Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Cle0 schreef op 22-06-2025 om 11:10:

[..]

Het is toch niet de schuld van zoon dat iemand zijn fiets jat? Nieuw of niet?

Alsof het normaal is om een extra fiets te hebben

Nee niet de schuld van de zoon maar wel heel naïef dat je op een nieuwe fiets naar een festival gaat. 

Hier in hartje Randstad heeft het hele gezin een sportieve fiets waar je op gaat fietsen en die zet je niet ergens neer waar je er geen zicht op hebt. Onze dagelijkse fietsen zijn oud en hebben allemaal een los slot erbij en de enige oude fietsen die ooit een keer zonder zwaar hangslot even zijn neergezet  zijn gejat, eentje zelfs binnen 7 minuten. 

Zelfs voor 5 minuten supermarkt gaat er een ketting mee om de fiets vast te zetten aan zo'n nietje fietsenrek. 

Ik vertrouw niet meer op de goedheid van de mens daarvoor ben ik al te vaak slachtoffer geworden van fietsdiefstal. 

Ik vind het oprecht rot dat zoon van Watertoren zijn fiets kwijt is maar dat hij op een nieuwe fiets zoiets gaat doen is in mijn ogen toch echt naief.

Friezinnetje schreef op 22-06-2025 om 11:51:

Ik baal ervan dat het hier nu regent en hard waait. Vandaag mijn enige dag in het weekend dat ik niets hoef, dacht lekker buiten zitten en nu regent het. Bah

Ik erger me aan weerplaza. Ik ben blij dat ze het weer fout hebben want het is hier nog steeds droog. Ik lees dat er een regenbui was in mijn woonplaats maar ik zat buiten en heb geen spatje gevoel Er staat nu dat het zo gaat onweren maar als ik naar de lucht kijk denk ik dat het droog blijft. Ik ga de planten toch maar water geven 

Friezinnetje schreef op 22-06-2025 om 11:51:

Ik baal ervan dat het hier nu regent en hard waait. Vandaag mijn enige dag in het weekend dat ik niets hoef, dacht lekker buiten zitten en nu regent het. Bah

Oh echt, hier is het Bloedheet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-06-2025 om 12:11

Dolfje schreef op 22-06-2025 om 12:09:

[..]

Oh echt, hier is het Bloedheet.

het was hier erg benauwd, nu niet meer. Voorspelling is dat het tot een uur of 3 steeds wat regent, of iig bui(tjes)en. 

Bakblik schreef op 22-06-2025 om 12:03:

[..]

Nee niet de schuld van de zoon maar wel heel naïef dat je op een nieuwe fiets naar een festival gaat.

Hier in hartje Randstad heeft het hele gezin een sportieve fiets waar je op gaat fietsen en die zet je niet ergens neer waar je er geen zicht op hebt. Onze dagelijkse fietsen zijn oud en hebben allemaal een los slot erbij en de enige oude fietsen die ooit een keer zonder zwaar hangslot even zijn neergezet zijn gejat, eentje zelfs binnen 7 minuten.

Zelfs voor 5 minuten supermarkt gaat er een ketting mee om de fiets vast te zetten aan zo'n nietje fietsenrek.

Ik vertrouw niet meer op de goedheid van de mens daarvoor ben ik al te vaak slachtoffer geworden van fietsdiefstal.

Ik vind het oprecht rot dat zoon van Watertoren zijn fiets kwijt is maar dat hij op een nieuwe fiets zoiets gaat doen is in mijn ogen toch echt naief.

Ik vind het een beetje een 'wie trekt er nou een kort rokje over straat aan' gehalte. Alsof mensen een lading met fietsen hebben staan, voor elke gelegenheid één. 

Om diefstal te voorkomen, zet je je fiets op slot. Maar wat heeft een fiets voor zin, als die thuis moet staan want als je m wel meeneemt en op slot zet ben je alsnog lekker naïef. 

Het is rot voor de zoon van Watertoren. Punt. Wat mij betreft. De 'maar' erachter legt in mijn ogen echt focus op de verkeerde persoon. 

Bakblik schreef op 22-06-2025 om 10:41:

[..]

Een dan zegt ie (als ik weer eens in woede ontvlam): nou het geluid stond heel zacht, want ik heb niks gehoord!

Nee hij hoort wel meer niet in de hoge tonen.

Dito… Hij slaapt er rustig doorheen. Ik maak hem tegenwoordig gewoon wakker als ie zijn geluid aan heeft gelaten. 

watertoren schreef op 22-06-2025 om 10:50:

Ik kreeg net een App van mijn zoon. Hij is gisteren naar een festival geweest en zijn fiets is gejat. Nieuwe fiets en iets meer dan een jaar oud. Het is in Nederland niet bekwaam om op een nieuwe fiets te rijden!

Ach wat sneu! Wel verzekerd?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-06-2025 om 13:11

Cle0 schreef op 22-06-2025 om 13:05:

[..]

Ik vind het een beetje een 'wie trekt er nou een kort rokje over straat aan' gehalte. Alsof mensen een lading met fietsen hebben staan, voor elke gelegenheid één.

Om diefstal te voorkomen, zet je je fiets op slot. Maar wat heeft een fiets voor zin, als die thuis moet staan want als je m wel meeneemt en op slot zet ben je alsnog lekker naïef.

Het is rot voor de zoon van Watertoren. Punt. Wat mij betreft. De 'maar' erachter legt in mijn ogen echt focus op de verkeerde persoon.

bij de verzekering van een nieuwe fiets moet je er zelfs al een door hen aanbevolen extra slot bijkopen, waarmee je de fiets dus nog extra vast moet zetten aan bv zo'n nietje-rek of een ander vast obstakel. Dus ja, kun je zeggen dat een ander er af moet blijven, maar het gebeurt gewoon zo vaak. 

Je zou je deur van het huis ook niet op slot hoeven doen, want daar heeft iemand anders ook niets te zoeken, maar die doe je ook op slot. 

Bakblik schreef op 22-06-2025 om 10:56:

[..]

Heel erg voor je zoon maarwie gaat er op een nieuwe fiets naar een festival?

Hoe meer roest op je fiets hoe beter. Een kettingslot dat meer kost dan de fiets heeft gekost geeft meer garantie dat je fiets blijft staan.

Ik dacht juist dat “gewone” fietsen niet meer interessant waren door de komst van E-/fatbikes 

Friezinnetje schreef op 22-06-2025 om 13:11:

[..]

bij de verzekering van een nieuwe fiets moet je er zelfs al een door hen aanbevolen extra slot bijkopen, waarmee je de fiets dus nog extra vast moet zetten aan bv zo'n nietje-rek of een ander vast obstakel. Dus ja, kun je zeggen dat een ander er af moet blijven, maar het gebeurt gewoon zo vaak.

Je zou je deur van het huis ook niet op slot hoeven doen, want daar heeft iemand anders ook niets te zoeken, maar die doe je ook op slot.

Ik zeg nergens dat de fiets niet op slot moet he. Maar de verzekering kijkt dus ook naar hóe je m op slot zet. En niet naar wáár je 'm op slot zet (evenement of kerk). Zoon van to heeft dus gedaan wat in redelijkheid van hem wordt verwacht te doen. Dus dat vingertje wijzen vind ik wat flauw. 

En ja thuis doe ik mijn deur op slot, net als die fiets. Maar ik leg geen pad met boobytraps aan voor mijn huis. Ik doe dus binnen de redelijkheid. Net als die fiets die je dus op slot zet, maar wel gewoon gebruikt en niet als een museumstuk in de schuur hebt staan. 

Cle0 schreef op 22-06-2025 om 13:05:

[..]

Het is rot voor de zoon van Watertoren. Punt. Wat mij betreft. De 'maar' erachter legt in mijn ogen echt focus op de verkeerde persoon.

Sinds ik, bij de aangifte van een gestolen fiets, van de politie hoorde dat er bendes met busjes rondrijden op zoek naar makkelijk te pakken goed uitziende fietsen heb ik dus altijd een kettingslot bij me om de fiets ergens aan vast te maken. 

De individuele junk in Amsterdam die een fiets jat om zijn volgende shot te financieren laat mijn fiets dan wel staan.  Die busjes hebben betonscharen aan boord, ketting of wankel hekje doorknippen fiets in het busje en gaan.  Dat is niet van de laatste tijd dat is al jaren aan de gang. 

Ik vind de vergelijking met een kort rokje mank gaan dat is iets fouts dat gebeurt tussen mensen.  Die fietsen stelen is voor die bendes een verdienmodel waar je als individuele bezitter van een nieuwe fiets niet tegenop kan.

Dus ja helaas vind ik het,  door onze ervaringen, naïef om een nieuwe fiets ergens te parkeren waar je hem niet in de gaten kan houden. Al onze dagelijkse fietsen zijn in een winkel tweedehands aangeschaft.  Niet op marktplaats, want dan zou je gestolen fietsen kunnen kopen. 

Bakblik schreef op 22-06-2025 om 14:14:

[..]  

Dus ja helaas vind ik het, door onze ervaringen, naïef om een nieuwe fiets ergens te parkeren waar je hem niet in de gaten kan houden. Al onze dagelijkse fietsen zijn in een winkel tweedehands aangeschaft. Niet op marktplaats, want dan zou je gestolen fietsen kunnen kopen.

dan zou je dus nooit meer een nieuwe fiets kunnen kopen. En dan kan jij over een paar jaar geen tweedehandse meer kopen. 
Mensen moeten gewoon van je spullen blijven, waar je hem ook neer zet en hoe je hem ook op slot hebt gezet. 
Ik haal altijd overal mijn accu uit mijn elektrische fiets. Dat maakt hem heel onaantrekkelijk om te stelen. Maar dat maakt ook dat ik vaak de auto pak voor een klein stukje, omdat ik geen zin heb om te slepen met die accu tijdens het winkelen. En ik voel echt niet de noodzaak om een tweedehands fiets er naast aan te schaffen. Dan kan ik die goeie net zo goed weg doen. En dat past ook allemaal niet in de garage. 

BlairW schreef op 22-06-2025 om 15:49:

[..]

dan zou je dus nooit meer een nieuwe fiets kunnen kopen. En dan kan jij over een paar jaar geen tweedehandse meer kopen.
Mensen moeten gewoon van je spullen blijven, waar je hem ook neer zet en hoe je hem ook op slot hebt gezet.
Ik haal altijd overal mijn accu uit mijn elektrische fiets. Dat maakt hem heel onaantrekkelijk om te stelen. Maar dat maakt ook dat ik vaak de auto pak voor een klein stukje, omdat ik geen zin heb om te slepen met die accu tijdens het winkelen. En ik voel echt niet de noodzaak om een tweedehands fiets er naast aan te schaffen. Dan kan ik die goeie net zo goed weg doen. En dat past ook allemaal niet in de garage.

Mensen moeten ook van je spullen af blijven.  Als ik mijn fiets parkeer staat hij er niet voor om door een ander meegenomen te worden. 

Maar door schade en schande wijs geworden ga ik dus niet naar bevrijdingspop op mijn goede fiets als ik die niet in een bewaakte stalling of bij vrienden thuis kan parkeren.  Dan ga ik wel met de bus.  €8 aan openbaar vervoer uitgeven is goedkoper dan een nieuwe fiets. 

Bakblik schreef op 22-06-2025 om 16:00:

[..]

Mensen moeten ook van je spullen af blijven. Als ik mijn fiets parkeer staat hij er niet voor om door een ander meegenomen te worden.

Maar door schade en schande wijs geworden ga ik dus niet naar bevrijdingspop op mijn goede fiets als ik die niet in een bewaakte stalling of bij vrienden thuis kan parkeren. Dan ga ik wel met de bus. €8 aan openbaar vervoer uitgeven is goedkoper dan een nieuwe fiets.

Dat kan, maar je zou ook gewoon op een nieuwe fiets naar zoiets moeten kunnen. 

Weer es bonje met mijn partner. We snappen elkaar gewoon niet. Ik heb geen zin om wéér een hand uit te steken om het gesprek aan te gaan.

Daar zal het straks trouwens wel weer op neerkomen, want zwijgend naar bed gaan is ook zowat. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.