Huiskamer
Loulou39
26-01-2025 om 09:23
Grindelwald schreef op 26-01-2025 om 06:31:
Ik begrijp je Yumi. Ik moet dit jaar ook weer een nieuwe telefoon. Zie er nu al tegen op.
Hier ook, volgende week “krijg” ik een nieuwe. Vind het ook helemaal niet leuk.
SuzyQFive
26-01-2025 om 09:24
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 08:27:
Ik kan niet het hele artikel lezen want voor abonnees op Ad maar Alcohol ( bier en wijn)zou niet meer verkocht mogen worden bij de supermarkt. De betutteling gaat verder hier in Nederland.
Hoe jaag je mensen nog meer de grens over om boodschappen te gaan doen?
En terecht, sorry, maar ik ben helemaal voor. Gewoon bij de slijter halen (zit er vaak wel naast.
Alcohol zou niet als ‘gewoon’ product te koop moeten zijn. Alcohol is gewoon heel schadelijk als je nog opgroeiende hersenen hebt en de nieuwste onderzoeken laten zien dat het nog schadelijker is dan al gedacht werd. Door het uit de gewone winkels te halen wordt het minder gewoon.
Dolfje
26-01-2025 om 09:26
Jynta1981 schreef op 26-01-2025 om 09:06:
[..]
Volgens mij gaat het alleen om sterke drank, maar van mij mogen ze stoppen met alcohol verkopen in supermarkten en dan alleen in speciaalzaken verkopen, net als bij sigaretten.
Nee dat is al zo, je kan geen rum oid kopen bij de supermarkt. Alleen die voorgemixte dingen. De kop van het artikel is een biertje of wijntje.
Van sigaretten vind ik het ook stom en ik rook niet eens. Wat ik nu zie gebeuren bij vrienden en ouders is ipv 1 pakje bij de boodschappen kopen is omdat ze er verder weg voor moeten meteen 1 of 2 sloffen, dus meer in huis dus meer roken.
En als je naar een speciaalzaak een stuk verderop moet voor je biertjes gaat dat waarschijnlijk bij een hoop mensen ook zo. Dan wordt de auto vol geladen.
Maar dan haal snoep en chips ook maar uit de supermarkt. En gebak etc. Hoeveel mensen hebben er overgewicht? Dat bedoel ik met de betutteling.
SuzyQFive
26-01-2025 om 09:29
Wilde vandaag allemaal kleine dingetjes doen, werd ik om 5u wakker met migraine 😖.
Ik mag geen triptanen en kan alleen maar Naproxen gebruiken dus duurt een aanval ook langer. Gelukkig wel minder aanvallen sinds mijn eierstokken eruit zijn.
Dolfje
26-01-2025 om 09:29
SuzyQFive schreef op 26-01-2025 om 09:24:
[..]
En terecht, sorry, maar ik ben helemaal voor. Gewoon bij de slijter halen (zit er vaak wel naast.
Vaak ook niet hoor. Ken hier genoeg supermarkten waar geen slijter in de buurt zit.
En echt het is niet zo dat ik elke dag drink, zelfs niet elke week maar toch vind ik het stom.
Grindelwald
26-01-2025 om 09:32
Aan de ene kant ben ik het met je eens Dolfje. Maar aan de andere kant vind ik het soms stuitend om te zien hoeveel alcohol er wordt gedronken. En hoe het aan je word opgedrongen. Drink je niet? Dan ben je per definitie ongezellig. Drank en sigaretten zijn echt slecht voor je gezondheid. Maar dat is ongezond eten ook.
Dolfje
26-01-2025 om 09:44
Andere ergernis die maar niet weg gaat is keelpijn. Had zoveel plannen dit weekend maar 0 energie nu. Dus echt pas op de plaats. En daar kan ik niet zo goed tegen 
noas_1993
26-01-2025 om 09:45
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 09:29:
[..]
Vaak ook niet hoor. Ken hier genoeg supermarkten waar geen slijter in de buurt zit.
En echt het is niet zo dat ik elke dag drink, zelfs niet elke week maar toch vind ik het stom.
Je doet nu net of het er al doorheen is. Ik lees het gewoon als advies, ook al kan ik helaas ook niet heel het artikel lezen
Mijn ergernis in deze is dan ook dat mensen zich al snel druk maken over bepaalde berichtgevingen
Ik denk niet dat het er echt van gaat komen.
Dolfje
26-01-2025 om 09:48
noas_1993 schreef op 26-01-2025 om 09:45:
[..]
Je doet nu net of het er al doorheen is. Ik lees het gewoon als advies, ook al kan ik helaas ook niet heel het artikel lezen
Mijn ergernis in deze is dan ook dat mensen zich al snel druk maken over bepaalde berichtgevingen
Ja ok daar heb je gelijk in. Normaal ben ik ook niet zo'n op de zaken vooruitloper maar goed mijn hoofd zit vol met snot en andere problemen
SuzyQFive
26-01-2025 om 09:49
[..]
Denk wel dat het de volgende stap in NIX18 is eigenlijk.
watertoren
26-01-2025 om 09:49
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 09:29:
[..]
Ik drink alleen in het weekend en die begint op vrijdag. Ik koop wijn bij de Lidl. Ik vind betutteling erg en bezopen om maar te zeggen als dat niet meer mag. Ik rook als een schoorsteen maar ik ga geen 16.50 uit geven aan een pakje Pall Mal. Ja, dat kost dat. Ik betaal nu 30 euro per slof waar er 20 sigaretten in zitten.
Rogue
26-01-2025 om 10:12
[..]
Ik durf er geld op te zetten dat het gaat gebeuren
Herfstappeltaart
26-01-2025 om 10:20
Jynta1981 schreef op 26-01-2025 om 09:06:
[..]
Volgens mij gaat het alleen om sterke drank, maar van mij mogen ze stoppen met alcohol verkopen in supermarkten en dan alleen in speciaalzaken verkopen, net als bij sigaretten.
Zo denk ik er ook over.
Herfstappeltaart
26-01-2025 om 10:23
Grindelwald schreef op 26-01-2025 om 09:32:
Aan de ene kant ben ik het met je eens Dolfje. Maar aan de andere kant vind ik het soms stuitend om te zien hoeveel alcohol er wordt gedronken. En hoe het aan je word opgedrongen. Drink je niet? Dan ben je per definitie ongezellig. Drank en sigaretten zijn echt slecht voor je gezondheid. Maar dat is ongezond eten ook.
Ik stoor me ook wel eens aan t.v. programma's waar ook veel jongeren naar kijken. Daar wordt aan de lopende band alcohol gedronken. Een simpele soap als GTST bijvoorbeeld. De wijntjes en biertjes en shotjes daar zijn niet te tellen. Het mag wel eens uit de 'normale' hoek gehaald worden.
Yumi
26-01-2025 om 10:27
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 09:48:
[..]
Ja ok daar heb je gelijk in. Normaal ben ik ook niet zo'n op de zaken vooruitloper maar goed mijn hoofd zit vol met snot en andere problemen
![]()
Beterschap Dolfje
Google eens alcohol verbod supermarkt, vanaf 2012 krijg je artikelen