Huiskamer
HAHA!wait..what
19-06-2025 om 14:25
Evaluna schreef op 19-06-2025 om 10:35:
Ik heb de zenuwen. Straks naar de rechtbank want ik heb een verzoek voor eenhoofdig gezag ingediend.
Ex ziet zijn aandeel niet, hij blijft tot gisteravond aan toe tegenwerken.
Theoretisch gezien heb ik best wel kans, maar de rechter kan altijd een andere kijk hebben. Ook de Raad voor de Kinderbescherming die erbij zit kan soms een bijzondere visie hebben.
Ik heb een goede advocaat, maar toch...
Ben zo moe van al dat tegenwerken. Steeds maar weer naar de rechtbank, weer afwachten, hopen dat ze rechter met mij mee denkt. Hopen dat ex niet dreigend is. Bah.
Spannend! Heel veel succes 🍀 ik duim voor je
Bakblik
19-06-2025 om 14:48
Vanuit mijn vrijwilligerswerk voor mobiliteit voor ouderen en jongeren snap ik die piepjes als een vrachtwagen achteruit rijdt. Echt veilig
Nu als omwonende wordt ik helemaal krankjorem van dat gepiep.
Om na het slopen de grond bouwrijp te maken worden er massa's zwarte grond afgegraven en in die kuilen komt zand. Die gravers en kiepwagens rijden heen en weer op dat terrein en bij elke meter achteruit wordt er gepiept. 4 kiepwagens twee gravers en dat al sinds 7.00 vanochtend..........
Ik ben inmiddels door mijn achterstand podcasts heen dus tot 16.00 moet ik er naar luisteren, ook als ze niet achteruit rijden maken de motoren geluid.........
Het was 5 dagen even heel rustig (weekend en 3 dagen waarop niks gedaan werd) het moet weer even wennen.
SuzyQFive
19-06-2025 om 15:22
Bakblik schreef op 19-06-2025 om 14:48:
Vanuit mijn vrijwilligerswerk voor mobiliteit voor ouderen en jongeren snap ik die piepjes als een vrachtwagen achteruit rijdt. Echt veilig
Nu als omwonende wordt ik helemaal krankjorem van dat gepiep.
Om na het slopen de grond bouwrijp te maken worden er massa's zwarte grond afgegraven en in die kuilen komt zand. Die gravers en kiepwagens rijden heen en weer op dat terrein en bij elke meter achteruit wordt er gepiept. 4 kiepwagens twee gravers en dat al sinds 7.00 vanochtend..........
Ik ben inmiddels door mijn achterstand podcasts heen dus tot 16.00 moet ik er naar luisteren, ook als ze niet achteruit rijden maken de motoren geluid.........
Het was 5 dagen even heel rustig (weekend en 3 dagen waarop niks gedaan werd) het moet weer even wennen.
Het UMCG wordt verbouwd, daar was het dus ook steeds zo. En heien en vervolgens werden die heipalen afgeslepen 🤪
Bakblik
19-06-2025 om 15:34
SuzyQFive schreef op 19-06-2025 om 15:22:
[..]
Het UMCG wordt verbouwd, daar was het dus ook steeds zo. En heien en vervolgens werden die heipalen afgeslepen 🤪
O vreselijk, hij lag daar voor je operatie? Dat is ook niet fijn. Goed herstel gewenst!💐
Op zich ben ik blij met de sloop en herbouw hier hoor. In 1995 waren er al plannen en met jaren vertraging en herziening op herziening ben ik blij dat er nu iets gebeurt, het kan alleen maar mooier worden dan het was.
Dat ze nu 3 grote hopen maken aan de ene kant van het terrein, en het dan weer inladen in dezelfde soort trucks en op nog geen 12 meter afstand kleinere hoopjes maken die dan weer verplaatst worden dat snap ik niet zo. Gelukkig zijn ze, op de dagen dat er wordt gewerkt, om 16.00 klaar dan is het weer stil.
Had ook een slechte nacht vannacht, jongste had een klus en was pas om 02.30 thuis. Hij is 20 maar ik lig dan toch een beetje op de waakvlam tot hij thuis is.
kerst
19-06-2025 om 16:30
Grote vlek van waarschijnlijk combi zweet en zonnebrand in de halslijn van mijn jurk.
lientje69
19-06-2025 om 17:18
Ik erger me aan mijn erge pijn vandaag. En aan iets dat continue terugkomt op een topic bij linkjes. Deel tekst en dan steeds etc...etc...
Geen idee waarom ik dat zo irritant vind. Misschien omdat het niet nodig is dat er achter te zetten? En dan ook nog 2 keer steeds?
Loulou39
19-06-2025 om 19:30
Ik heb dringend nieuwe doosjes pleisters nodig, gewoon alleen pleisters en verder niets. Dus ik heb mezelf naar het winkelcentrum gesleept: kom ik terug met een tas vol boodschappen (??), en pleisters vergeten...
Nu moet ik weer terug.
Waarom doe ik dat altijd, ik snap dat niet.
Koettie
19-06-2025 om 19:54
Vorige maand tijdens menstruatie ziek gemeld want mn hoofd deed het niet meer. Deze maand expres gister en vandaag rustig ingepland met het idee dan ben ik wel rustig bezig en de week daarop maar beetje compenseren. Ben ik nog niet ongesteld en was dit dus echt zonde want heb het druk zat. Kan toch niet plannen zo! 
Evaluna
19-06-2025 om 20:02
Broodjebrie schreef op 19-06-2025 om 13:34:
ik duim voor je evaluna!
Dank voor jullie support! Het heeft vast geholpen, want de raad voor de Kinderbescherming zag wel dat dit geen doen is. Die had ik dus achter me.
De rechter leek ook wel te zien dat vader absoluut geen inzicht heeft en zijn gezag inzet om contact met de kinderen op te eisen. Hij wil eerst dat ze bellen en dan pas geeft hij toestemming. Alleen de kinderen willen geen contact, dus dat vind hij mijn fout, maar gelukkig zag de rechter dat anders.
En aan het begin, in de hal ging hij echt heel erg tekeer, ik dacht nog even dat de beveiliging gebeld moest worden, maar toch net niet. De rechter had het ook gehoord, dus een prima eerste indruk 🙈 Gelukkig niet tegen mij, maar het was wel intimiderend.
4 weken wachten tot de uitspraak, maar ik heb goede hoop
Bakblik
19-06-2025 om 20:17
Evaluna schreef op 19-06-2025 om 20:02:
[..]
Dank voor jullie support! Het heeft vast geholpen, want de raad voor de Kinderbescherming zag wel dat dit geen doen is. Die had ik dus achter me.
De rechter leek ook wel te zien dat vader absoluut geen inzicht heeft en zijn gezag inzet om contact met de kinderen op te eisen. Hij wil eerst dat ze bellen en dan pas geeft hij toestemming. Alleen de kinderen willen geen contact, dus dat vind hij mijn fout, maar gelukkig zag de rechter dat anders.
En aan het begin, in de hal ging hij echt heel erg tekeer, ik dacht nog even dat de beveiliging gebeld moest worden, maar toch net niet. De rechter had het ook gehoord, dus een prima eerste indruk 🙈 Gelukkig niet tegen mij, maar het was wel intimiderend.
![]()
Ik duim voor je dat het naar jouw wens afloopt.
lientje69
19-06-2025 om 20:22
Vervelend dat je nog weer zo lang moet wachten voor de uitspraak Evaluna. Ik duim verder voor een goede positieve uitspraak. 
Loulou39
19-06-2025 om 20:24
Evaluna schreef op 19-06-2025 om 20:02:
[..]
![]()
Ik hoop ook met je mee!!♥️
Wat je over vandaag schrijft, klinkt in ieder geval heel goed.
Hou je ons op de hoogte?