Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Netherfield schreef op 17-03-2025 om 08:29:

Man is met zijn nog vrij nieuwe racefiets onderuit gegaan vanmorgen op weg naar werk. Fiets licht beschadigd, gat in zijn broek en zijn jas. En ik hoopte nog dat deze maand niet zo duur zou worden en ik meer kon sparen…

Had ie niet door dat het glad was? 

oudmaarnognietkoud schreef op 17-03-2025 om 16:43:

[..]

Vreselijk. Ik woon in een behoorlijk prijzig appartementen complex nabij Amsterdam. Onderaan de balkons werkelijk idiote hoeveelheden peuken. Ik erger mij daar groen en scheel aan.

Al van alles geprobeerd. Vorige week alle asbakken van de kringloop gekocht. Beneden op het "weggeefkastje" gezet met het verzoek er eentje mee te pakken en op je balkon te zetten.

Dag erop waren alle asbakken meegenomen maar nog steeds peuken onderaan de flat. (Gelijk met het neerzetten van die asbakken had ik op straat alle peuken opgeveegd maar helaas liggen er nu alweer een stuk of 50

Hoe los ik dit in hemelsnaam op?

Bordje ophangen met de tekst: 

“90% van de bewoners ruimt netjes zijn peuken op”. 

SuzyQFive schreef op 18-03-2025 om 23:02:

[..]

Hebben jullie geen appgroep van het complex? De flat waar ik woon heeft dat wel en dat werkt goed. Het is niet belangrijk wie wat doet want het stopt als erover geklaagd wordt in de app. Zo blijft de lift nu schoon en gaan er, jawel, geen peuken meer over de balkonrand.

Ze komen in week 12 (dat is nu) voor de dakgoten namens de woningbouw.
Ten eerste krijg ik vandaag pas een aankondiging en ten 2'de; noem alsjeblieft een dag of dagdeel

Stukje van de info:

''Tevens kunnen er tijdens het verplaatsen van de ladder kleine beschadigingen aan de tuin ontstaan. Wij kunnen géén aansprakelijkheid aanvaarden voor bovengenoemde situaties'' ehhh, oké?

noas_1993 schreef op 19-03-2025 om 13:51:

''Tevens kunnen er tijdens het verplaatsen van de ladder kleine beschadigingen aan de tuin ontstaan. Wij kunnen géén aansprakelijkheid aanvaarden voor bovengenoemde situaties'' ehhh, oké?

Ik neem aan dat dat gaat over afbrekende takjes van een struik, gras dat platgetrapt wordt en dat soort dingen. Je hebt mensen die daarover gaan zaniken als er werkzaamheden gedaan worden.

Als er grotere/ernstiger beschadigingen zijn is dat een beetje raar natuurlijk, om aansprakelijkheid af te wijzen. Maar sowieso geldt: dat iemand zegt dat hij niet aansprakelijk is, wil nog niet zeggen dat hij er dan ook van af is. Hij kan alsnog aansprakelijk gesteld worden, afhankelijk van de situatie en de context.

Foute  informatie  in de krant. Lastig als je zelf een partij erin bent. En retificeren  doen ze niet gauw

Had een muur geverfd en toen even koffie en opeens besefte ik dat ik het helemaal niet mooi vind. Nu koude koffie en de muur is weer wit. Beetje zonde van mn tijd, verf en koffie 

Koettie schreef op 20-03-2025 om 13:44:

Had een muur geverfd en toen even koffie en opeens besefte ik dat ik het helemaal niet mooi vind. Nu koude koffie en de muur is weer wit. Beetje zonde van mn tijd, verf en koffie

Haha, mijn dochter heeft dat twee keer geflikt 😅. De derde keer mocht ze zelf verf gaan kopen en haar kamer verven. Nu blijkt dat ze het kan en heeft ze er een nieuwe taak bij in het leven 😁

SuzyQFive schreef op 18-03-2025 om 23:02:

[..]

Zou dat helpen denk je? 90% van de bewoners die roken dan. 

Thora schreef op 19-03-2025 om 09:11:

[..]

Hebben jullie geen appgroep van het complex? De flat waar ik woon heeft dat wel en dat werkt goed. Het is niet belangrijk wie wat doet want het stopt als erover geklaagd wordt in de app. Zo blijft de lift nu schoon en gaan er, jawel, geen peuken meer over de balkonrand.

Jawel maar nog niet de helft van de bewoners/eigenaars zitten in de appgroep. En ik vrees dat degene die met de peuken gooien niet in die groep zitten. Maar het is het waard om een poging te doen. 
Voor de rest is het hier netjes hoor, de lift, het trappenhuis, de entree. Alleen die verdomde sigarettenpeuken. 
Wel fijn dat jullie hier meedenken!

Volgende ergernis. Er bestaan van die asbaktegels, dat lijkt mij wel wat voor bij de entree.
Maar wat zijn die dingen idioot duur.
De prijzen beginnen bij 175 euro. 

noas_1993 schreef op 19-03-2025 om 13:51:

Ze komen in week 12 (dat is nu) voor de dakgoten namens de woningbouw.
Ten eerste krijg ik vandaag pas een aankondiging en ten 2'de; noem alsjeblieft een dag of dagdeel

Stukje van de info:

''Tevens kunnen er tijdens het verplaatsen van de ladder kleine beschadigingen aan de tuin ontstaan. Wij kunnen géén aansprakelijkheid aanvaarden voor bovengenoemde situaties'' ehhh, oké?

Maak foto's van je tuin vóór de aanvang van de werkzaamheden. Voor het geval dat...

Wieder schreef op 20-03-2025 om 13:57:

[..]

Haha, mijn dochter heeft dat twee keer geflikt 😅. De derde keer mocht ze zelf verf gaan kopen en haar kamer verven. Nu blijkt dat ze het kan en heeft ze er een nieuwe taak bij in het leven 😁

Verven is gelukkig niet zo moeilijk. Maar gedoe, ook met afplakken en al die ellende. Had er goed de balen van vanmiddag, koste een hoop tijd voor niets. Maarjaaa 

oudmaarnognietkoud schreef op 20-03-2025 om 14:18:

[..]

Ja, want de mensen die niet roken voelen zich sowieso niet aangesproken. En voor de rest geldt dat positieve sociale druk helpt bij het aanzetten tot goed gedrag.

oudmaarnognietkoud schreef op 20-03-2025 om 14:18:

[..]

Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar dit soort dingen en in het geval van snelheid op wegen leidde het wel degelijk tot een lagere snelheid. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.