Huiskamer
Moosey
06-05-2025 om 20:18
Dat er borden staan over een wegafsluiting binnenkort hier in de buurt en dat er op heel het internet niks over te vinden is. Het is een behoorlijk lange periode op een ontzettend onhandig punt, dus een beetje toelichting (en adviesroutes) zouden wel zo handig zijn..
Pooh-Bear
06-05-2025 om 20:58
Ik weet dat het mag dat ze langskomen maar vind het vooral irritant. We gaan zien hoe het gaat. Nu moet je al elke dag bellen ook irritant.
ik ergerde me overigens nog het meest aan de zin dat ziekmelding niet betekent dat je ziek ben en ziek zijn niet betekent dat je ziek bent. Ik meld me niet zo maar ziek heb niet iemand nodig om te beslissen of ik ziek ben.
Dat langskomen was vroeger toen ik begon met werken ook. Maar heb dat dus al jaren niet meer gehad.
Ginevra
06-05-2025 om 21:40
Ach strikt genomen is het wel waar: dat je iets mankeert hoeft niet per se te leiden tot een ziekmelding, sommige klussen kan en wil je ook best doen met een gebroken enkel. En andersom is niet iedereen die zich ziek meldt ook lichamelijk ziek, kijk maar naar de volksstammen die zich ziek melden bij een conflict of omdat ze niet meewillen met een vervelend bedrijfsuitje. Dat wordt zelfs op fora wel aangeraden door sommigen.
Dus als constatering klopt het. Maar alles staat en valt met de verstandhouding. Ik heb nu een hele lieve leidinggevende die alles mag zeggen en weten wat mij betreft, omdat ik weet dat ze enorm meedenkt en aan mijn kant staat.
Maar ik heb ook wel eens ergens gewerkt waar de slogan letterlijk was “ziek zijn is een keuze” met een navenante bedrijfscultuur. Daar was ik snel weer weg, daar werd je hele leven geacht in dienst te staan van het bedrijf. En dan zijn zulke uitspraken ineens heel vijandig.
Yumi
06-05-2025 om 22:06
Grindelwald schreef op 06-05-2025 om 20:13:
[..]
Als de dag komt dat mijn werkgever bij mij aan mijn bed komt kijken en voelen of ik koorts heb dan neem ik accuut ontslag.
😂Tja kan me voorstellen dat je dit schrijft, maar zo was die werkgever gewoon. Als je weer begon met werken, kwam hij ook meteen bij je langs met de vraag of het wel ging.
Nomade
06-05-2025 om 23:41
o dat is hier ook een groot punt van ergernis: wat je ook mankeert, als er al een ziekmelding is kan je je niet ziekmelden.
Iedere dag Russen 8.30-9.15 contact ook. Zelfs als je arts iets anders adviseert.
Ik merk dat ik daar echt heel slecht op ga.
Grindelwald
07-05-2025 om 07:13
Yumi schreef op 06-05-2025 om 22:06:
[..]
😂Tja kan me voorstellen dat je dit schrijft, maar zo was die werkgever gewoon. Als je weer begon met werken, kwam hij ook meteen bij je langs met de vraag of het wel ging.
Dat is wel fijn natuurlijk. Maar te betrokken zijn met je personeel is niet goed denk ik.
Koettie
07-05-2025 om 08:53
Iets afgestemd met een collega vorige week voor gister want ik was vrij en nu blijkt dat hij het niet gedaan heeft en andere collega de situatie moest oplossen/de-escaleren. Zo vervelend, nu mag ik straks alsnog een streng gesprek hebben met die man, die nu extra boos is natuurlijk.
Moederkareltje
08-05-2025 om 10:33
ik had weer zo een trekmuziekknuffelding gekocht voor de kinderen als ze gaan slapen. Ik hang hem hoog op en alleen ik trek eraan. Toch gaan ze zo snel kapot. Van de Hema. Weer 15 euro weg. Ik had hem net 3 dagen.
HAHA!wait..what
08-05-2025 om 10:54
Moederkareltje schreef op 08-05-2025 om 10:33:
ik had weer zo een trekmuziekknuffelding gekocht voor de kinderen als ze gaan slapen. Ik hang hem hoog op en alleen ik trek eraan. Toch gaan ze zo snel kapot. Van de Hema. Weer 15 euro weg. Ik had hem net 3 dagen.
Ga je daar wel mee terug? Dit is wel heel slechte kwaliteit
Rogue
08-05-2025 om 11:28
ik verwacht een telefoontje maar heb geen idee hoelaat
zit me nu dus op tevreten dat nergens heen kan 
noas_1993
08-05-2025 om 11:52
Ik verontschuldig me bij deze even, ik ben deze week namelijk echt een zeikerdGister kreeg ik een brief dat ze over een week gaan werken aan het elektriteitsnet. Geen stroom van 9 tot 15, duurt dat echt zo lang?
Of geven ze gewoon zo'n grote indicatie om zeurende mensen te voorkomen?
Ik ga een dag later op vakantie, dus dan maar op woensdag het laatste wasje
Bakblik
08-05-2025 om 11:59
noas_1993 schreef op 08-05-2025 om 11:52:
Ik verontschuldig me bij deze even, ik ben deze week namelijk echt een zeikerdGister kreeg ik een brief dat ze over een week gaan werken aan het elektriteitsnet. Geen stroom van 9 tot 15, duurt dat echt zo lang?
Of geven ze gewoon zo'n grote indicatie om zeurende mensen te voorkomen?
Ik ga een dag later op vakantie, dus dan maar op woensdag het laatste wasje
Dat is 'maar" 6 uur 😜 en je weet het vantevoren. De afgelopen 3 jaar hebben we hier 2 stroomstoringen gehad die langer duurden en dan onverwacht optraden en daarbij ook nog 2 of 3 storingen die wat korter waren.
Ik hoop voor jou dat het een indicatie is een dat ze korter nodig hebben maar je kunt je erop voorbereiden. Op tijd op, vroeg de wasmachine aan en koffie zetten voor in de thermos, echt het komt wel goed. Niet te druk over maken.
Pooh-Bear
08-05-2025 om 13:30
Pff van alles. Twee weken geleden vroeg iemand of ze wat geld kon lenen via de WhatsApp met de belofte dat ze het dezelfde week nog terug zou betalen,heb ik maar gedaan maar heb nog niks terug gezien. Ik dacht, ik wacht op maandag. Dan krijgen we ons salaris inmiddels nog niks terug gehad. Nu moet ik er dus om gaan vragen maar dat vind ik heel moeilijk.
dan nog een andere grote ergenis over dingen die geregeld en gepland moeten worden met een groep maar wat helemaal niet op schiet. Wil er eigenlijk meer over kwijt maar ben soms bang voor herkenning.
Pooh-Bear
08-05-2025 om 13:54
Schemerlampje schreef op 08-05-2025 om 13:53:
Aan de volgespamde tijdlijn hier op het forum.
Ja ik ook.