Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

vergat te quoten 

SuzyQFive schreef op 20-03-2025 om 21:54:

[..]

Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar dit soort dingen en in het geval van snelheid op wegen leidde het wel degelijk tot een lagere snelheid.

Nou dan zal ik een poging wagen. Baat het niet dan schaadt het niet...

ik zit te wachten op een telefoontje... en irriteert me dat ik niet weg kan zit me nu te vervelen 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

21-03-2025 om 13:20

Mopper mopper mopper, ik ben vanochtend door m’n rug gegaan. Pijnlijk. Buiten lopen was niet fijn maar niet bewegen nog vervelender. 
Gelukkig komt mijn moeder zometeen voor het weekend (logeren) waar ik toch al geen zin in had. Wellicht is er een verband.
Hoe dan ook, baal wel als ik mijn sportactiviteiten on hold moet zetten. Ik hoop het niet. Anders lichte oefeningen om buik te verstevigen. 
Mopper even door en dan door. Het is niet anders.

Ik was vanmorgen bij de opticien. Ik moet er aan geloven, ik krijg varifocus. Dus nu ben ik officieel een oud wijf. Ben bijna 47. Crap!

ineens weer last van mijn rug 

Schoonmoeder Ze is woensdag jarig Man heeft vorige week al gezegd dat we die dag komen, nadat de kinderen uit school zijn. Hij had haar net aan de telefoon Krijgen we te horen, waarom niet in het weekend Nou omdat we dan niet kunnen, onder andere vanwege nog een verjaardag deze week. Krijg je terug, maar het is zo jammer want het zijn maar een paar uurtjes dat we jullie dan zien Ja, jammer, maar helaas is het niet anders En dan kan ze zo door drammen, alsof we dan maar alles opzij moeten zetten voor haar

Mama-Inge schreef op 23-03-2025 om 13:25:

Schoonmoeder Ze is woensdag jarig Man heeft vorige week al gezegd dat we die dag komen, nadat de kinderen uit school zijn. Hij had haar net aan de telefoon Krijgen we te horen, waarom niet in het weekend Nou omdat we dan niet kunnen, onder andere vanwege nog een verjaardag deze week. Krijg je terug, maar het is zo jammer want het zijn maar een paar uurtjes dat we jullie dan zien Ja, jammer, maar helaas is het niet anders En dan kan ze zo door drammen, alsof we dan maar alles opzij moeten zetten voor haar

😜😜😜

Je kan toch best je kinderen even thuis houden op woensdagochtend en dan de hele dag gaan?

😜😜😜

Dat had mijn schoonmoeder altijd geopperd als ze doordeweeks jarig was. Dat school daar helemaal niet blij van werd dat telde niet.  Zij deed het ook dus ik moest het ook maar doen.

Bakblik schreef op 23-03-2025 om 14:28:

[..]

😜😜😜

Je kan toch best je kinderen even thuis houden op woensdagochtend en dan de hele dag gaan?

😜😜😜

Dat had mijn schoonmoeder altijd geopperd als ze doordeweeks jarig was. Dat school daar helemaal niet blij van werd dat telde niet. Zij deed het ook dus ik moest het ook maar doen.

2 pubers op voortgezet onderwijs 😉 Ook al zouden we in het weekend gaan, dan was het nog maar een paar uurtjes. Ik trek een hele dag daar niet. Het zijn lieve mensen hoor, maar ze vreten energie

Zo ontzettend moe..

Mama-Inge schreef op 23-03-2025 om 14:47:

[..]

2 pubers op voortgezet onderwijs 😉 Ook al zouden we in het weekend gaan, dan was het nog maar een paar uurtjes. Ik trek een hele dag daar niet. Het zijn lieve mensen hoor, maar ze vreten energie

Wij gingen ook nooit een hele dag met de kinderen of de kinderen mochten hun huiswerk mee en de laptop waarop ze onder het mom huiswerk ook konden gamen/WhatsAppen en andere noodzakelijke dingen doen. En soms moest ik even helpen

Naar opa en oma's 60 jarig huwelijk waren ze mee met de studieboeken. Dat was georganiseerd zonder overleg in het weekend voor de tentamenweek.  Het zou waarschijnlijk oma's laatste feest zijn dus de studenten vonden zelf ook dat ze erbij moesten zijn en hebben dus op de hoek van de tafel zo goed en zo kwaad als het ging zitten "studeren".

In mijn familie wordt de datum voor een groot feest altijd in de groep gegooid voordat er iets besproken wordt. Als je iets wil vieren en je wilt dat iedereen daarbij is dan moet je even afstemmen of iedereen erbij kan zijn. 

Grote feesten worden hier ook op tijd aangegeven en tenzij ziek, zijn we daarbij.
Waar ik me hieraan irriteer is het feit dat man ruim een week geleden heeft aangegeven dat we woensdag middag komen en dat dat voor hun toen prima was.
En dat ze nu ineens wat anders willen.
Zeg dan niet eerst dat het prima is.
We hebben dat weekend al een verjaardagsfeestje en ik zit er niet op te wachten om 2 dagen te feesten.
Zitten we weer met tig man in een veel te krappe ruimte 

Vanuit m’n werk een vacature gedeeld op LinkedIn. De functie heb ik nu twee maanden dus wellicht ben ik ongeduldig en daarnaast is het ook een pijnpunt voor mij persoonlijk.
Maar een van de teamleiders deelde de vacature en zei dat als mensen vragen hadden ze die konden stellen aan directe collega of andere teamleider. 
Alsof ik niet besta. Dan ga ik dus twijfelen aan mezelf en ook twijfelen of ik er niet iets mee moet. 

Gisterenavond een pijnlijke slokdarm soort van kramp, daarna kon ik niet slapen door maagpijn. Jaren geen last van gehad, waarschijnlijk maak ik me onbewust drukker over een ziekenhuisonderzoek dan ik dacht. Vanmorgen weer maagpijn na de koffie, straks een voetreflex behandeling hoop dat ik daar van opknap.

Dat Qmusic/Mattie en Marieke nu een podcast hebben over Eva Kroot. Hoe lang blijven ze dit nog uitmelken zeg?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.