Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Muurbloem1985 schreef op 02-06-2025 om 12:52:

Ik erger mij aan sommige comments over berichten van Freek van Suzan. Hoe lomp mensen kunnen zijn op social media vind ik soms ongelofelijk, comments als "Het gebeurt heel vaak dan dan hoor je er niks over blabla" Ik ben mijn lieve moeder verloren aan die vreselijke ziekte en weet dat het vaak voorkomt, maar je kunt toch wel compasie opbrengen voor die jongen? Zijn hele wereld is naar de klote en dan plaatsen mensen zulke dingen, trouwens natuurlijk niet alle mensen plaatsen zulke dingen maar ik heb ze wel voorbij zien komen dat wil ik er wel even bij gezegd hebben.

Ja dat snap ik ook nooit zo goed. Het is niet dat zijn situatie erger is dan van willekeurige Piet in dezelfde situatie, maar dat mensen niet begrijpen dat Freek voor heel veel meer mensen een gezicht is in hun leven en dat dat dus nou eenmaal meer mensen raakt en dus ook meer aandacht krijgt. 

Als willekeurige Piet vreemdgaat, hoor je daar ook niets over. Als Freek dat doet wel. Dat hoort een beetje bij bekend zijn, dat je meer aandacht krijgt dan een ander. 

Dat het nieuwe afvalsysteem niet werkt. Sinds kort geen grijze kliko meer, maar een container in de buurt waar je met een badge toegang toe hebt......als de badge zou werken. Al drie keer naar de gemeente gebeld...tot nu toe zonder resultaat. Dus nu staat er een vuilniszak in de schuur...zucht.

Herfstappeltaart schreef op 02-06-2025 om 15:25:

Dat het nieuwe afvalsysteem niet werkt. Sinds kort geen grijze kliko meer, maar een container in de buurt waar je met een badge toegang toe hebt......als de badge zou werken. Al drie keer naar de gemeente gebeld...tot nu toe zonder resultaat. Dus nu staat er een vuilniszak in de schuur...zucht.

Misschien systeem vergrendeld vanwege de 3dagen staking bij de vuilnisdiensten ?

amarna schreef op 02-06-2025 om 15:31:

[..]

Misschien systeem vergrendeld vanwege de 3dagen staking bij de vuilnisdiensten ?

Nee de gemeente geeft aan dat er nog veel meer klachten zijn, maar onze buren kunnen hem wel gewoon gebruiken. Dat zal wel weer een poosje duren voor het is opgelost...

Herfstappeltaart schreef op 02-06-2025 om 15:36:

[..]

Nee de gemeente geeft aan dat er nog veel meer klachten zijn, maar onze buren kunnen hem wel gewoon gebruiken. Dat zal wel weer een poosje duren voor het is opgelost...

Kan je de badge van de buren niet even gebruiken dan?

BlairW schreef op 02-06-2025 om 16:04:

[..]

Kan je de badge van de buren niet even gebruiken dan?

Nee want als je de container gebruikt begint hij af te tellen. Je mag hem maar een bepaald aantal keer per maand gebruiken. Dus ik wil niet die van de buren gebruiken.

Een kleine ergernis maar mijn inwerkdag liep nogal in de soep. Gelukkig ging het zelfstandig werken wel goed.

We hebben de mannengriep in huis… Een hoop gezucht en gesteun en een gezicht wat op onweer staat (want: heul zielig). 

Bloemenzee schreef op 02-06-2025 om 17:56:

We hebben de mannengriep in huis… Een hoop gezucht en gesteun en een gezicht wat op onweer staat (want: heul zielig).

Ojee

Sterkte!

Hè hè, opgelost. Er lag als bij een wonder opeens een brief met een nieuwe badge in de brievenbus en hoera, die doet het wel.

Herfstappeltaart schreef op 02-06-2025 om 18:38:

Hè hè, opgelost. Er lag als bij een wonder opeens een brief met een nieuwe badge in de brievenbus en hoera, die doet het wel.

Ze hebben hier meegelezen denk ik

Bloemenzee schreef op 02-06-2025 om 17:56:

Om je een beetje op te vrolijken:

Wanneer een man zich even in de vinger snijdt
dan slaakt hij eerst een reeks gedempte kreten
dan koestert hij de wond met een omzichtigheid
alsof hij door een cobra is gebeten
Dan tuurt hij naar de plek, gelijk een martelaar
Hij houdt de vinger angstig in de lucht
er moet een groot verband om en hij kijkt ernaar
terwijl hij diep en heel verwijtend zucht
Zeg dan vooral nooit: jongen, stel je niet zo aan,
Want als je dat zegt, heb je 't helemaal gedaan!

Zeg: ach! en o!
en: gaat het nou wel zo?
en: voel je je wel goed in orde?
en: laat nog es zien
wat jodium misschien?
en 't zal toch geen infectie worden?

Wanneer een man een tikkeltje verkouden is,
dan is het volgens hem meteen angina.
Hij praat al over zijn begrafenis.
Hij zegt: zie jij al die gele stippen, Mina?
Maar met dat alles wil hij met geen stok in bed.
Dat kan niet, nee, hij loopt er wel mee door.
Hij kijkt of hij het hele mensdom heeft gered
en gaat beledigd weg naar zijn kantoor.
Zeg dan vooral niet: kom, het al wel overgaan,
Want als je dat zegt, heb je 't helemaal gedaan!

Zeg: O! en Tjee!
Hoe is het er nou mee?
Ik zal maar gauw een dokter bellen.
Hoe is 't met de keel?
en: drink een beetje veel
en zal ik nou je polsslag tellen?

Wanneer een man ten naaste bij weer beter is,
dan wil hij graag nog even zielig wezen.
Dan zegt ie: geef me nou de thermometer es.
Zolang ik koorts heb, ben ik niet genezen.
En als de koorts dan helemaal geweken blijkt,
is hij gekwetst en heus een beetje kwaad,
en als hij daarna stiekem in de spiegel kijkt,
trekt hij een lijdend en een ziekelijk gelaat.
Zeg dan vooral niet: vent, je ziet er prachtig uit,
dan heb je 't eeuwig en voorgoed bij hem verbruid.

Zeg: arme schat,
je ogen staan nog mat,
je moet ook nooit zo hard meer werken.
Kijk hier, medicijn.
En doet het daar nog pijn?
Dat kan ik ook wel aan je merken.

Annie MG Schmidt, familie Doorsnee.

En on topic:
Ik mag deze week collecteren voor Epilepsie nl. Een bus met een qr code geen contant geld meer, dat is veiliger. In een wijk met vrij veel 60 plussers werkt dat niet.
Anderhalf uur bezig geweest met een straat van 50 huizen.  Bij 12 huizen wat gekregen en de huizen waar ik in eerdere jaren niks kreeg meteen al overgeslagen. 
Nog ruim 100 huizen te gaan volgens het legitimatie kaartje waar mijn wijk op staat. 
Denken ze echt dat ik 3 avonden ga lopen voor die paar euro? 
Geef mij maar een bus waar geld in mag dat ging veel sneller en ik heb mij in die 35 jaar dat ik dit nu doe nooit onveilig gevoeld. 

Bakblik schreef op 02-06-2025 om 19:09:

En on topic:
Ik mag deze week collecteren voor Epilepsie nl. Een bus met een qr code geen contant geld meer, dat is veiliger. In een wijk met vrij veel 60 plussers werkt dat niet.
Anderhalf uur bezig geweest met een straat van 50 huizen. Bij 12 huizen wat gekregen en de huizen waar ik in eerdere jaren niks kreeg meteen al overgeslagen.
Nog ruim 100 huizen te gaan volgens het legitimatie kaartje waar mijn wijk op staat.
Denken ze echt dat ik 3 avonden ga lopen voor die paar euro?
Geef mij maar een bus waar geld in mag dat ging veel sneller en ik heb mij in die 35 jaar dat ik dit nu doe nooit onveilig gevoeld.

Als je een wijk hebt zonder 60 plussers heeft iedereen een slimme deurbel en zodra ze een bus of qr zien op hun camera komen ze niet naar de deur. Eerst collectant, daarna wijkhoofd geweest voor het reumafonds en gestopt. De lol is er echt vanaf als je drie mensen op de bank ziet zitten die je negeren. 

Citroengraag schreef op 02-06-2025 om 19:20:

[..]

Als je een wijk hebt zonder 60 plussers heeft iedereen een slimme deurbel en zodra ze een bus of qr zien op hun camera komen ze niet naar de deur. Eerst collectant, daarna wijkhoofd geweest voor het reumafonds en gestopt. De lol is er echt vanaf als je drie mensen op de bank ziet zitten die je negeren.

Nou dat ook nog inderdaad. 

Twee jaar geleden had ik nog een normale bus en dan kreeg ik bij het gezin in de schuldhulp €0.20 en dat gaf voor beiden voldoening.  Nu is het minimum €1,00 en een hoop gedoe. Veel mensen waar ik voorheen die euro kreeg deden nu niet mee.  Ik ga er echt mee stoppen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.