Huiskamer
Mayosate
05-02-2025 om 12:44
Bellebelle schreef op 05-02-2025 om 12:05:
[..]
Overbodig waarschijnlijk, maar drink je genoeg?
Ja ik let er de afgelopen weken idd echt op dat ik voldoende drink, daar was nog wel wat winst te halen namelijk
Mayosate
05-02-2025 om 12:45
Magnoliatakje schreef op 05-02-2025 om 12:12:
[..]
En microlax? Is dat misschien een idee? Volgens internet mag je dat identiceel tijdens de zwangerschap. Het hielp mij heel goed. Dat moet je inspuiten in je anus, dan op de bank en als je aandrang voelt het zo lang mogelijk op houden, en dan naar de wc snellen. Ik zou wel alle deuren naar de wc openlaten en ik zou iets gemakkelijks aantrekken, en zorgen dat alle legoblokjes ed van de vloer zijn. Bij mij hielp het heel goed
Haha klinkt wel heftig intens maar ik ga het wel vragen aan de huisarts. Wil gewoon van het extra gewicht af
Yumi
05-02-2025 om 12:59
Rogue schreef op 05-02-2025 om 09:55:
[..]
Geen idee, de keren dat ik bij de fysiotherapeut kom, werd het altijd los gemasseerd. ( heb ook rugklachten)
Een keer is mijn rug zelfs gekraakt maar dat vond ik niet prettig dus dat is van de baan.
mijn fysio zei dat hij het vaak avonds dan in zijn handen en schouders begon te voelen.
Want hij moet vaak redelijk wat kracht zetten.
Ben de eerste 2 dagen altijd beurs 🥴
Eerste paar keer los maken was ik ook aan gewend, maar snap best dat het zwaar is om te masseren.
Yumi
05-02-2025 om 13:03
Maheiden schreef op 05-02-2025 om 10:34:
Harde muziek in de wachtkamer van de huisarts. Je zit hier meestal al niet op je best.....
Moest 'n keer naar een vervangende huisarts, die had ook harde muziek aan en kwam mij uit de wachtkamer halen met een kat op zijn schouder. Vond het allebei niks
Yumi
05-02-2025 om 13:07
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 11:35:
[..]
[..]
Ik had dus van die zakjes gekregen met vezels maar ook dat doet niks helaas. Ik geloof dat dat de zelfde soort middeltjes zijn als bij de drogist? Van die kruiden mengsels mag ik niet omdat niet alle kruiden/planten samen kan met de zwangerschap.
en de huisarts is vooral bang dat laxeermiddelen voor een opvlamming gaan zorgen![]()
Een mango eten helpt goed, probeer maar eens.
Bellebelle
05-02-2025 om 13:48
Yumi schreef op 05-02-2025 om 13:03:
[..]
Moest 'n keer naar een vervangende huisarts, die had ook harde muziek aan en kwam mij uit de wachtkamer halen met een kat op zijn schouder. Vond het allebei niks
![]()
Lekker handig ook als je stik allergisch bent voor katten. Ik ken iemand die al allergisch reageert als die naast iemand zit die thuis een kat heeft.
Broodjebrie
05-02-2025 om 13:53
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 12:44:
[..]
Ja ik let er de afgelopen weken idd echt op dat ik voldoende drink, daar was nog wel wat winst te halen namelijk
Heb je de spijsverteringthee van pickwick al geprobeerd? Dat helpt bij mij vaak wel.
Mayosate
05-02-2025 om 14:19
Yumi schreef op 05-02-2025 om 13:07:
[..]
Een mango eten helpt goed, probeer maar eens.
Ga ik straks na werk direct halen!
Broodjebrie schreef op 05-02-2025 om 13:53:
[..]
Heb je de spijsverteringthee van pickwick al geprobeerd? Dat helpt bij mij vaak wel.
zou ik even moeten opzoeken welke kruiden/planten extracten daar inzitten en of dat mag als je zwanger bent, ga er mee aan de slag!
Broodjebrie
05-02-2025 om 16:08
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 14:19:
[..]
Ga ik straks na werk direct halen!
[..]
zou ik even moeten opzoeken welke kruiden/planten extracten daar inzitten en of dat mag als je zwanger bent, ga er mee aan de slag!
Oh ja, dat is een goede, dat weet ik niet. Hopelijk mag je het hebben
lientje69
05-02-2025 om 17:02
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 10:08:
aan m’n verstopte darmen… zwangere buik is inmiddels zo groot dat m’n darmen volgens mij geen plek meer hebben.
heb al alles geprobeerd qua huis tuin keuken middelen zoals pruimen, lijnzaad, appels, veel water drinken, minstens uur bewegen per dag enz maar niks helpt 🥲 heb zo’n buikpijn inmiddels. En huisarts wil (nog) geen laxeermiddel voorschrijven ivm een chronische darm ontsteking, maar verstopte darmen helpen ook niet echt mee om die ontsteking onder controle te houden.
Ik heb toen voor mijn schoonzus witte bonensoep gemaakt. Zij had hetzelfde probleem tijdens haar zwangerschap. Soep met bonen, veel uien, krabbetjes en een pakje groentensoep. Werkte als een tierelier.
lientje69
05-02-2025 om 17:07
Ik wil een factuur betalen maar de rabobank heeft storing. Op zich geen grote ergernis maar de opmerking op de site van de bank : er zijn geen storingen bekend ergert me dan weer wel flink. Alle storingen stroomt over van de meldingen!
Mayosate
05-02-2025 om 17:44
lientje69 schreef op 05-02-2025 om 17:02:
[..]
Ik heb toen voor mijn schoonzus witte bonensoep gemaakt. Zij had hetzelfde probleem tijdens haar zwangerschap. Soep met bonen, veel uien, krabbetjes en een pakje groentensoep. Werkte als een tierelier.
Klinkt lekker, ben gek op witte bonen dus had ze sowieso al gisteren gegeten voor dit doel maar die soep ga ik morgen maken! Thanks!
lientje69
05-02-2025 om 17:49
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 17:44:
[..]
Klinkt lekker, ben gek op witte bonen dus had ze sowieso al gisteren gegeten voor dit doel maar die soep ga ik morgen maken! Thanks!
Succes! Hoop dat het werkt. Is een soort alternatieve erwtensoep zeg maar.
PinkFlower
05-02-2025 om 19:34
De weggeefhoek. Ik weet weer waarom ik die vermeed 🙈.
De persoon in kwestie reageerd niet. Ik stuur nog maar een bericht.
Ik had een een nette pb gestuurd krijg terug: halen morgen op, adres graag.
Euh wat dacht je van hallo? En graag gedaan hoor. Je mag iets duurs aan meubels gratis ophalen en dan reageer je zo?
Oke ik wil er echt graag vanaf dus vooruit dan maar. Nu probeert ze al 2x ipv morgen een andere dag te plannen. In het bericht stond heel duidelijk donderdag ophalen, andere dagen niet mogelijk. Dus nu gezegd dat het morgen moet of anders niet.
Volgende keer rij ik wel gewoon direct richting afvalstortplaats.....
Rogue
05-02-2025 om 20:42
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 10:08:
aan m’n verstopte darmen… zwangere buik is inmiddels zo groot dat m’n darmen volgens mij geen plek meer hebben.
heb al alles geprobeerd qua huis tuin keuken middelen zoals pruimen, lijnzaad, appels, veel water drinken, minstens uur bewegen per dag enz maar niks helpt 🥲 heb zo’n buikpijn inmiddels. En huisarts wil (nog) geen laxeermiddel voorschrijven ivm een chronische darm ontsteking, maar verstopte darmen helpen ook niet echt mee om die ontsteking onder controle te houden.
toen ik terug kwam uit Japan had ik ook last van verstopping, ik at kilos pruimen, bruin brood, dronk liters water.
woonde toen 3hoog achter dus aan beweging geen gebrek.
niks hielp uiteindelijk kreeg ik van een moeder een laxeer middel, want ik avonds moest drinken, de volgende dag werd ik met heftige buikpijn wakker en zat ik de komende 2 uur op de wc,maar was er eindelijk vanaf
deze hele dag zit vol ergernis, had een doktersafspraak die bijna 25 min uitliep, vervolgens kreeg ik niet mijn vaste arts maar een andere.
vergat ze me bijna een herhaal recept tegeven.
en vervolgens heb ik nu een allergische reactie, waardoor het lijkt alsof ik zwaar verkouden ben en een loopneus heb.
heb al een tabletje ingenomen dus denk ik straks omval
wat heel fijn is want ik heb niet veel geslapen vannacht omdat vriend het nodig vond om een hele discussie uit te vechten tot 02.00 nachts