Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

lientje69 schreef op 12-04-2025 om 10:55:

[..]

Begrijp uit een bericht nu dat ze toch niet helemaal tevreden over me zijn. Geen idee wat voor feedback ik ga krijgen " maar er zijn wat puntjes"..

Weet ff niet wat ik hier mee moet. Naar mijn idee ( en dat van collega's ) doe ik het prima. Dus apart. Maakt me weer onzeker helaas dit.

Drogredenenom je geen vast contract aan te hoeven bieden.. komt me bekend voor, ooit bij mij ook.

Broodjebrie schreef op 12-04-2025 om 12:46:

[..]

Huh waarom zouden ze niet tevreden over je zijn??? Je loopt de benen uit je lijf!!

Ik schijn te negatief te zijn en er zijn meer feedbackpuntjes blijkbaar? Ik heb werkelijk geen idee. Heb ze gewezen op de afspraak voor een vast contract zoals iemand hier al schreef en dat viel niet goed. Verder snap ik  er werkelijk geen moer van. Maak geen fouten. Heb meer dan grote inzet. Ben er altijd. Voel me ( over) verantwoordelijk.  Ik snap het echt niet  . Zal het donderdag wel horen neem ik aan....

Collega's en cliënten zijn allemaal erg blij met mij dus ik snap er niks van.

lientje69 schreef op 12-04-2025 om 13:06:

[..]

Ik schijn te negatief te zijn en er zijn meer feedbackpuntjes blijkbaar? Ik heb werkelijk geen idee. Heb ze gewezen op de afspraak voor een vast contract zoals iemand hier al schreef en dat viel niet goed. Verder snap ik er werkelijk geen moer van. Maak geen fouten. Heb meer dan grote inzet. Ben er altijd. Voel me ( over) verantwoordelijk. Ik snap het echt niet . Zal het donderdag wel horen neem ik aan....

heel bijzonder.. Ben ook echt benieuwd naar de redenen.

[..]

Ik schijn te negatief te zijn en er zijn meer feedbackpuntjes blijkbaar? Ik heb werkelijk geen idee. Heb ze gewezen op de afspraak voor een vast contract zoals iemand hier al schreef en dat viel niet goed. Verder snap ik er werkelijk geen moer van. Maak geen fouten. Heb meer dan grote inzet. Ben er altijd. Voel me ( over) verantwoordelijk. Ik snap het echt niet . Zal het donderdag wel horen neem ik aan....

Dan valt het maar niet goed. Meer mensen vinden het ingewikkeld dat ze worden aangesproken op het niet nakomen van afspraken. Zegt alles over hun, niks over jou.

Je mag echt op jezelf en de feedback van de mensen die je daadwerkelijk op de werkvloer bezig zien vertrouwen. En als de organisatie er niet in mee wil gaan dan ga je opzoek naar een werkgever die jou wel op waarde weet te schatten.

[..]

Als je zo'n gesprek gaat voeren en de punten van ontevredenheid komen uit de lucht vallen voor de medewerker, heb je als leidinggevende echt wat steken laten vallen. Ontevredenheid mag eigenlijk nooit een verrassing zijn. Dat mag je ook gewoon benoemen in het gesprek; waarom hoor ik dat niet op de werkvloer? Waarom hoor ik dat niet eerder? Hoe verwacht je dat ik hier aan werk, als ik dit van niemand hoor?

Al vind ik de zet om ze nu al te wijzen op dat vaste contract, dan ook weer niet zo'n hele handige. 

kerst schreef op 12-04-2025 om 13:05:

[..]

Drogredenenom je geen vast contract aan te hoeven bieden.. komt me bekend voor, ooit bij mij ook.

Dit dacht ik ook meteen.

Aan dat het zo druk is op de weg. Motoren, wielrenners, toertochten. Iedereen reed mij voor de voeten tijdens m'n werk 

Grindelwald schreef op 12-04-2025 om 14:08:

Aan dat het zo druk is op de weg. Motoren, wielrenners, toertochten. Iedereen reed mij voor de voeten tijdens m'n werk

Nederland is een overbevolkt land..

Grindelwald schreef op 12-04-2025 om 14:08:

Sorry wij vieren in de Bollenstreek vandaag de mooiste file. Daar komt altijd heel veel publiek op af.  Ook uit de nabije buitenlanden. Maar ook bussen vol Aziatische toeristen die een toertje Europa in 10 dagen doen. 

We gaan straks als de file bij ons door het dorp rijdt kijken maar als het te erg is met alle toeristen dan gaan we weer naar huis. 

Dan kijk ik morgen wel een mooie reportage op internet. 

https://nos.nl/l/2563311

Deze bedoel ik.  Jarenlang werd de optocht de mooiste file van de Bollenstreek genoemd. 

Moest even de stad in om iets op te halen, het was ontzettend druk. Maar wat me opviel, waarom praat iedereen zo hard? Als je naast iemand loopt of zit, dan hoeft alleen die te verstaan wat je te zeggen hebt en niet iedereen in je buurt. 

Bakblik schreef op 12-04-2025 om 15:43:

[..]

Sorry wij vieren in de Bollenstreek vandaag de mooiste file. Daar komt altijd heel veel publiek op af. Ook uit de nabije buitenlanden. Maar ook bussen vol Aziatische toeristen die een toertje Europa in 10 dagen doen.

We gaan straks als de file bij ons door het dorp rijdt kijken maar als het te erg is met alle toeristen dan gaan we weer naar huis.

Dan kijk ik morgen wel een mooie reportage op internet.

https://nos.nl/l/2563311

Deze bedoel ik. Jarenlang werd de optocht de mooiste file van de Bollenstreek genoemd.

Lijkt mij echt ellende om daar te wonen in deze tijd van het jaar. Hier zijn de tulpenvelden ook om de hoek maar lang niet zo druk bezocht als bij jullie. 

kerst schreef op 12-04-2025 om 14:57:

[..]

Nederland is een overbevolkt land..

Helaas wel ja

Grindelwald schreef op 12-04-2025 om 19:24:

[..]

Lijkt mij echt ellende om daar te wonen in deze tijd van het jaar. Hier zijn de tulpenvelden ook om de hoek maar lang niet zo druk bezocht als bij jullie.

We zijn gaan kijken en hebben het hele corso "gezien". 

Wat een ellende.  Iedere praalwagen moest door mensen in crewshirts door de bocht geholpen worden. De crewleden drukten het hele publiek weer op de stoep, de wagen kon erdoor en hup dat ging het volk weet de weg op om voor de volgende wagen te poseren voor een foto.  Vroeger zaten de chauffeurs onder de bloemenpracht en hadden een soort brievenbus om te kijken.  Sinds een paar jaar zitten de chauffeurs in het zicht, omdat er teveel volk niet kan blijven staan langs de kant maar steeds de weg op komt. Vanwege het mooie weer was het heel druk. Af en toe stond het gewoon 5 minuten stil, omdat de toeschouwers van de weg gehaald moesten worden. 

Vroeger kwam de bereden politie langs met de paarden drongen ze iedereen aan de kant en dan bleef je staan!  Nu mogen die paarden niet meer en de crew op scooters maakt absoluut geen indruk. 

Als local was dit het 54e corso dat ik bewust heb meegemaakt maar misschien wel het laatste. Volgend jaar weet ik niet of ik mij nog in de drukte ga begeven.  

Toen het hele corso voorbij was kwamen er meteen auto's achteraan die dan enorm gingen toeteren, omdat er te weinig ruimte is om 50 te gaan rijden en ze snel thuis willen zijn.  Inmiddels ben ik ruim een uur thuis en hoor je nog steeds veel verkeer en een hoop getoeter. De bussen die hier in de straat geparkeerd waren zijn eindelijk weg.

De Keukenhof ontvangt in 8 weken tijd ruim 1.500.000 bezoekers en dat rijdt hier allemaal door de streek. Even naar schoonouders is normaal een ritje van 20 minuten. Vorig jaar lag het dieptepunt op 45 minuten. 

De Keukenhof... Dat lijkt me, met alle respect (en dan volgt altijd het respectloze commentaar, sorry daarvoor alvast 😂), het meest suffe dat ons land te bieden heeft op Kinderdijk en Madurodam na. Had nooit verwacht dat daar files voor zouden ontstaan 🫣.

Edit: ik zit nu even terug te lezen en volgens mij heb je het daar helemaal niet over Bakblik ☺️. En de Keukenhof en haar eventuele files, daar erger ik me niet aan. Dus eigenlijk is dit een volkomen overbodige en off topic post 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.