Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

kerst schreef op 17-04-2025 om 09:38:

Zogenaamde medewerkers van Decathlon op Facebook, die je een rugzak van Decathlon voor 2/2,95 euro beloven .. Allemaal scammers

bij mij ook ineens heel veel de laatste paar dagen, decathlon, kruidvat etc

Yumi schreef op 16-04-2025 om 17:58:

[..]

Dat zou je ze alsnog in een mail kunnen laten weten. Spreek het uit

Ik heb het er vanmorgen met leidinggevende over gehad..zij heeft die persoon op een nette maar zakelijke manier gemaild en ik moest het laten gaan. En dat mijn mail een beetje kort was maar niet onbeschoft of onvriendelijk. 

De bus die vanmiddag te vroeg kwam blijkbaar. Stond ik daar met mijn goede gedrag met twee kinderen zonder buggy in de regen 1 min voor tijd. De volgende bus kwam pas een half uur later. Ik hoopte steeds dat hij iets te laat was maar hij was dus al geweest. Wat een ellende en een gehuil was dat. Rest van de middag was Kareltje ook niet meer te genieten. Janken met de pet op en tranen van de regen in de drup.

Moederkareltje schreef op 17-04-2025 om 20:29:

De bus die vanmiddag te vroeg kwam blijkbaar. Stond ik daar met mijn goede gedrag met twee kinderen zonder buggy in de regen 1 min voor tijd. De volgende bus kwam pas een half uur later. Ik hoopte steeds dat hij iets te laat was maar hij was dus al geweest. Wat een ellende en een gehuil was dat. Rest van de middag was Kareltje ook niet meer te genieten. Janken met de pet op en tranen van de regen in de drup.

Oh, dan voel je je zo ellendig! Alsnog wat warmte vanaf hier. 

Dolfje schreef op 17-04-2025 om 19:48:

[..]

Ik heb het er vanmorgen met leidinggevende over gehad..zij heeft die persoon op een nette maar zakelijke manier gemaild en ik moest het laten gaan. En dat mijn mail een beetje kort was maar niet onbeschoft of onvriendelijk.

mailen en appen blijft altijd lastig.   

Rogue schreef op 17-04-2025 om 21:19:

[..]

mailen en appen blijft altijd lastig.

Yep. Überhaupt communicatie is voor sommige mensen ontzettend lastig.

Nou wij krijgen soms mailjes daarin staat dan bijvoorbeeld niet hallo/goedemorgen maar meteen in capslock DOEDITNU( ff iets anders maar wel zo'n commando).

Dolfje schreef op 17-04-2025 om 21:54:

Nou wij krijgen soms mailjes daarin staat dan bijvoorbeeld niet hallo/goedemorgen maar meteen in capslock DOEDITNU( ff iets anders maar wel zo'n commando).

och ja... vreselijk.

ik schrijf dan expres terug: een hele goeiemorgen blablabla.

had ooit een collega en als een klant zo binnenkwam, bleef ze goeiemorgen/middag zeggen tot dat de klant het doorhad. 

wat voor een idioot ben je 

Broodjebrie schreef op 17-04-2025 om 21:50:

[..]

Yep. Überhaupt communicatie is voor sommige mensen ontzettend lastig.

ik blijf dat echt onbegrijpelijk vinden

Tja, mail-etiquette....!
Ik kreeg van een student een verzoek tot inschrijving voor een project, die begon met Hey! Ze hoeven geen U tegen me te zeggen en professor is helemaal overdreven, maar dit is wel het andere uiterste. Nou had ik geen tijd om die mail te beantwoorden, krijg ik de volgende dag een heel beleefde mail, "Geachte dr. ....". Student wilde kennelijk toch erg graag bii het project! Ik denk dat hij nu denkt dat hij de plaats heeft gekregen vanwege de nette mail, terwijl ik pas vandaag tijd had om te antwoorden! 😆

Rogue schreef op 17-04-2025 om 22:23:

[..]

och ja... vreselijk.

ik schrijf dan expres terug: een hele goeiemorgen blablabla.

had ooit een collega en als een klant zo binnenkwam, bleef ze goeiemorgen/middag zeggen tot dat de klant het doorhad.

wat voor een idioot ben je

[..]

ik blijf dat echt onbegrijpelijk vinden

Ja dat doe ik ook, ik ben dan expres heel vriendelijk als iemand nors doet.

Ja schei uit.. en ik mag alles weer oplossen. Dit hebben ze vorig jaar ook al eens geflikt, de betreffende cliënten waren echt niet blij. Ze overwogen toen om naar een andere zorgaanbieder over te stappen maar uiteindelijk niet gedaan.

Ben er nu wel wat rustiger onder maar de afgelopen dagen was ik echt over de zeik. 

Dat je mijn inziens niks hebt aan een fles als onderstaand.
Meenemen naar het werk heeft geen zin, want hoe krijg je hier normaal koffie/thee in? Water drink ik bijna niet.
Gister gekregen, maar ik vrees dat het alleen maar plek gaat innemen.

?Referrer=ADVNLGOO002032-S--9300000071100792-PMAX-C-22285073478&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmMbfpv5VGw86mK8WmTWLZlm0&gclid=Cj0KCQjwzYLABhD4ARIsALySuCQLOFM0NF6V41PDLEgg69uBRFW-d9qSEskkieZulTZOyPp7aSswCcUaAlmfEALw_wcB

Moederkareltje schreef op 17-04-2025 om 20:29:

Eerlijk gezegd? Wel een beetje naïef als je niet aan het begin van de route woont. De bushaltetijden zijn een indicatie. Als de bus bij de eerste halte na het beginpunt al door kan rijden is de bus dus al een minuut eerder bij de volgende halte. Ze hoeven niet bij elke halte te stoppen of pas verder rijden op de haltevertrektijd. 
Soms is er een grotere halte waar ze wat langer wachten maar zeker in de spits of routes in landelijke gebieden rijden ze gewoon door. 

Auwereel schreef op 17-04-2025 om 22:51:

Tja, mail-etiquette....!
Ik kreeg van een student een verzoek tot inschrijving voor een project, die begon met Hey! Ze hoeven geen U tegen me te zeggen en professor is helemaal overdreven, maar dit is wel het andere uiterste. Nou had ik geen tijd om die mail te beantwoorden, krijg ik de volgende dag een heel beleefde mail, "Geachte dr. ....". Student wilde kennelijk toch erg graag bii het project! Ik denk dat hij nu denkt dat hij de plaats heeft gekregen vanwege de nette mail, terwijl ik pas vandaag tijd had om te antwoorden! 😆

lekker in de waan laten

Broodjebrie schreef op 18-04-2025 om 08:25:

[..]

Ja dat doe ik ook, ik ben dan expres heel vriendelijk als iemand nors doet.

Ja schei uit.. en ik mag alles weer oplossen. Dit hebben ze vorig jaar ook al eens geflikt, de betreffende cliënten waren echt niet blij. Ze overwogen toen om naar een andere zorgaanbieder over te stappen maar uiteindelijk niet gedaan.

Ben er nu wel wat rustiger onder maar de afgelopen dagen was ik echt over de zeik.

ik ook, niet overdreven maar gewoon. 

ken het, ik had dat ook vaak andermans problemen moeten oplossen terwijl ik er niks mee temaken had 

volkomen begrijpelijk

OT: vooral aan mezelf, ik ben loei chagrijnig, buikpijn, wacht op een telefoontje (waarvan ik nu al weet dat het rond 11:00 wordt. maar zit al vanaf 08:00 klaar) + lus ik heb er totaal geen zin in want weet nu al dat ik weer zwaar over de zeik ga zijn bah ben deze week zoo zat  

kat heeft weer is zijn halve bak door huis gestrooit, dus kan straks weer gaan schoonmaken..pfffft 

SuzyQFive schreef op 18-04-2025 om 09:01:

[..]

Eerlijk gezegd? Wel een beetje naïef als je niet aan het begin van de route woont. De bushaltetijden zijn een indicatie. Als de bus bij de eerste halte na het beginpunt al door kan rijden is de bus dus al een minuut eerder bij de volgende halte. Ze hoeven niet bij elke halte te stoppen of pas verder rijden op de haltevertrektijd.
Soms is er een grotere halte waar ze wat langer wachten maar zeker in de spits of routes in landelijke gebieden rijden ze gewoon door.

Hier rijdt de bus elk half uur en blijft bij haltes staan tot het de juiste tijd is. De enkele keer dat ik de bus neem zorg ik er wel voor dat ik 5 min van te voren bij de halte ben.

Tuinfluiter schreef op 18-04-2025 om 09:31:

[..]

Hier rijdt de bus elk half uur en blijft bij haltes staan tot het de juiste tijd is. De enkele keer dat ik de bus neem zorg ik er wel voor dat ik 5 min van te voren bij de halte ben.

ik ben zo'n neuroot dat ik via de 9292 app check hoelaat/ of de tram rijdt, ik ook. 

of als ik met de andere lijn moet 15 min van te voren zelfs 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.