Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

SuzyQFive schreef op 08-07-2025 om 21:48:

[..]

Je zou over kunnen stappen op PGB maar dan heb je geen vervanger als je eigen hulp iets heeft. Daar loopt een vriendin nu tegenaan.

In de thuiszorg is ook amper meer vervanging.. het is echt diep triest de laatste jaren. En als er al vervanging komt is het ook maar afwachten of ze überhaupt op komen dagen. 

Broodjebrie schreef op 08-07-2025 om 22:14:

[..]

In de thuiszorg is ook amper meer vervanging.. het is echt diep triest de laatste jaren. En als er al vervanging komt is het ook maar afwachten of ze überhaupt op komen dagen.

Ik weet het, ik knijp mijn handjes dicht met mijn vaste hulp. In de vakanties heb ik niet elke week hulp meer. Maar nu ik er zo af lig moet het wel eigenlijk. Kan nu zelf bijna niks. 

Elke avond wondzorg ook.

Loulou39 schreef op 08-07-2025 om 19:49:

[..]

Oeh, bloedirritant!

Ik had vandaag ook een apotheek ergernis: ik had vanmorgen mijn huisarts aan de telefoon en ik moet echt vandaag met een antibioticakuur beginnen.

Dus ik zei dat de apotheek dat nooit voor elkaar krijgt op dezelfde dag. Mijn huisarts zei dat ze daar voor zou zorgen. Om 16:00 uur dacht ik, toch nog even bellen: allebei niet meer bereikbaar (de apotheek is blijkbaar nooit 's middags bereikbaar).

Dus geen antibioticakuur beginnen vandaag. Echt slecht!

Ik was gewoon langs gegaan. Als ze dan nog geen recept hebben, kunnen ze even bellen met de huisarts om het telefonisch aan te nemen en krijg je het mee. Kan je trouwens niet mailen met de apotheek? Bij ons zit er de hele dag iemand die ook de mails afhandelt. 

Broodjebrie schreef op 08-07-2025 om 22:12:

[..]

Toch een allergische reactie dus?

Ja blijkbaar, het lijkt nu pas weg te trekken maar het voelt nog niet helemaal normaal. Ik at ze al bijna nooit maar nu maar helemaal niet meer. 

lientje69 schreef op 08-07-2025 om 20:50:

[..]

Hier wou zus ivm scheiding graag meer werken. Werkt al in schoonmaak, lange ervaring ( scholen en particulieren) Dus sollicitatie thuiszorg. Aangenomen en helemaal blij. Op haar tweede dag raakt ze opeens doodziek en het ziekenhuis in. Week erop kreeg ze bericht: ontslagen. Omdat ze ziek was...Ze wou echt graag! Pure overmacht dat ze het ziekenhuis in raakte. Dus zó graag willen ze nieuwe medewerkers....

Wat erg voor je zus, maar voor een werkgever die je aan de kant zet omdat je ziek bent moet ze niet eens willen werken. Hoop dat het inmiddels beter gaat met je zus! 

Overigens hoop ik dat de medewerkers in de thuiszorg bij andere organisaties beter worden behandeld... want door de verhalen die ik hoor, begrijp ik wel waarom ze weggaan.

Ginevra schreef op 08-07-2025 om 21:24:

ik denk dat ik een complot ontdekt heb van webwinkels en in het bijzonder bol.com.

als je 3 dingen bestelt, kan dat zomaar van 3 verschillende webwinkels zijn die allemaal via bol verkopen. Elk van die webwinkels overspoelt je met mails: bedankt voor je bestelling, we hebben je bestelling ingepakt, we gaan je bestelling verzenden, je bestelling is onderweg, de bezorger komt morgen bij je langs, de bezorger is langs geweest, je bestelling is als bezorgd gemarkeerd, schrijf een review over je bestelling…… en dat keer drie dus dat zijn makkelijk 20 mails over wat jij als één bestelling ziet. En als er dan iets fout gaat, zie dan in die diarree van mails nog maar eens de juiste gegevens te vinden want je krijgt ook nog nieuwsbrieven van de godganse wereld.
en dus is de kans steeds groter dat je denkt “laat maar zitten” voor die paar euro. En dat doen ze volgens mij dus expres. Onder het mom van service word je dood gebeukt met nutteloze mails.

Je vergeet de mail met....Hebben wij je goed geïnformeerd? 

SuzyQFive schreef op 08-07-2025 om 21:48:

[..]

Je zou over kunnen stappen op PGB maar dan heb je geen vervanger als je eigen hulp iets heeft. Daar loopt een vriendin nu tegenaan.

Ik heb nu ook maar af en toe iemand, ze kunnen geen personeel houden. Die zijn ontevreden, over het late inroosteren en binnen de proeftijd weg. Vriendin heeft PGB, maar ook dan is het moeilijk om iemand te krijgen. Zou willen dat ik het kon laten gaan, dit geeft op het moment alleen maar stress. 

BlairW schreef op 08-07-2025 om 22:48:

[..]

Ik was gewoon langs gegaan. Als ze dan nog geen recept hebben, kunnen ze even bellen met de huisarts om het telefonisch aan te nemen en krijg je het mee. Kan je trouwens niet mailen met de apotheek? Bij ons zit er de hele dag iemand die ook de mails afhandelt.

Dit 

Bij ons kun je appen, heb ik laatst ook gedaan toen het (te) lang wegbleef. Voortaan gewoon doen Loulou.

SuzyQFive schreef op 08-07-2025 om 21:45:

[..]

Oh dat is balen… Heb je eens lymfeklieren weggehaald?

Nee, verder heb ik helemaal niks. Gewoon pech denk ik. 

Dolfje schreef op 08-07-2025 om 22:53:

[..]

Ja blijkbaar, het lijkt nu pas weg te trekken maar het voelt nog niet helemaal normaal. Ik at ze al bijna nooit maar nu maar helemaal niet meer.

Snap ik!

grmbl… Had niet moeten zeggen dat ik blij ben met mijn vaste hulp. Ze zegt vanmorgen dat ze gaat stoppen met werken ivm lichamelijke klachten 😩

SuzyQFive schreef op 09-07-2025 om 09:04:

grmbl… Had niet moeten zeggen dat ik blij ben met mijn vaste hulp. Ze zegt vanmorgen dat ze gaat stoppen met werken ivm lichamelijke klachten 😩

Balen, hoop dat je snel weer iemand vindt!

Ik erger me aan een collega die drie deuren verderop schuin tegenover me werkt. Ze zit te bellen op de luidspreker. Houd gewoon je telefoon aan je oor of doe oordopjes in. En doe je deur dicht als je zo nodig zo wil bellen. Niet het halve kantoor hoeft mee te genieten.

Romir schreef op 09-07-2025 om 10:02:

Ik erger me aan een collega die drie deuren verderop schuin tegenover me werkt. Ze zit te bellen op de luidspreker. Houd gewoon je telefoon aan je oor of doe oordopjes in. En doe je deur dicht als je zo nodig zo wil bellen. Niet het halve kantoor hoeft mee te genieten.

Ja dat soort dingen vind ik ook zeer irritant. Ik doe dan vaak de betreffende deur dicht. 

Het gepapegaai van de "meute". Iedereen vindt ineens "oprecht" iets niet kunnen of iets anders vinden ze "oprecht". Ook woorden als souvereine staat, genocide worden te pas en te onpas gebruikt. En dat de weersvoorspellingen. Ruimte voor de zon, een klap onweer. Niets mis mee maar als ieder weermens dat ineens gaat zeggen wordt het bloedirritant.

En tot slot het woord KLOPT!!! In reclames, in interviews, in gesprekken met luisteraars op de radio die sowieso op zich al een grote ergernis zijn en in spelprogramma's.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.