Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Broodjebrie schreef op 02-06-2025 om 18:47:

[..]

Ze hebben hier meegelezen denk ik

Hahaha

Yumi schreef op 15-05-2025 om 13:35:

[..]

Vandaag probeerde ik in gesprek te gaan, was de eerste keer dat ik haar weer zag vanwege ziekte. Kreeg niet eens de kans, ze ging er meteen vol tegenin, Iedereen was tevreden over haar. Antwoorde dat ik haar wel wou laten zien, waar de problemen "lagen".
Ze zei, nee en ik blijf niet, begrijp niet wat ik hier moet doen, alles is hier al schoon. Het is me een raadsel waarom jij een indicatie heb gekregen. Neem jij maar een interieurverzorgster je hebt geen thuiszorg nodig, ik ga weg. Had bij de thuiszorg al aangegeven, dat ik bang was dat ze er niet voor open zou staan. Niet verwacht dat ze ook nog op een nare manier naar buiten zou stormen, ondertussen roepend dat ik helemaal niks mankeer en zelf aan de slag kan. Dit was vanmorgen, ben nog steeds in shock, thuiszorg is op de hoogte.

Ik loop een paar weken achter op het forum wegens een operatie dus ben nu even aan het bijlezen. 

Wat een bizarre en bijzondere reactie zeg

Citroengraag schreef op 02-06-2025 om 19:20:

[..]

Als je een wijk hebt zonder 60 plussers heeft iedereen een slimme deurbel en zodra ze een bus of qr zien op hun camera komen ze niet naar de deur. Eerst collectant, daarna wijkhoofd geweest voor het reumafonds en gestopt. De lol is er echt vanaf als je drie mensen op de bank ziet zitten die je negeren.

Ik erger me altijd aan mensen die om geld vragen aan mijn deur. Verkopers, collectanten enz enz. Geld geven doe ik online en nooit aan de deur. 
Een sticker kan ik wel plakken maar mensen negeren ook mijn nee-nee sticker dus een “sla mijn bel over” sticker zal ook genegeerd worden. 

stokstaart schreef op 02-06-2025 om 20:06:

[..]

Ik erger me altijd aan mensen die om geld vragen aan mijn deur. Verkopers, collectanten enz enz. Geld geven doe ik online en nooit aan de deur.
Een sticker kan ik wel plakken maar mensen negeren ook mijn nee-nee sticker dus een “sla mijn bel over” sticker zal ook genegeerd worden.

Als je sticker goed leesbaar is en op een zichtbare plek zit dan bel ik niet bij je aan. 

Bakblik schreef op 02-06-2025 om 20:25:

[..]

Als je sticker goed leesbaar is en op een zichtbare plek zit dan bel ik niet bij je aan.

Precies. Ik ook niet. Tijdsverspilling. Mensen komen hun kleine bijdrage niet vragen voor zichzelf. Met een collectebus komen vrijwilligers die in hun schaarse vrije tijd geld ophalen voor een doel waar hun hart ligt.  

Het is gewoon ontzettend jammer dat de samenleving zo verzuurd is dat dit zinloos is geworden. Als je zelf reuma of een hartafwijking krijgt, is er dus daadwerkelijk minder geld beschikbaar voor onderzoek. 

Dat de bizarre salarissen van het management van deze stichtingen niet in hun voordeel spreekt, geef ik ook gewoon direct toe. Maar die vrijwilligers krijgen een keer in de vijf jaar een paar sokken met een groot logo. 

Ik realiseer me ineens door jullie dat er bij ons helemaal niemand meer aan de deur komt voor een collecte. We wonen nu in het buitengebied, onze straat is kilometers lang met maar een stuk of 30 huizen. Snap wel dat niemand de moeite neemt om met een rammelbak langs te komen, ik ga gelijk maar eens kijken welke doelen ik online ga steunen.

Citroengraag schreef op 02-06-2025 om 20:46:

[..]

Precies. Ik ook niet. Tijdsverspilling. Mensen komen hun kleine bijdrage niet vragen voor zichzelf. Met een collectebus komen vrijwilligers die in hun schaarse vrije tijd geld ophalen voor een doel waar hun hart ligt.

Het is gewoon ontzettend jammer dat de samenleving zo verzuurd is dat dit zinloos is geworden. Als je zelf reuma of een hartafwijking krijgt, is er dus daadwerkelijk minder geld beschikbaar voor onderzoek.

Dat de bizarre salarissen van het management van deze stichtingen niet in hun voordeel spreekt, geef ik ook gewoon direct toe. Maar die vrijwilligers krijgen een keer in de vijf jaar een paar sokken met een groot logo.

Mijn schoonmoeder loopt ook, die heeft geen schaarse vrije tijd hoor   ik heb zelf ook een jaar gelopen, maar vond het inderdaad niet echt lonen meer. Alleen bij het kamp hier, die mensen gaven flink! 

BlairW schreef op 02-06-2025 om 21:10:

[..]

Mijn schoonmoeder loopt ook, die heeft geen schaarse vrije tijd hoor ik heb zelf ook een jaar gelopen, maar vond het inderdaad niet echt lonen meer. Alleen bij het kamp hier, die mensen gaven flink!

Dit soort reacties zorgt er precies voor waarom ik geen vrijwilliger meer ben en er ook geen vervanging te krijgen is. Als wijkcoordinator had ik naast fulltime werkenden ook 80 plussers die wel tijd hadden. Maar die haken dus terecht extra af op digitale deurbellen. Hier in het dorp hebben we een klein kamp met van die enge vechthonden. Dus die sloeg ik over. 

Citroengraag schreef op 02-06-2025 om 21:17:

[..]

Dit soort reacties zorgt er precies voor waarom ik geen vrijwilliger meer ben en er ook geen vervanging te krijgen is. Als wijkcoordinator had ik naast fulltime werkenden ook 80 plussers die wel tijd hadden. Maar die haken dus terecht extra af op digitale deurbellen. Hier in het dorp hebben we een klein kamp met van die enge vechthonden. Dus die sloeg ik over.

Het gros van wat hier loopt zijn juist mensen die tijd over hebben en dit doen voor het sociale aspect. Mijn schoonmoeder heeft een hele bups vriendinnen die ook allemaal lopen, gewoon voor de gezelligheid. Maar dat ligt misschien ook gewoon aan de regio.
En ik denk dat anderen het kamp hier ook over sloegen. Ik ben gewoon bij het hekje gaan staan tot de bewoners naar buiten kwamen. En die gaven echt tien tot twintig euro. Maar dat gedoe met een qr-code enz schiet echt niet op. Teveel gedoe en mensen voelen zich daardoor voor het blok gezet. Je hebt geen reden meer om te weigeren, want “heb niks in huis” is geen valide reden meer. Ik vond die qr-code echt vreselijk dus die optie benoemde ik niet eens. En vind het ook irritant als mensen bij mij aan de deur komen en me daarop wijzen. Ik denk dat deze manier van collecteren gewoon helemaal zijn langste tijd heeft gehad. 

ik vraag direct om de qr code. Heb nooit contant in huis. Dus wijs me erop, dan geef ik. 

Dat deze manier van collecteren niet meer werkt ben ik met je eens. Maar die gasten die langs de deur komen voor machtigingen (zeker geen vrijwilligers, zelfs bonussen bij meer donateurs) vind ik nog stront vervelender.  Dat betekent dus wel dat de hele fondsenwerving op de schop moet. Bij zielige-dieren-tv-reclames denk ik vooral: ja doei, als ik geld geef, betalen jullie eerst de dure reclame tijd, dan jullie marketing medewerkers en de restjes gaan naar de dieren. 

Schoondochter schreef op 02-06-2025 om 21:33:

ik vraag direct om de qr code. Heb nooit contant in huis. Dus wijs me erop, dan geef ik.

Ik ook. Ik hou ervan dat je tegenwoordig ook zo kunt betalen. 

Bakblik schreef op 02-06-2025 om 19:09:

En on topic:
Ik mag deze week collecteren voor Epilepsie nl. Een bus met een qr code geen contant geld meer, dat is veiliger. In een wijk met vrij veel 60 plussers werkt dat niet.
Anderhalf uur bezig geweest met een straat van 50 huizen. Bij 12 huizen wat gekregen en de huizen waar ik in eerdere jaren niks kreeg meteen al overgeslagen.
Nog ruim 100 huizen te gaan volgens het legitimatie kaartje waar mijn wijk op staat.
Denken ze echt dat ik 3 avonden ga lopen voor die paar euro?
Geef mij maar een bus waar geld in mag dat ging veel sneller en ik heb mij in die 35 jaar dat ik dit nu doe nooit onveilig gevoeld.

Ik vind het ook niks. Ik vind het prima om geld in een bus te gooien een qr code die eenmalig geld van mijn rekening haalt zou ik misschien wel doen maar heel vaak willen ze een machtiging om maandelijks geld te krijgen met het argument dat als ik dat maar 1 x wil ik het na 1 maand stop kan zetten. 
sorry daar doe ik niet aan mee. Ik heb al een x best lang vastgezeten aan een doel doe ik niet nog een keer. 

stokstaart schreef op 02-06-2025 om 20:06:

[..]

Ik heb ook zo'n sticker en bij mij helpt het echt wel.

Hier wisselend. Collectie wil ik wel geld aan geven. Maar niet aan die wijsneuzen die je een abonnement aan willen praten. Vorige week nog van de postcode loterij. En als je weigert krijg je een brutaal antwoord. Ik laat deze mensen in het vervolg staan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.