Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ies

Ies

27-06-2025 om 13:01

Yumi schreef op 27-06-2025 om 12:33:

[..]

Ik lees dit wel vaker en dan denk ik, de griep gaat over maar van corona kan je nog wie weet hoeveel jaren last hebben. Dus het maakt wel wat uit.

Ik weet niet wat de verhoudingen zijn, maar het is zeker wel zo dat je van griep ook langdurig last kunt blijven houden. 

Yumi schreef op 27-06-2025 om 12:33:

[..]

Ik lees dit wel vaker en dan denk ik, de griep gaat over maar van corona kan je nog wie weet hoeveel jaren last hebben. Dus het maakt wel wat uit.

Dat kan bij griep ook. Dan heb je long flu. 

BlairW schreef op 27-06-2025 om 13:02:

[..]

Dat kan bij griep ook. Dan heb je long flu.

Kende long flu helemaal niet  Maar als je gevaccineerd tegen de  griep (met het juiste virus), dan ben je goed beschermd mag ik aannemen? 

Samenvatting

Hoewel er overeenkomsten zijn tussen Post-COVID en Long Flu, lijkt Post-COVID vaker ernstigere en bredere symptomen te veroorzaken. Waar langdurige klachten na de griep vaker beperkt zijn tot long- en ademhalingsklachten, kan Post-COVID ook neurologische en cognitieve problemen veroorzaken. En de risico’s worden groter als je tot een risicogroep behoort.

Ies schreef op 27-06-2025 om 13:01:

[..]

Ik weet niet wat de verhoudingen zijn, maar het is zeker wel zo dat je van griep ook langdurig last kunt blijven houden.

Weer wat geleerd 

Bakblik schreef op 27-06-2025 om 12:30:

[..]

Ik heb net nog even wat pakken op voorraad gehaald. Nog voor €8 in plaats van 10. Morgen nog een keer ze zijn zeker tot eind dit jaar goed.

Ik heb nog 2 pakken van 54 pads (Kruidvat) in voorraad maar ze zijn hier in de omgeving uitverkocht.

Yumi schreef op 27-06-2025 om 13:13:

[..]

Kende long flu helemaal niet Maar als je gevaccineerd tegen de griep (met het juiste virus), dan ben je goed beschermd mag ik aannemen?

Samenvatting

Hoewel er overeenkomsten zijn tussen Post-COVID en Long Flu, lijkt Post-COVID vaker ernstigere en bredere symptomen te veroorzaken. Waar langdurige klachten na de griep vaker beperkt zijn tot long- en ademhalingsklachten, kan Post-COVID ook neurologische en cognitieve problemen veroorzaken. En de risico’s worden groter als je tot een risicogroep behoort.

En niet alles wat zelfs de dokter griep noemt is ook echt griep. Mijn jongste heeft een longontsteking gehad door "een griepje".

Dat was geen griep maar het micoplasma pneumonie virus. Zelfde symptomen als griep maar dan met longontsteking als ernstig gevolg.  Voor hem ging het nog verder want het virus is in zijn hersenen terecht gekomen waardoor hij nu 8 jaar na de besmetting nog steeds klachten heeft. Virus gaat veel rond op scholen en in zorginstellingen.  Zonder echt onderzoek zegt de dokter ook griep maar dat is het dus niet. Meeste mensen genezen zonder restverschijnselen maar niet iedereen. 

Bakblik schreef op 27-06-2025 om 13:29:

[..]

En niet alles wat zelfs de dokter griep noemt is ook echt griep. Mijn jongste heeft een longontsteking gehad door "een griepje".

Dat was geen griep maar het micoplasma pneumonie virus. Zelfde symptomen als griep maar dan met longontsteking als ernstig gevolg. Voor hem ging het nog verder want het virus is in zijn hersenen terecht gekomen waardoor hij nu 8 jaar na de besmetting nog steeds klachten heeft. Virus gaat veel rond op scholen en in zorginstellingen. Zonder echt onderzoek zegt de dokter ook griep maar dat is het dus niet. Meeste mensen genezen zonder restverschijnselen maar niet iedereen.

Ach Bakblik wat heftig dat hij na 8 jaar nog klachten heeft. Kan hij nog verder (helemaal) herstellen, of is dat niet bekend?

amarna schreef op 27-06-2025 om 12:28:

Las net dat de DE-koffie maar liefst 25% duurder gaat worden! De extra strong pads zijn al jaren mn favoriet.
Iemand die een tip heeft voor een ander merk?
(NB: Perla vind ik niet lekker)

Koffie van de Aldi goud variant 

Yumi schreef op 27-06-2025 om 13:34:

[..]

Ach Bakblik wat heftig dat hij na 8 jaar nog klachten heeft. Kan hij nog verder (helemaal) herstellen, of is dat niet bekend?

Hij heeft bij ergotherapie geleerd hoe hij met de gevolgen van de nah moet omgaan. Op tijd rust nemen, oordopjes om achtergrond geluid te denken om niet overprikkeld te raken dat soort dingen.

Hij is hier thuis degene die altijd en overal kan slapen in te ontprikkelen. Even 30 minuten powernappen om weer verder te kunnen.

Het gaat op dit moment heel goed met hem maar dat het niet gelukt is om in 2023 de havo af te sluiten met een diploma is heel jammer.  Hij vecht zich nu via mbo omhoog en dat gaat heel goed.

kerst schreef op 27-06-2025 om 14:06:

[..]

Die ga ik proberen! Thx

Bakblik schreef op 27-06-2025 om 14:18: 

[..]

Hij heeft bij ergotherapie geleerd hoe hij met de gevolgen van de nah moet omgaan. Op tijd rust nemen, oordopjes om achtergrond geluid te denken om niet overprikkeld te raken dat soort dingen.

Hij is hier thuis degene die altijd en overal kan slapen in te ontprikkelen. Even 30 minuten powernappen om weer verder te kunnen.

Het gaat op dit moment heel goed met hem maar dat het niet gelukt is om in 2023 de havo af te sluiten met een diploma is heel jammer. Hij vecht zich nu via mbo omhoog en dat gaat heel goed.

Goed dat hij heeft geleerd om er mee om te gaan. Wat moet het lastig zijn voor hem, om op deze leeftijd je levensstijl aan te moeten passen. Fijn dat het zo goed met hem gaat! 

Dat mijn huisdierenverzekering met 50% verhoogd is!
Van 30 naar 45 euro!! Hoe dan?

Dat mijn huisdierenverzekering met 50% verhoogd is: van 30 naar 45 euro!! Hoe dan?

kerst schreef op 27-06-2025 om 14:06:

[..]

Ik heb jarenlang de goudmerk Markus koffie gekocht van Aldi. Maar die hebben ze inmiddels niet meer. Is de nieuwe goudmerk ook puur Arabica?

Ik raak amper mijn brillenglazen aan, maar toch regelmatig zit er een vingerafdruk op 1 van de glazen. Hoe dan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.