Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Bakblik schreef op 25-01-2025 om 19:55:

[..]

Gisteren stond ik met een leeg karretje bij mijn ingepakte fiets die niet heel stabiel meer stond. Komt en man aangelopen die de winkel nog in moest. Vraag ik netjes: Heeft u een karretje nodig?

Krijg ik een snauw: Ruim je eigen rommel op! Hij loopt naar de overkapping met karretjes en pakt een karretje.

Zo ergerlijk. Wat was er mis met mijn karretje?

Ik bedenk mij dan later een snedige opmerking. In de trand van "uw humeur kan ook wel een opknapbeurtje gebruiken". Maar op zo een moment sta ik ook meestal met mijn mond vol tanden. 

Wat bezielt mensen toch om zo onaardig te doen?

oudmaarnognietkoud schreef op 29-01-2025 om 14:26:

[..]

Ik bedenk mij dan later een snedige opmerking. In de trand van "uw humeur kan ook wel een opknappertje gebruiken". Maar op zo een moment sta ik ook meestal met mijn mond vol tanden.

Wat bezielt mensen toch om zo onaardig te doen?

Dat snedige zou ik ook wel willen hebben. 

Vandaag fietste ik met mijn collega naar huis.  Op een stuk van de route moesten we naar de overkant van de weg en daar in de tegengestelde richting ongeveer 750 meter over het fietspad.  Niet handig maar officieel zo geregeld met borden en verkeersregelaars. We zijn toch uitgescholden door iemand die "wel in de goede richting" fietste, echt vreselijk. 

Dan denk ik waarom?  Je ziet toch dat er werkzaamheden zijn aan de overkant! Heb een beetje begrip! 

Het is een lange doorgaande weg met aan iedere kant vrijliggende fietspaden en geen mogelijkheid om het fietsverkeer door een woonwijk te leiden.

@ moeder Kareltje, ik ben dan altijd zo verbaasd dat sommige mensen wel geld hebben voor die fles sterke drank. Het kost heel wat om zoveel  in te nemen.
Wel rot voor jou hoor ! Als bezorgde zus. Helpt een pittig gesprek niet, of eventueel een interventie met meerdere mensen ?

Moederkareltje schreef op 29-01-2025 om 13:36:

[..]

Ja, hij is weer boven water, kreeg vannacht weer bericht. Zijn telefoon was nat geworden zei die dus dan moet die eerst drogen voor hij weer kan opladen. Hij knoeit veel als hij dronken is... mijn vader wilde nog niet langs. Die probeer afstand van de kopzorgen te houden. Hij zegt: "die jongen wilt niet geholpen worden. Zolang hij dat niet wil moet je het loslaten moederkareltje. Hij komt wel weer boven water. Ooit komt hij misschien tot inkeer." Ik kan het niet loslaten want ik voel het alsof ik een zelfmoord in slowmotion aan het bekijken ben vanaf de eerste rang. En als hij dood valt in een van deze jaren voel ik mij schuldig dat ik hem niet heb tegengehouden of toch met geweld in een kliniek geduwd heb.

Fijn, voor je, alhoewel het een zorg blijft als hij zich niet wil laten helpen. Want met geweld een kliniek induwen kan dacht ik niet, of hij moet een gevaar zijn voor zichzelf, of andere. 

Alhoewel ik denk dat elke verslaafde een gevaar is voor zichzelf en daarnaast familie en/of vrienden mee de ellende insleurt. Ik begrijp dat je het niet wil loslaten, maar als hij niet geholpen wil worden hoef jij je niet schuldig te voelen.

ik was al dik 1,5 week, de stoffer van het stoffer&blik kwijt. Overal gekeken halve huis overhoop gehaald.
En opeens zie ik dat kreng liggen, op de plank naast de pakken kattenvoer 

ik had echt even een WTF moment, gaat maar even liggen 

Rogue schreef op 29-01-2025 om 15:22:

ik was al dik 1,5 week, de stoffer van het stoffer&blik kwijt. Overal gekeken halve huis overhoop gehaald.

ik had echt even een WTF moment, gaat maar even liggen

Hier ook, ik heb blijkbaar het talent om een houten pollepel in het niks te laten verdwijnen

Rogue schreef op 29-01-2025 om 15:22:

ik was al dik 1,5 week, de stoffer van het stoffer&blik kwijt. Overal gekeken halve huis overhoop gehaald.

ik had echt even een WTF moment, gaat maar even liggen

Mijn zoon was laatst zijn sokken kwijt, die aan zijn voeten bleken te zitten.. Kind is bijna 15. Het is inmiddels de running joke hier in huis (heb je je sokken aan?)

kerst schreef op 29-01-2025 om 15:34:

[..]

Hier ook, ik heb blijkbaar het talent om een houten pollepel in het niks te laten verdwijnen

Ik ben trouwens een dikke tweepersoons molton kwijtgeraakt, ik heb het hele huis omgekeerd, maar niet meer gevonden. Ik denk dat een inbreker 'm mee heeft genomen en de rest heeft laten staan.

Bellebelle schreef op 29-01-2025 om 15:34:

[..]

Mijn zoon was laatst zijn sokken kwijt, die aan zijn voeten bleken te zitten.. Kind is bijna 15. Het is inmiddels de running joke hier in huis (heb je je sokken aan?)

Hahaha een beetje zoals waar is mijn bril?!

Op je hoofd 

Bellebelle schreef op 29-01-2025 om 15:35:

[..]

Ik ben trouwens een dikke tweepersoons molton kwijtgeraakt, ik heb het hele huis omgekeerd, maar niet meer gevonden. Ik denk dat een inbreker 'm mee heeft genomen en de rest heeft laten staan.

Mijn moeder was ook een keer een hoeslaken kwijt. Ik bedacht me later dat mijn vriendinnetje dagen daarvoor er nogal op stond om de logeermatras op te ruimen, dus ik ben op zolder de opggerolde matras gaan bekijken en die was zeiknat, hoeslaken had ze waarschijnlijk uit schaamte in logeertas gepropt.

kerst schreef op 29-01-2025 om 15:34:

[..]

Zo was ik laatst mijn pannenkoekenmes kwijt, zo een lang zwart kunststof ding. Die staat normaal dus in een pot naast mijn gasfornuis met andere spatels. 

Vorige week kwam mijn poetshulpje hem tegen. Half onder mijn bed. Ik had laatst mijn leesbril onder mijn bed laten vallen en dat mes gebruikt om de bril er weer onder uit te vissen. 

Dat ik ondanks de griepprik waarschijnlijk griep heb, want de spierpijn zit zelfs in mijn handen. Nu zit ik ook nog van top tot teen onder de rash/koortsuitslag. Ik ben wel in staat tot netflixen en internetten, hou me maar voor dat dat zonder prik vast niet lukte

oudmaarnognietkoud schreef op 29-01-2025 om 16:25:

[..]

Zo was ik laatst mijn pannenkoekenmes kwijt, zo een lang zwart kunststof ding. Die staat normaal dus in een pot naast mijn gasfornuis met andere spatels.

Vorige week kwam mijn poetshulpje hem tegen. Half onder mijn bed. Ik had laatst mijn leesbril onder mijn bed laten vallen en dat mes gebruikt om de bril er weer onder uit te vissen.

Sorry maar ik vind poetshulpje zo stom klinken..

Rogue schreef op 29-01-2025 om 15:47:

[..]

Hahaha een beetje zoals waar is mijn bril?!

Op je hoofd

Ja dit inderdaad, en laatst raakte ik een beetje in paniek omdat ik mijn telefoon niet zo snel kon vinden, terwijl ik aan het bellen was… ook zo suf!

Loulou39 schreef op 29-01-2025 om 17:43:

[..]

Ja dit inderdaad, en laatst raakte ik een beetje in paniek omdat ik mijn telefoon niet zo snel kon vinden, terwijl ik aan het bellen was… ook zo suf!

Haha dat heb ik ook 'n keer gehad.... 

En vanmiddag probeerde ik te pinnen met mijn klantenkaart, zeg nog ding doet het niet. Verkoopster, raar normaal hoor je toch een bliepje, draai hem eens om zegt ze nog... terwijl ik dat doe, zie het ineens.. Dat de verkoopster het ook niet zag, vind ik bijzonder 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.