Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik erger me aan mezelf. Maak me erg druk om iets. Heb iets moeten doen op het werk waardoor ik me zorgen maak of collega's me dit kwalijk gaan nemen. Maar kon echt niet anders dan hier melding van maken.

Rogue schreef op 07-02-2025 om 22:02:

ik wordt een beetje schijtziek van ''ovpay'' nadat ze de oplaadpunten op de haltes onklaar hebben gemaakt zijn nu de kleine oplaadpuntjes bij de supermarkten aan de beurt..
ik wil gewoonverdomme met mijn ov-chipkaart reizen en niet steeds met mijn pinpas of telefoon inchecken, heft van de tijd doen die apparaatjes het niet en tis al duur genoeg

misschien toch maar gaan investeren in een fatbike

Hier is gelukkig nog een Ov oplaadpunt, en ik hoop ook dat die blijft. Ik vind dat inchecken met betaalpas ook niks.

Maar je kan ook automatisch opladen aanzetten op je ov chipkaart volgens mij. Dan word het saldo automatisch aangevuld als het te laag wordt. Moet je wel nog een keer voor naar Ov laadpunt.

lientje69 schreef op 08-02-2025 om 09:45:

Ik erger me aan mezelf. Maak me erg druk om iets. Heb iets moeten doen op het werk waardoor ik me zorgen maak of collega's me dit kwalijk gaan nemen. Maar kon echt niet anders dan hier melding van maken.

Als je het juiste gedaan hebt dan zal dat misschien voor onrust of wat dan ook bij je collega's zorgen maar uiteindelijk zal dan toch blijken dat het goed was lijkt mij. 

Dolfje schreef op 08-02-2025 om 10:32:

[..]

Als je het juiste gedaan hebt dan zal dat misschien voor onrust of wat dan ook bij je collega's zorgen maar uiteindelijk zal dan toch blijken dat het goed was lijkt mij.

Ik hoop het . Het is iets dat fout is gegaan. En dat had niet gemogen. Moeten we alerter op zijn. Maar het is niet leuk natuurlijk  om meerdere collega's  te moeten rapporteren. Voelt een beetje als verraden. Wat natuurlijk  niet zo is. Maar ik word er wel onzeker  van. Ik heb de fout ontdekt en het is echt héél  erg fout dat meerdere collega's  hier niks mee gedaan hebben. Maar ben toch een beetje bang dat ze het me kwalijk  nemen. 

mut

mut

08-02-2025 om 11:25

Poezie schreef op 07-02-2025 om 22:56:

[..]

Dat is balen zeg. Hier wachten ze meestal in de auto als ze te vroeg zijn. Als ik dan al wel in de kleren ben roep ik ze wel binnen.

Ze gingen meteen aan het werk. Iedereen in huis was wel meteen wakker (en niet iedereen was daar blij mee)

lientje69 schreef op 08-02-2025 om 11:07:

[..]

Ik hoop het . Het is iets dat fout is gegaan. En dat had niet gemogen. Moeten we alerter op zijn. Maar het is niet leuk natuurlijk om meerdere collega's te moeten rapporteren. Voelt een beetje als verraden. Wat natuurlijk niet zo is. Maar ik word er wel onzeker van. Ik heb de fout ontdekt en het is echt héél erg fout dat meerdere collega's hier niks mee gedaan hebben. Maar ben toch een beetje bang dat ze het me kwalijk nemen.

Misschien zijn sommige collega's wel blij dat jij het aankaart. Dat ze de fout ook hadden gezien, maar het niet durfden te melden.

Schemerlampje schreef op 08-02-2025 om 11:27:

[..]

Misschien zijn sommige collega's wel blij dat jij het aankaart. Dat ze de fout ook hadden gezien, maar het niet durfden te melden.

Ik verwacht  dat niet eigenlijk.  Ze hebben  elkaar  , door drukte  op de werkvloer, blind gevolgd zonder verder bij na te denken. Er had gewoon actie op ondernomen moeten worden.

lientje69 schreef op 08-02-2025 om 11:50:

[..]

Ik verwacht dat niet eigenlijk. Ze hebben elkaar , door drukte op de werkvloer, blind gevolgd zonder verder bij na te denken. Er had gewoon actie op ondernomen moeten worden.

Hopelijk wordt het door de leiding opgepakt als een leermoment en niet om persé een schuldige te zoeken. Kijken hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen, ook als het druk is. Moeten er procedures aangepast worden etc.

Poezie schreef op 07-02-2025 om 20:22:

[..]

Waarom? Die gasten krijgen gewoon betaald voor hun werk.

Gewoon een beetje vriendelijkheid of gastvrijheid.

Ik bied leveranciers of pakketbezorgers ook iets te drinken aan. 

Mijn bouwkundige man moest in te renoveren panden vaak opmeten en kreeg overal eten en drinken aangeboden. Soms zelfs voor het avondeten uitgenodigd. 

kerst schreef op 08-02-2025 om 10:17:

[..]

Hier is gelukkig nog een Ov oplaadpunt, en ik hoop ook dat die blijft. Ik vind dat inchecken met betaalpas ook niks.

Maar je kan ook automatisch opladen aanzetten op je ov chipkaart volgens mij. Dan word het saldo automatisch aangevuld als het te laag wordt. Moet je wel nog een keer voor naar Ov laadpunt.

ik heb een anonieme chipkaart, maar ga kijken voor een persoonlijke 

Aan juf van dochter. Kind heeft als project gekozen iets met kleding maken te doen. Komt dochter met het idee een broek te maken, juf is het er helemaal mee eens en suggereert het thuis achter de naaimachine te doen (want het vorige idee om een rok met de hand te maken is al gestrand)
Waar is het gezonde verstand van de juf? Kind is 10 en kan rechtuit stikken, maar een broek is echt wel voor gevorderden... Nog even los van de vraag waar die stof dan vandaan moet komen??
Als juf mag je doelen wel een beetje bijstellen naar het realistische.

Ik erger me aan mensen die hinten naar iets en vervolgens niet willen uitleggen wat ze bedoelen. Zeg gewoon wat je wil zeggen en doe niet zo moeilijk. 

Evaluna schreef op 08-02-2025 om 14:19:

Aan juf van dochter. Kind heeft als project gekozen iets met kleding maken te doen. Komt dochter met het idee een broek te maken, juf is het er helemaal mee eens en suggereert het thuis achter de naaimachine te doen (want het vorige idee om een rok met de hand te maken is al gestrand)
Waar is het gezonde verstand van de juf? Kind is 10 en kan rechtuit stikken, maar een broek is echt wel voor gevorderden... Nog even los van de vraag waar die stof dan vandaan moet komen??
Als juf mag je doelen wel een beetje bijstellen naar het realistische.

Ik denk dat juf zelf niet kan naaien en zich de moeilijkheidsgraad niet realiseert. Kunnen jullie niet samen een simpele broek met elastiek bovenaan maken?

Heb vanavond een verjaardag en heb zooooo geen zin. Moet er een stuk voor reizen met ov en ben moe na dag vol klussen. Mogelijk toch maarcancelen maar voelt zo lullig 

Koettie, als je bij mij op verjaardagsvisite zou komen, was je bij voorbaat geëxcuseerd vanwege deze reden!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.