Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 14:28

Oh dat klinkt niet goed HaHa. Ik zou huisarts bellen en mss een afspraak met de POHGGZ maken? 

Thanks voor de lieve reacties! Ik loop de hele week (maar daarvoor ook al wel) met heel veel spanning op het werk rond. Ik probeer normaal te doen zodat ze daar niks over kunnen zeggen maar het vreet zoveel energie.
Ziek melden kan ook niet want ik lig al enorm onder vuur/een vergrootglas en ik wil ze geen reden geven om daar negatief over te zijn en ze eigenlijk ook niet die voldoening geven dat ze me raken 😅 

(is een heel lang verhaal maar heeft te maken met een officiële waarschuwing die ik mondeling heb gekregen maar komende week op papier ook, is gezegd. De reden is echt belachelijk en laat mij wel inzien dat ze echt niet oké (meer) zijn en maakt me heel verdrietig). 

Ik ga komende week contact opnemen met UWV want ben met hulp van hun ook hier terecht gekomen en heb veel vragen over hoe nu verder want ik wil er niet meer blijven..
Chronisch ziek (was volledig afgekeurd maar wilde zo graag werken) en nieuw werk zoeken gaat echt niet makkelijk zijn ben ik bang.

Liever niet quoten want kan zijn dat ik het nog weghaal want ben misschien wel erg herkenbaar zo 

Ik ga denk ik wel de huisarts even bellen morgen! Al is het alleen maar even aanhoren wat ze me evt kunnen bieden/aanraden ik wil/moet even weer grip krijgen op dit alles en mezelf want hoe ik nu leef, is ook echt niet helpend in combinatie met mijn ziekte

oh wat een ellende zeg.. bel absoluut de huisarts hier over, al is het maar om je verhaal te kunnen doen. Daar nog langer blijven heeft een grote impact op je gezondheid denk ik, straks ga jij hier aan onderdoor  denk aan jezelf hoor

Eens met huisarts morgen bellen en je rust pakken!

Ik erger me er aan dat ik gisteren een kleine schroefboormachine heb gekocht en ik niet weet hoe hij werkt.
Snoertje in stekker, vervolgens stekker in stopcontact. Knopje in het midden naar rechts om van "het slot" te halen, en als ik de knop "aan" indruk, dan gaat er licht branden aan de voorkant (lijkt me goed, lijkt op een soort zaklantaarn), maar hij doet niets....

(Iemand een idee wat ik fout doe? En ja, ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen😅).

Loulou39 schreef op 06-07-2025 om 16:20:

Ik erger me er aan dat ik gisteren een kleine schroefboormachine heb gekocht en ik niet weet hoe hij werkt.
Snoertje in stekker, vervolgens stekker in stopcontact. Knopje in het midden naar rechts om van "het slot" te halen, en als ik de knop "aan" indruk, dan gaat er licht branden aan de voorkant (lijkt me goed, lijkt op een soort zaklantaarn), maar hij doet niets....

(Iemand een idee wat ik fout doe? En ja, ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen😅).

Moet hij niet eerst een tijdje opladen voordat je hem gebruikt? Ik heb er ook geen verstand van hoor, verder.

HAHA!wait..what schreef op 06-07-2025 om 15:36:

Ik ga denk ik wel de huisarts even bellen morgen! Al is het alleen maar even aanhoren wat ze me evt kunnen bieden/aanraden ik wil/moet even weer grip krijgen op dit alles en mezelf want hoe ik nu leef, is ook echt niet helpend in combinatie met mijn ziekte

En als dat mogelijk is maak dan een dubbele afspraak dan kun je in alle rust je verhaal doen.

Sterkte ermee, dit klinkt niet fijn 

Klinkt goed, de huisarts bellen, ik weet niet hoe het in de praktijk van HaHa gaat, maar gemiddeld kun je met een dag of tien terecht. Dubbele afspraak nog langer.  Dat is overigens ook een ergernis

Broodjebrie schreef op 06-07-2025 om 16:24:

[..]

Moet hij niet eerst een tijdje opladen voordat je hem gebruikt? Ik heb er ook geen verstand van hoor, verder.

Ik dacht dat dat niet nodig was, omdat het snoertje er in zit en het werklichtje brandt, maar ik heb er ook helemaal geen verstand van 😅. 

Dank je voor het meedenken, het klinkt heel logisch wat je zegt want een telefoon etc. moet je ook eerst opladen... maar een tv bijvoorbeeld weer niet. Ik ga het meteen even proberen. Ik ben ook zo onhandig met apparaten, en in combinatie met wat mentale problemen nu kan ik ook niet goed nadenken. 

Gelukkig heb ik wel andere capaciteiten, hahaha 😁

HaHa!Wait, je hoeft de reden van je ziekmelding niet op te geven en anders maak je er maar een zomergriep van. Naar de huisarts, je verhaal doen bij het UWV en tot rust komen heeft nu meer prioriteit dan wat dat bedrijf van je denkt. Geef jezelf de tijd!

Loulou39 schreef op 06-07-2025 om 16:43:

[..]

Ik dacht dat dat niet nodig was, omdat het snoertje er in zit en het werklichtje brandt, maar ik heb er ook helemaal geen verstand van 😅.

Dank je voor het meedenken, ik ga het meteen even proberen.

Ja dan zou je inderdaad denken dat ie gelijk moet werken, maar met nieuwe producten is het soms dat ie eerst een tijdje moet opladen voordat ie het doet. Maar misschien zit ik er ook naast hoor! 

Yumi schreef op 06-07-2025 om 17:08:

HaHa!Wait, je hoeft de reden van je ziekmelding niet op te geven en anders maak je er maar een zomergriep van. Naar de huisarts, je verhaal doen bij het UWV en tot rust komen heeft nu meer prioriteit dan wat dat bedrijf van je denkt. Geef jezelf de tijd!

Ik sluit me hier volledig bij aan.

Yumi schreef op 06-07-2025 om 17:08:

Ah, ik vind de reacties echt lief De afgelopen weken zijn een paar collega's op een nare manier vertrokken (veel gedoe met werkgever) en ik heb gezien hoe gereageerd werd op hun (in mijn ogen ook zeer terechte) ziekmeldingen voorafgaand aan vertrek. Dat maakt me extra huiverig. Ze zijn keihard!

Maar jullie reacties laten me wel inzien dat ik wel naar de huisarts moet en in ieder geval moet ingrijpen

Citroengraag schreef op 06-07-2025 om 16:39:

Klinkt goed, de huisarts bellen, ik weet niet hoe het in de praktijk van HaHa gaat, maar gemiddeld kun je met een dag of tien terecht. Dubbele afspraak nog langer. Dat is overigens ook een ergernis

Haha! Die ergernis snap ik heel goed

Hoe het hier nu is, weet ik niet. Als ik al naar de huisarts ga is het vaak niet met iets wat spoed heeft dus dan duurt het gemiddeld wel een week

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.