Huiskamer
Mayosate
05-02-2025 om 10:08
aan m’n verstopte darmen… zwangere buik is inmiddels zo groot dat m’n darmen volgens mij geen plek meer hebben.
heb al alles geprobeerd qua huis tuin keuken middelen zoals pruimen, lijnzaad, appels, veel water drinken, minstens uur bewegen per dag enz maar niks helpt 🥲 heb zo’n buikpijn inmiddels. En huisarts wil (nog) geen laxeermiddel voorschrijven ivm een chronische darm ontsteking, maar verstopte darmen helpen ook niet echt mee om die ontsteking onder controle te houden.
oudmaarnognietkoud
05-02-2025 om 10:22
Yumi schreef op 04-02-2025 om 16:55:
[..]
Zou dat de reden zijn dat de nieuwe generatie fysiotherapeuten niet meer wil masseren? Dat kreeg ik te horen tijdens de intake, paar vragen 4 oefeningen en ik stond binnen 35 min buiten rest was administratie.(afspraak van 'n uur)
Op mijn vraag waarom hij niet eerst mijn rug los maakte dmv massage, zei hij niet te masseren dat had geen nut, terwijl hij aangaf dat ik helemaal vast zat. Zijn collega die ik sprak toen hij bij de 2de afspraak niet kwam opdagen, vertelde dat ze in sommige opleiding een hands off visie hadden en er niet meer gemasseerd wordt.
Toen ik vorig jaar bij de fysio was gebruikte die een massagegun om een spier in mijn bovenbeen los te maken. Nadat de spier los begon te komen heeft hij ook kort gemasseerd.
Maar ik kan mij voorstellen dat masseren fysiek zwaar kan zijn en dat wil je geen 8 uur per dag doen.
Thuis moest ik met een ouderwetse deegroller de spier los "rollen".
Herfstappeltaart
05-02-2025 om 10:29
Loulou39 schreef op 04-02-2025 om 20:43:
Ik erger me aan het luchtfiltersysteem voor mijn huis. Het maakt nu al meer dan een week een hoge fluittoon, het ene moment harder dan het andere.
Ik heb er uiteraard melding van gemaakt, er is iemand langsgekomen en die heeft de klacht bevestigd.
Maar als ik nu vraag wanneer er iemand het gaat repareren (alles gaat via de chat) krijg ik totaal geen reactie meer van die contactpersoon.
Ik begin echt wanhopig te worden, ik lig wakker van dat geluid, kan me overdag niet concentreren door die hoge toon, en heb dus geen idee hoe lang dit gaat duren..
Oh dat lijkt me echt vreselijk
. Ik hoop dat het snel is opgelost voor je.
Magnoliatakje
05-02-2025 om 10:32
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 10:08:
aan m’n verstopte darmen… zwangere buik is inmiddels zo groot dat m’n darmen volgens mij geen plek meer hebben.
heb al alles geprobeerd qua huis tuin keuken middelen zoals pruimen, lijnzaad, appels, veel water drinken, minstens uur bewegen per dag enz maar niks helpt 🥲 heb zo’n buikpijn inmiddels. En huisarts wil (nog) geen laxeermiddel voorschrijven ivm een chronische darm ontsteking, maar verstopte darmen helpen ook niet echt mee om die ontsteking onder controle te houden.
Maf je ook geen Macrogol of 1 van de aanverwante zakjes. Dar is niet echt een laxeermiddel dacht ik. Volgens mij mag dit ook gewoon tijdens de zwangerschap.
Maheiden
05-02-2025 om 10:34
Harde muziek in de wachtkamer van de huisarts. Je zit hier meestal al niet op je best.....
Ginevra
05-02-2025 om 10:36
Oh wat vervelend zeg. Het enige wat ik nog kan bedenken is flink veel zuurkool of zuurkoolsap. Dat geldt hier wel als paardenmiddel maar dat heb je misschien ook al geprobeerd.
Loulou39
05-02-2025 om 10:37
Herfstappeltaart schreef op 05-02-2025 om 10:29:
[..]
Oh dat lijkt me echt vreselijk
. Ik hoop dat het snel is opgelost voor je.
Lief van je! Zojuist gelukkig een berichtje ontvangen (met excuses voor de late/geen reactie), en hij gaat contact opnemen met de aannemer 🤞🏼.
Bailey26
05-02-2025 om 10:51
Wat een gedoe zijn die toeslagen ook. Nu maar hopen dat het goed is gegaan.
Bellebelle
05-02-2025 om 11:14
De drogist heeft ook allerlei middeltjes, kun je daar eens kijken? Of mag dat in combinatie met je darm ontsteking? Hoe dan ook, sterkte.
Herfstappeltaart
05-02-2025 om 11:16
Loulou39 schreef op 05-02-2025 om 10:37:
[..]
Lief van je! Zojuist gelukkig een berichtje ontvangen (met excuses voor de late/geen reactie), en hij gaat contact opnemen met de aannemer 🤞🏼.
Gelukkig!
Mayosate
05-02-2025 om 11:35
Ginevra schreef op 05-02-2025 om 10:36:
[..]
Oh wat vervelend zeg. Het enige wat ik nog kan bedenken is flink veel zuurkool of zuurkoolsap. Dat geldt hier wel als paardenmiddel maar dat heb je misschien ook al geprobeerd.
Bellebelle schreef op 05-02-2025 om 11:14:
[..]
De drogist heeft ook allerlei middeltjes, kun je daar eens kijken? Of mag dat in combinatie met je darm ontsteking? Hoe dan ook, sterkte.
Ik had dus van die zakjes gekregen met vezels maar ook dat doet niks helaas. Ik geloof dat dat de zelfde soort middeltjes zijn als bij de drogist? Van die kruiden mengsels mag ik niet omdat niet alle kruiden/planten samen kan met de zwangerschap.
en de huisarts is vooral bang dat laxeermiddelen voor een opvlamming gaan zorgen
Mayosate
05-02-2025 om 11:35
Magnoliatakje schreef op 05-02-2025 om 10:32:
[..]
Maf je ook geen Macrogol of 1 van de aanverwante zakjes. Dar is niet echt een laxeermiddel dacht ik. Volgens mij mag dit ook gewoon tijdens de zwangerschap.
Heb ik idd maar doet echt niks. Het wordt zo irritant inmiddels. Buik is echt kei hard inmiddels en niet door een harde buik maar echt die darmen
Dolfje
05-02-2025 om 11:38
Ik ging met mijn goede gedrag net een paar citroenen uitpersen maar dat stomme ding gleed uit mijn handen van het aanrecht dus de hele keuken onder de citroensap en pitten. Stomme ding gelijk weg geknikkerd want dit is dus niet de eerste keer 
Bellebelle
05-02-2025 om 12:05
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 11:35:
[..]
Heb ik idd maar doet echt niks. Het wordt zo irritant inmiddels. Buik is echt kei hard inmiddels en niet door een harde buik maar echt die darmen
Overbodig waarschijnlijk, maar drink je genoeg?
Magnoliatakje
05-02-2025 om 12:12
Mayosate schreef op 05-02-2025 om 11:35:
[..]
En microlax? Is dat misschien een idee? Volgens internet mag je dat identiceel tijdens de zwangerschap. Het hielp mij heel goed. Dat moet je inspuiten in je anus, dan op de bank en als je aandrang voelt het zo lang mogelijk op houden, en dan naar de wc snellen. Ik zou wel alle deuren naar de wc openlaten en ik zou iets gemakkelijks aantrekken, en zorgen dat alle legoblokjes ed van de vloer zijn. Bij mij hielp het heel goed