weinig wespen nog gespot, wel in het voorjaar veel die een nest wilden gaan bouwen in mijn tuinschuur. Heb er in totaal wek vijf beginnende kapot- en doodgeslagen.
Vorig jaar een hornaarnest in mijn spouw.
Voor zit er wel een hommelnestje onder de pannen en ik had een metselbij in de afvoer van mijn afzuigkap. Maar die legt maar 1 eitje en dat vliegt dan uit. Dus voor de winter begint straks even een ander kapje erop of vliegengaas ervoor. Met name omdat het geluid onwijs irritant was. Klonk of er een heel wespennest was maar het geluid werd versterkt door dat kanaal en de afzuigkap.
SuzyQFive
12-07-2025 om 16:28
en dan mijn ergernis: mijn achterdeurhor weer opgehangen en er mist een afdekkapje waardoor ie niet automatisch sluit, grom! (Magentische hor).
Yumi
12-07-2025 om 16:38
BlairW schreef op 12-07-2025 om 07:46:
[..]
Je had bezwaar kunnen maken tegen de verleende vergunning natuurlijk. Denk niet dat het wat uit haalt, maar blijkbaar heb je er veel last van en dan kan je je in ieder geval laten horen. En dit soort evenementenshows mogen gewoon als er een vergunning voor is verleent. Hier is elk jaar een festival met vuurwerkshow en ik zie elk jaar de vergunningsaanvraag langs komen.
Dat kan en heb ik ook meerdere jaren gedaan, het heeft echter geen nut. Het merendeel inclusief ikzelf, heeft geen bezwaar tegen de vuurwerkshow tijdens de 4daagseweek, maar elke avond als afsluiting is teveel. Ook in de bewonerscommissie van het centrum zijn er meerdere leden op tegen, maar helaas...
Dorestad
12-07-2025 om 18:59
we hadden van kind een cadeaubon gekregen t.w.v. 100 euro voor een restaurant. Vandaag daar met drie personen geluncht. Bij betaling, iets meer dan 100 euro, werd de bon ongeldig verklaard. 3 weken geleden heeft de eigenaar de zaak overgedaan aan nieuwe eigenaar. Nieuwe eigenaar huurt pand van oude eigenaar. Cadeaubonnen die gekocht zijn bij oude eigenaar zijn niet meer geldig. Terwijl er een geldigheidsduur op bon staat die nog niet verstreken is.
Auwereel
12-07-2025 om 19:15
Dorestad schreef op 12-07-2025 om 18:59:
we hadden van kind een cadeaubon gekregen t.w.v. 100 euro voor een restaurant. Vandaag daar met drie personen geluncht. Bij betaling, iets meer dan 100 euro, werd de bon ongeldig verklaard. 3 weken geleden heeft de eigenaar de zaak overgedaan aan nieuwe eigenaar. Nieuwe eigenaar huurt pand van oude eigenaar. Cadeaubonnen die gekocht zijn bij oude eigenaar zijn niet meer geldig. Terwijl er een geldigheidsduur op bon staat die nog niet verstreken is.
Is het een bon uitgegeven in beheer van die vorige eigenaar, dus geen algemene restaurantbon?
Dat lijkt me een mooie casus voor de Consumentenbond, aangezien de oude eigenaar niet failliet is, maar nog in beeld als verhuurder. Ik zou gezegd hebben, mag ik even met uw verhuurder spreken, die is me nog 100 euro schuldig.
Dorestad
12-07-2025 om 19:20
Auwereel schreef op 12-07-2025 om 19:15:
[..]
Is het een bon uitgegeven in beheer van die vorige eigenaar, dus geen algemene restaurantbon?
Dat lijkt me een mooie casus voor de Consumentenbond, aangezien de oude eigenaar niet failliet is, maar nog in beeld als verhuurder. Ik zou gezegd hebben, mag ik even met uw verhuurder spreken, die is me nog 100 euro schuldig.
De nieuwe eigenaar heeft 3x gebeld met de vorige. De vorige eigenaar heeft geweigerd mij te woord te staan. De vorige eigenaar weigert de nieuwe eigenaar schadeloos te stellen. Nieuwe eigenaar stelde voor dat ik het bij consumentenbond kan aangeven. Daar heb ik momenteel de energie niet voor.
Overigens staat de papieren versie van de bon nog gewoon te koop, pontificaal naast de pinautomaat. En verder kan je alsnog de bon digitaal kopen. Naam restaurant is gelijk gebleven.
Auwereel
12-07-2025 om 19:25
Maar dat is diefstal! Die oude eigenaar hoopt duidelijk te cashen en rekent op mensen die het niet de moeite waard vinden hierover aan de bel te trekken!
Ik zou aangifte doen, maar ik heb energie ervoor als mij onrecht wordt aangedaan.
Auwereel
12-07-2025 om 19:29
En de nieuwe eigenaar doet mee omdat er zo'n bordje bij de pinautomaat staat. Was dat een verplichting die hij is aangegaan bij het huren van een pand of krijgt hij toch ook een aandeel van de verhuurder?
Ik zou er zelfs de (lokale) krant bij halen, pek en veren! En zeker ook als het een cadeau was die ik gegeven zou hebben. Zijn ze nou helemaal!
Dorestad
12-07-2025 om 19:50
Auwereel, ik vind het sneu voor mijn kind en voor nieuwe eigenaar. Wie weet zijn er wel 100 bonnen van 100 euro nog die nog geldig zijn. De nieuwe eigenaar weet van niets. Normaal gesproken zou ik hier vol voor gaan. Maar ik heb mijn handen vol aan zorg rond mijn moeder, de zorg voor een familielid met verstandelijke beperking en ASS die zelfstandig woont maar binnenkort permanent in zorginstelling gaat wonen en een schoonmoeder die recentelijk een beroerte heeft gehad. Ik kan er niets meer bij hebben. Maar onrecht vreet aan mij. Ik heb overigens geweigerd om die 100 euro volledig voor mijn rekening te nemen. Ik heb er wel een kater van.
SuzyQFive
12-07-2025 om 20:43
Dorestad schreef op 12-07-2025 om 19:50:
Auwereel, ik vind het sneu voor mijn kind en voor nieuwe eigenaar. Wie weet zijn er wel 100 bonnen van 100 euro nog die nog geldig zijn. De nieuwe eigenaar weet van niets. Normaal gesproken zou ik hier vol voor gaan. Maar ik heb mijn handen vol aan zorg rond mijn moeder, de zorg voor een familielid met verstandelijke beperking en ASS die zelfstandig woont maar binnenkort permanent in zorginstelling gaat wonen en een schoonmoeder die recentelijk een beroerte heeft gehad. Ik kan er niets meer bij hebben. Maar onrecht vreet aan mij. Ik heb overigens geweigerd om die 100 euro volledig voor mijn rekening te nemen. Ik heb er wel een kater van.
Welk restaurant was dat?
Auwereel
12-07-2025 om 21:09
@Dorestad ik kan me goed voorstellen dat je daar de puf niet voor hebt! En volgens mij gokt die vorige eigenaar daarop.
Heb je de dinerbon nog? Misschien kent je kind nog iemand die het leuk vindt hier acheraan te gaan. Kan je hem/haar de dinerbon "cadeau" doen met het verhaal erbij.
Dorestad
12-07-2025 om 21:28
Auwereel schreef op 12-07-2025 om 21:09:
@Dorestad ik kan me goed voorstellen dat je daar de puf niet voor hebt! En volgens mij gokt die vorige eigenaar daarop.
Heb je de dinerbon nog? Misschien kent je kind nog iemand die het leuk vindt hier acheraan te gaan. Kan je hem/haar de dinerbon "cadeau" doen met het verhaal erbij.
Die heb ik zeker nog. En we hebben een jurist in de vriendenkring....