Huiskamer
Wieder
09-07-2025 om 11:38
Thora schreef op 09-07-2025 om 11:05:
...
En tot slot het woord KLOPT!!! In reclames, in interviews, in gesprekken met luisteraars op de radio die sowieso op zich al een grote ergernis zijn en in spelprogramma's.
Oeh, mijn man zegt al jaren te pas en te onpas tamelijk luid KLOPT! Ik schrik er nog altijd weleens van. Zou ik per ongeluk met een trendsetter getrouwd zijn? Dat had ik nou nooit achter hem gezocht...
Thora
09-07-2025 om 14:26
Wieder schreef op 09-07-2025 om 11:38:
[..]
Oeh, mijn man zegt al jaren te pas en te onpas tamelijk luid KLOPT! Ik schrik er nog altijd weleens van. Zou ik per ongeluk met een trendsetter getrouwd zijn? Dat had ik nou nooit achter hem gezocht...
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar leuk dat je met een trendsetter getrouwd bent 
stokstaart
09-07-2025 om 14:28
ik heb zin om van alles in m’n mond te stoppen en heb niks bij me behalve pepermuntjes. Het “mag” ook niet want ik moet wat afvallen. Vanmiddag heb ik een borrel op m’n werk met hapjes en drankjes omdat een student van mij haar diploma heeft gehaald. Kijken of ik voor die tijd een ruggengraat kan kweken.
Thora
09-07-2025 om 15:41
stokstaart schreef op 09-07-2025 om 14:28:
ik heb zin om van alles in m’n mond te stoppen en heb niks bij me behalve pepermuntjes. Het “mag” ook niet want ik moet wat afvallen. Vanmiddag heb ik een borrel op m’n werk met hapjes en drankjes omdat een student van mij haar diploma heeft gehaald. Kijken of ik voor die tijd een ruggengraat kan kweken.
![]()
Neem kaas, neem worst, neem noten. Dan zou je er goed doorheen moeten komen. Vooral geen bladerdeeghapjes, chips of zoetigheid. Gevulde eieren zijn dan weer prima.
Succes!!
Netherfield
09-07-2025 om 17:09
Ben de hele dag aan het bankhangen want verkouden/moe/zomergriepje. Ik val ook regelmatig in slaap. En als je dan denkt, het gaat beter, dan doe je iets en ben je weer moe. Diep respect voor iedereen die dit altijd heeft door longcovid, ME, MS, en een hele hoop ziektes die mijn vermoeide brein even niet kan bedenken. En dan zijn jullie nog veel vermoeider dan ik nu.
Yumi
09-07-2025 om 17:20
Romir schreef op 09-07-2025 om 10:02:
Ik erger me aan een collega die drie deuren verderop schuin tegenover me werkt. Ze zit te bellen op de luidspreker. Houd gewoon je telefoon aan je oor of doe oordopjes in. En doe je deur dicht als je zo nodig zo wil bellen. Niet het halve kantoor hoeft mee te genieten.
Telefoon afpakken en uit het raam gooien wil nog weleens helpen
Bloedirritant
Wieder
09-07-2025 om 18:55
Ons hondje heeft een een 10 eurobiljet bijna helemaal opgevreten en een 20 eurobiljet half. Ze is geen hondje meer maar een spaarvarkentje 😂
amarna
09-07-2025 om 19:18
Ik erger me aan een collega die drie deuren verderop schuin tegenover me werkt. Ze zit te bellen op de luidspreker. Houd gewoon je telefoon aan je oor of doe oordopjes in. En doe je deur dicht als je zo nodig zo wil bellen. Niet het halve kantoor hoeft mee te genieten.
Demonstratief haar deur dicht doen de volgende keer.
Auwereel
09-07-2025 om 19:22
Wieder schreef op 09-07-2025 om 18:55:
Ons hondje heeft een een 10 eurobiljet bijna helemaal opgevreten en een 20 eurobiljet half. Ze is geen hondje meer maar een spaarvarkentje 😂
Als kind had ik een cavia die door de hele woonkamer mocht scharrelen. Mijn vader mocht graag op de bank de krant lezen en legde soms de krant even op de grond. Als caaf langskwam, knabbelde ze wel eens aan de krant, maar als je dan hé! riep, stopte ze er meteen mee. Maar toen ze een briefje van 10 gulden tegenkwam dacht ze vast, die is klein genoeg om mee te nemen, dus toen mijn moeder hé riep, ging caaf snel met het briefje van 10 onder een kast zitten waar ze lastig te pakken was. Normaal kwam ze dan meteen tevoorschijn als je met andijvie ritselde, maar dit briefje smaakte zo heerlijk dat ze niet onder de kast vandaan kwam. Ik heb haar met een mattenklopper er voorzichtig onderuit geduwd, met briefje nog in het bekje. Gelukkig was het briefje nog heel genoeg om mee te betalen. Er heeft dus enige tijd een 10guldenbriefje gecirculeerd met een hoekje eruit door mijn cavia.
Auwereel
09-07-2025 om 19:23
Bij ons gaan ze op de gang bellen om kamergenoten niet te storen, dan gaat onze kantoordeur ook dicht.
amarna
09-07-2025 om 19:27
Auwereel schreef op 09-07-2025 om 19:22:
[..]
Als kind had ik een cavia die door de hele woonkamer mocht scharrelen. Mijn vader mocht graag op de bank de krant lezen en legde soms de krant even op de grond. Als caaf langskwam, knabbelde ze wel eens aan de krant, maar als je dan hé! riep, stopte ze er meteen mee. Maar toen ze een briefje van 10 gulden tegenkwam dacht ze vast, die is klein genoeg om mee te nemen, dus toen mijn moeder hé riep, ging caaf snel met het briefje van 10 onder een kast zitten waar ze lastig te pakken was. Normaal kwam ze dan meteen tevoorschijn als je met andijvie ritselde, maar dit briefje smaakte zo heerlijk dat ze niet onder de kast vandaan kwam. Ik heb haar met een mattenklopper er voorzichtig onderuit geduwd, met briefje nog in het bekje. Gelukkig was het briefje nog heel genoeg om mee te betalen. Er heeft dus enige tijd een 10guldenbriefje gecirculeerd met een hoekje eruit door mijn cavia.
Mijn tamme grasparkiet komt altijd "helpen" als ik mijn koorrepertoire voor een uitvoering aan het uitzoeken ben. Heel veel bladmuziek is door hem aangevreten. Of ik de muziek links, rechts, op de grond of waar dan ook leg, hij vindt het een spelletje!
Auwereel
09-07-2025 om 19:36
amarna schreef op 09-07-2025 om 19:27:
[..]
Mijn tamme grasparkiet komt altijd "helpen" als ik mijn koorrepertoire voor een uitvoering aan het uitzoeken ben. Heel veel bladmuziek is door hem aangevreten. Of ik de muziek links, rechts, op de grond of waar dan ook leg, hij vindt het een spelletje!
Op Insta zit ik in een fuik met beestenfilmpjes en daar komen ook hele ondeugende pakieten voorbij, dus ik zie het voor me!
Loulou39
09-07-2025 om 19:45
BlairW schreef op 08-07-2025 om 22:48:
[..]
Ik was gewoon langs gegaan. Als ze dan nog geen recept hebben, kunnen ze even bellen met de huisarts om het telefonisch aan te nemen en krijg je het mee. Kan je trouwens niet mailen met de apotheek? Bij ons zit er de hele dag iemand die ook de mails afhandelt.
Ik had nog een overleg van werk om 16:00 uur en daarna was het te laat.
Vanmorgen stond ik op de stoep toen ze open gingen, de mevrouw die mij hielp zei "ja hoor dat recept hadden we gisteren al binnen", je krijgt een sms.
Ik zei dat ik het meteen wilde hebben en dat ik gisteren al had moeten beginnen van de huisarts, toen heeft ze het gelukkig meteen klaargemaakt.
BlairW
09-07-2025 om 21:50
Loulou39 schreef op 09-07-2025 om 19:45:
[..]
Ik had nog een overleg van werk om 16:00 uur en daarna was het te laat.
Vanmorgen stond ik op de stoep toen ze open gingen, de mevrouw die mij hielp zei "ja hoor dat recept hadden we gisteren al binnen", je krijgt een sms.
Ik zei dat ik het meteen wilde hebben en dat ik gisteren al had moeten beginnen van de huisarts, toen heeft ze het gelukkig meteen klaargemaakt.
Fijn dat het gelukt is
lientje69
10-07-2025 om 16:59
Gezeik op t werk. Gezeik thuis. Pijn. Moe. Ik vind het allemaal even niet zo leuk meer.