Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Te laat op bed gegaan en moest er wel weer om 2.45 uit voor mijn werk
Mijn eigen fout, doe ik dus niet weer

Yumi schreef op 02-05-2025 om 23:27:

Ben net ontploft, sta ik daar weer bij de nieuwe buren of ze aub op willen houden met klussen. Hoorde mezelf zeggen, sorry maar na 'n maand elke dag herrie, trek het niet meer. Waarop ik als antwoord kreeg, tja vraag me af hoe mensen hier wonen. Vroeg of wonen vergelijkbaar was met klussen tot midden in de nacht? Een houten vloer leggen, hoe denk je dat het klinkt?
We hebben een deadline, er moet vandaag nog het e.a gedaan worden, we verhuizen morgen.
Antwoorde dat iedereen weleens verhuisd en aan een deadline zit, maar dat ik voor de 3de keer met een sorry, ik vind het vervelend om te zeggen langskom.... maar van hem een schouderophalen krijg. Hij was gewoon moe waarschijnlijk, en de andere buren zeggen dat ze niks horen... tja ik ben maar weggelopen. Zijn buren hebben een andere woning, die slapen en leven niet aangrenzend... Dat hij dit niet weet begrijp ik wel, de bouw van deze woningen is niet standaard... maar had de energie niet om het uit te leggen, aan iemand die uitstraalt het niet te boeien.

Ooh wat zuur zeg. Zou bij mij oog om oog tand om tand zijn. Ik zou in staat zijn om dan een keertje om 7.00u even keiharde muziek draaien (maar alleen als ik weet dat ze uit kunnen slapen) maar ik ben te laf of te vriendelijk voor zoiets en zou dit nooit doen. Hele vervelende situatie en heel ongemakkelijk ook.

Ik had gisteravond en vannacht meerdere keren dat ik wakker werd van luid pratende mensen op straat voor (en woon niet bepaald in een centrum of doorgaande weg ofzo). Denk na en houd rekening met de mensen die om 23u en 01.43u al slapen. 

Yumi, blijkbaar houden wij wel rekening met anderen, maar anderen niet met ons.

Dacht ik vanochtend even snel een wasje te kunnen draaien, zit het filter verstopt. Dat is nog niet eens het ergste, maar het water op een behoedzame manier uit de wasmachine laten lopen duurt eeuwen 

IceTea schreef op 03-05-2025 om 08:48:

[..]

Ooh wat zuur zeg. Zou bij mij oog om oog tand om tand zijn. Ik zou in staat zijn om dan een keertje om 7.00u even keiharde muziek draaien (maar alleen als ik weet dat ze uit kunnen slapen) maar ik ben te laf of te vriendelijk voor zoiets en zou dit nooit doen. Hele vervelende situatie en heel ongemakkelijk ook.

Ik had gisteravond en vannacht meerdere keren dat ik wakker werd van luid pratende mensen op straat voor (en woon niet bepaald in een centrum of doorgaande weg ofzo). Denk na en houd rekening met de mensen die om 23u en 01.43u al slapen.

Yumi, blijkbaar houden wij wel rekening met anderen, maar anderen niet met ons.

Hoor net dat deze man hier alleen klust maar er niet komt wonen. Wie dan wel geen idee, die heb ik nog nooit gezien. Tot 2.30u wakker gelegen en na 6uur kon ik niet meer slapen. 

Klopt IceTea, sommige mensen leven hun eigen leven, het interesseert ze niet of een ander daar last van heeft. Ik heb in het centrum gewoond, de Gemeente had borden opgehangen met; je hoeft niet te schreeuwen, de bewoners horen je toch wel.... Wens je een rustig weekend!

Dat is echt te gek hoor Yumi. Vreselijk dat je dit iedere keer moet melden en dat er niksmee wordt gedaan.. Hoop voor jou dat het snel klaar is

Wat een ellende Yumi!

Ik heb hoofdpijn door, ik denk hooikoorts. Straks ff sporten en vanavond een feestje dus ik hoop dat het zakt.

HahaWait!..What en Dolfje, bedankt!

Dolfje hoop dat de hoofdpijn snel over is en het een leuk feestje is.

De bloeddruk wordt weer te hoog

Yumi schreef op 03-05-2025 om 11:18:

[..]

Hoor net dat deze man hier alleen klust maar er niet komt wonen. Wie dan wel geen idee, die heb ik nog nooit gezien. Tot 2.30u wakker gelegen en na 6uur kon ik niet meer slapen.

Klopt IceTea, sommige mensen leven hun eigen leven, het interesseert ze niet of een ander daar last van heeft. Ik heb in het centrum gewoond, de Gemeente had borden opgehangen met; je hoeft niet te schreeuwen, de bewoners horen je toch wel.... Wens je een rustig weekend!

Jij ook een fijn en vooral rustig weekend. Zonder geklus van de buren ♡

Aan al die feestdagen.
Komen mijn neus uit.

aan m'n gebrek aan energie. 

Broodjebrie schreef op 04-05-2025 om 13:38:

aan m'n gebrek aan energie.

Hier ook maar ik weet nu waar het door komt ( iets met een feestje, teveel alcohol en te laat naar bed  )

Dolfje schreef op 04-05-2025 om 13:57:

[..]

Hier ook maar ik weet nu waar het door komt ( iets met een feestje, teveel alcohol en te laat naar bed )

Ik ken dat gevoel.

Mensen die de vlag 's ochtends al halfstok hangen. Kennen ze de vlaginstructies op dodenherdenking  niet?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 18:31

https://www.4en5mei.nl/voor-organisatoren/herdenking-organiseren/vlagprotocol

Op 4 mei hangen in Nederland de vlaggen halfstok als teken van eerbied en respect voor de oorlogsslachtoffers. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei roept alle inwoners op om op 4 mei de gehele dag de vlag halfstok te hangen (van zonsopgang tot zonsondergang). De vlag die gebruikt wordt, is de Nederlandse driekleur zonder wimpel.

Nederland kent geen wettelijke regels voor het gebruik van de vlag. U mag als burger, bedrijf of organisatie op alle dagen van het jaar de vlag uithangen. Bijvoorbeeld bij een feestelijke gebeurtenis als een huwelijk of het slagen voor een examen. Ook halfstok vlaggen bij een overlijden mag. Er is geen wet die vlaggen verbiedt of bepaalt hoe u moet vlaggen.

In de vlaginstructie van de Rijksoverheid staan regels voor het vlaggen vanaf rijksgebouwen. In deze vlaginstructie wordt opgeroepen om de vlag op 4 mei van 18.00 uur tot zonsondergang halfstok te hangen. Tijdens de herdenking kunnen andere vlaggen, zoals de gemeentevlag, eveneens halfstok worden gehangen.

Het wordt zelfs aangemoedigd, dus prima om de hele dag te vlaggen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.