Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

HAHA!wait..what schreef op 06-07-2025 om 18:48:

[..]

Haha! Die ergernis snap ik heel goed

Hoe het hier nu is, weet ik niet. Als ik al naar de huisarts ga is het vaak niet met iets wat spoed heeft dus dan duurt het gemiddeld wel een week

Misschien als je bij de assistente aangeeft hoe je je gevoeld hebt afgelopen dagen, beseffen ze dat het best urgent is. Want zo klinkt het wel. Het is niet goed als je niet meer slaapt en zoveel piekert.

Dit klinkt niet als iets wat van de één op de andere dag ontstaat, dit speelt waarschijnlijk al veel langer. Goed dat je er wat aan gaat doen!

Sterkte en succes morgen!🌷

HAHA!wait..what schreef op 06-07-2025 om 18:45:

[..]

Ah, ik vind de reacties echt lief De afgelopen weken zijn een paar collega's op een nare manier vertrokken (veel gedoe met werkgever) en ik heb gezien hoe gereageerd werd op hun (in mijn ogen ook zeer terechte) ziekmeldingen voorafgaand aan vertrek. Dat maakt me extra huiverig. Ze zijn keihard!

Maar jullie reacties laten me wel inzien dat ik wel naar de huisarts moet en in ieder geval moet ingrijpen

Wat gebeurt er dan precies bij dat reageren? Wordt er gedreigd ofzo? 

Ik las dat je contact gaat opnemen met het UWV, ik zou dat zo snel mogelijk doen, en uitleggen dat je niet meer naar dit werk wil omdat daar medewerkers zeer onheus bejegend worden waardoor je nu in een burnout situatie zit.

Ben je lid van een vakbond?

Aan een jongedame en -heer die met een plastic glas bier te voet de straat overstaken, waar ik net even stilstond om te kijken waar ik naartoe moest, waarvan de dame mij toeschreeuwde: rij door, hoer! En de heer me toebeet toen ik mijn raam naar beneden deed: rij door,  er moeten mensen langs (die mensen waren zij zelf, er was verder niemand,  en ze moesten twee stappen naar rechts zetten in achter mijn auto langs te kunnen)! Ik heb gezegd: en jullie ook een fijne dag,  en bleef toen nog even staan omdat ik nog niet gezien had waar ik heen moest. De heer is toen nog een aantal keer omgedraaid om iets te schreeuwen, maar dat kon ik niet verstaan. Ik denk dat hij bedacht had dat hij mij geen fijne dag terug gewenst had en dat hij dat nog even wilde doen. 

Stomme lange wasmachineprogramma' s.
Duurt minstens 3 uur, meestal langer

En waarom heb ik zo vaak last van nijnagels?!

kerst schreef op 06-07-2025 om 22:47:

Stomme lange wasmachineprogramma' s.
Duurt minstens 3 uur, meestal langer

En waarom heb ik zo vaak last van nijnagels?!

Kun je het programma niet aanpassen/inkorten? 3 uur is echt lang!

Wieder schreef op 06-07-2025 om 20:05:

Aan een jongedame en -heer die met een plastic glas bier te voet de straat overstaken, waar ik net even stilstond om te kijken waar ik naartoe moest, waarvan de dame mij toeschreeuwde: rij door, hoer! En de heer me toebeet toen ik mijn raam naar beneden deed: rij door, er moeten mensen langs (die mensen waren zij zelf, er was verder niemand, en ze moesten twee stappen naar rechts zetten in achter mijn auto langs te kunnen)! Ik heb gezegd: en jullie ook een fijne dag, en bleef toen nog even staan omdat ik nog niet gezien had waar ik heen moest. De heer is toen nog een aantal keer omgedraaid om iets te schreeuwen, maar dat kon ik niet verstaan. Ik denk dat hij bedacht had dat hij mij geen fijne dag terug gewenst had en dat hij dat nog even wilde doen.

Jeetje! Dat bier heeft hun manieren niet echt goed gedaan zo te lezen. Wat aso! 

Auwereel schreef op 06-07-2025 om 19:53:

[..]

Wat gebeurt er dan precies bij dat reageren? Wordt er gedreigd ofzo?

Ik las dat je contact gaat opnemen met het UWV, ik zou dat zo snel mogelijk doen, en uitleggen dat je niet meer naar dit werk wil omdat daar medewerkers zeer onheus bejegend worden waardoor je nu in een burnout situatie zit.

Ben je lid van een vakbond?

Ja, ze zetten er meteen instanties op en betrekken het hele bedrijf erbij; maken ze zwart bij andere collega's. Heel naar en kinderachtig gedrag.

Ik ging daar niet in mee en nam het voor ze op hoewel ik wist dat ik daardoor problemen zou krijgen.  Nu sta ik in hun ogen aan de verkeerde kant en heb ik het mezelf erg moeilijk gemaakt. Maar ik kan echt niet tegen dat dominante gedrag! 

Sorry, ik kaap dit hele topic   

En het ook mog eens veel meer dan een ergernis, HaHawait, dit hoort terecht in een topic "Ik ben woedend!"

HaHa, wil je daar echt nog werken dan? 
Zo nee, wat maakt het dan verder nog uit wat ze willen. 
Omdat je vanuit de WIA komt, kost het ze ook nog eens helemaal niks. 

Hou de eer aan jezelf. Met een ziekte kan je deze extra stress niet gebruiken. 

Wat een nare situatie  Haha. Idd zsm contact met UWV en huisarts opnemen.

Wat de boormachine ergernis, zit er onder het handvat niet nog een knopje dat je naar links of rechts kunt schakelen? Voor het links / rechtsom draaien? Dat hij nu in het midden ( en dus op 0= uit ) staat?

dat klote OV, sinds corona is het alleen maar drama.
Alle trams die ik “kon” nemen hadden mega vertraging + die eeuwige  werkzaamheden in de straat begint weer goed 

wat ontzettend vervelend voor je Haha... ik wens je succes en wijsheid toe.

ergernis van afgelopen week: dat wij een uitnodiging hebben gekregen voor een feest en dat ik daar totaal geen zin in heb. We hebben dan vakantie en eigenlijk andere plannen. 
Denk er nog over na wat we gaan doen. het is een goede vriendin maar feestjes/ verjaardagen zijn niet mijn ding. Kost me bakken met energie. En ik ga liever iets doen wat ik wel echt leuk vind... 
Lastig. 

Nikki1973 schreef op 07-07-2025 om 09:33:

ergernis van afgelopen week: dat wij een uitnodiging hebben gekregen voor een feest en dat ik daar totaal geen zin in heb. We hebben dan vakantie en eigenlijk andere plannen.
Denk er nog over na wat we gaan doen. het is een goede vriendin maar feestjes/ verjaardagen zijn niet mijn ding. Kost me bakken met energie. En ik ga liever iets doen wat ik wel echt leuk vind...
Lastig.

Andere plannen is toch genoeg reden, ga je met haar alleen een andere keer iets leuks doen.

Ik heb zaterdag een feestje waar ik ook altijd tegenop zie, vriend van man, en daar is het altijd  vrouwen aan de ene kant en mannen aan de andere kant. Uiteindelijk is het vaak wel gezellig maar ik zie er ook altijd tegenop. Heb met die vrouwen niet zoveel. 

Ik voel weer een haar uit mijn kaak steken, zo'n stom hard heksenhaar ding maar hij is nog te kort om te zien en met een pincet te pakken te kunnen krijgen.

Nikki1973 schreef op 07-07-2025 om 09:33:

wat ontzettend vervelend voor je Haha... ik wens je succes en wijsheid toe.

Lastig.

Je hebt vakantie en al andere plannen gemaakt. Ik begrijp je tweestrijd hoor maar aan de andere kant waarom moeten mensen, meestal introverten, zichzelf altijd wegcijferen om naar een feestje of verjaardag te gaan. 

Ik weet dat het erbij hoort en sociaal wenselijk gedrag is maar ik word er soms doodmoe van. En ik lees dit bij zoveel mensen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.