Huiskamer
Mama-Inge
22-06-2025 om 09:28
Te vroeg wakker vanmorgen omdat man meldingen op zijn telefoon kreeg.
Heb al vaker gevraagd om dat ding in de slaapstand te zetten, gaat 2x goed en dan vergeet hij het weer.
Bakblik
22-06-2025 om 09:54
Mama-Inge schreef op 22-06-2025 om 09:28:
Te vroeg wakker vanmorgen omdat man meldingen op zijn telefoon kreeg.
Heb al vaker gevraagd om dat ding in de slaapstand te zetten, gaat 2x goed en dan vergeet hij het weer.
O
zo herkenbaar. Ik heb ook zo'n vent. Zeker door de week heen. Zit er nog een collega thuis wat af te maken en die stuurt nog even een appje/mailtje om 01.30. Moet die vent zelf weten dat hij zo lang werkt maar dat de meldingen dan bij man binnenkomen is echt niet leuk.
Wieder
22-06-2025 om 10:14
Oh, ik heb ook zo'n man. Zondagochtend, half 7 🎶 poebiedieboempoem. Zelf slaapt hij er doorheen. Iemand zit gewoon zijn of haar werk te doen, daar vind ik niks van. Maar dat echtgenoot i e d e r e keer vergeet zijn geluid uit te zetten, irriteert me mateloos
Rogue
22-06-2025 om 10:17
ik sluit me aan, mijn vriend vergeet soms ook zijn wekker uitdoen in het weekend, en hij slaapt dan gewoon door.
zit je daar om 0730 ochtends klaarwakker met je goede gedrag
Bakblik
22-06-2025 om 10:41
Wieder schreef op 22-06-2025 om 10:14:
Oh, ik heb ook zo'n man. Zondagochtend, half 7 🎶 poebiedieboempoem. Zelf slaapt hij er doorheen. Iemand zit gewoon zijn of haar werk te doen, daar vind ik niks van. Maar dat echtgenoot i e d e r e keer vergeet zijn geluid uit te zetten, irriteert me mateloos
Een dan zegt ie (als ik weer eens in woede ontvlam): nou het geluid stond heel zacht, want ik heb niks gehoord!
Nee hij hoort wel meer niet in de hoge tonen.
watertoren
22-06-2025 om 10:50
Ik kreeg net een App van mijn zoon. Hij is gisteren naar een festival geweest en zijn fiets is gejat. Nieuwe fiets en iets meer dan een jaar oud. Het is in Nederland niet bekwaam om op een nieuwe fiets te rijden!
Bakblik
22-06-2025 om 10:56
watertoren schreef op 22-06-2025 om 10:50:
Ik kreeg net een App van mijn zoon. Hij is gisteren naar een festival geweest en zijn fiets is gejat. Nieuwe fiets en iets meer dan een jaar oud. Het is in Nederland niet bekwaam om op een nieuwe fiets te rijden!
Heel erg voor je zoon maarwie gaat er op een nieuwe fiets naar een festival?
Hoe meer roest op je fiets hoe beter. Een kettingslot dat meer kost dan de fiets heeft gekost geeft meer garantie dat je fiets blijft staan.
HAHA!wait..what
22-06-2025 om 11:00
Bakblik schreef op 22-06-2025 om 10:56:
[..]
Hoe meer roest op je fiets hoe beter. Een kettingslot dat meer kost dan de fiets heeft gekost geeft meer garantie dat je fiets blijft staan.
Nouja, niet iedereen heeft een extra fiets natuurlijk. (Dan heb je ook best veel extra ruimte nodig?) Vind het enorm triest dat dingen gejat worden. Of het nou een oud barrel of een nieuwere/goede fiets is; degene die jat is fout.
watertoren
22-06-2025 om 11:03
[..]
Hij had maar 1 fiets. Toch niet normaal dat je eigenlijk nog een ouwe fiets moet hebben. Mensen moeten met hun vieze vuile poten afblijven van andermans eigendommen!
HAHA!wait..what
22-06-2025 om 11:04
Haha oh en dat geluid van meldingen/appjes van man is zo herkenbaar! Hij zet 'altijd' (te vaak vergeet hij dat) zijn internet uit.
Regelmatig trilt en piept dat ding midden in de nacht. En dan heb ik ook nog het geluk dat hij bij de (vrijwillige) brandweer zit dus regelmatig gaat er midden in de nacht een pieper met veel lawaai af 
Cle0
22-06-2025 om 11:10
[..]
Het is toch niet de schuld van zoon dat iemand zijn fiets jat? Nieuw of niet?
Alsof het normaal is om een extra fiets te hebben
Auwereel
22-06-2025 om 11:27
Al die telefoons die laat of te vrieg zich laten horen, op mijn telefoon zit een slaapstand, gaat heel automatisch op stil, behalve voor de nummers van mijn kinderen die me midden in de nacht mogen bellen want dan is er iets ernstigs loos.
En over goede fietsen: mijn kinderen zijn het huis uit, maar hun goede fietsen waarmee we vroeger op fietsvakantie gingen staan nog in de ouderlijke schuur, want die durven ze niet te gebruiken. Hun beperkte schuurruimte gebruiken ze liever voor een barrel. Zonde van de goede fietsen die staan te niksen, omdat ze anders gejat worden.
FaithfulDuck87
22-06-2025 om 11:50
Cle0 schreef op 22-06-2025 om 11:10:
[..]
Het is toch niet de schuld van zoon dat iemand zijn fiets jat? Nieuw of niet?
Alsof het normaal is om een extra fiets te hebben
nee het is niet normaal, maar je weet dat het gebeurt. Dan zou ik ook niet op een nieuwe fiets naar zoiets gaan.
FaithfulDuck87
22-06-2025 om 11:51
Ik baal ervan dat het hier nu regent en hard waait. Vandaag mijn enige dag in het weekend dat ik niets hoef, dacht lekker buiten zitten en nu regent het. Bah
BlairW
22-06-2025 om 12:00
Auwereel schreef op 22-06-2025 om 11:27:
Al die telefoons die laat of te vrieg zich laten horen, op mijn telefoon zit een slaapstand, gaat heel automatisch op stil, behalve voor de nummers van mijn kinderen die me midden in de nacht mogen bellen want dan is er iets ernstigs loos.
Ik verbaas me er ook over. Mijn telefoon staat gewoon standaard op stil tussen 22-7. En de wekker gaat wel gewoon af als ik die voor 7 uur heb staan. Maar ook die kan je instellen op welke dagen van de week hij af moet gaan.