Huiskamer
lientje69
25-01-2025 om 17:56
Yumi schreef op 25-01-2025 om 17:34:
Ik erger me aan al dat gedoe met overzichten, jaaropgaves waar je een mail over krijgt en vervolgens weer bij een andere site mijn overheid bijvoorbeeld, moet kijken van welke instantie het vandaan komt, en dan weer daar te moeten inloggen. Soms denk ik dat de papieren versie met de post toch een stuk makkelijker was ✉️
O ja dat continu moeten inloggen. Enndan eruit gegooid worden. En wéér opnieuw inloggen. Ik doe thuis alle administratie. Logde in voor man met wachtwoord . Maar dat mag tegenwoordig ook niet meer. Moet ik weer een smscode vragen aan hem. En 10 minuten later weer want dan gaat er weer wat mis en ben ik weer uitgegooid. Man begint nog net niet te gillen. Laatste dagen: 2 maal code voor belastingdienst. Driemaal voor zorgverzekering. Tweemaal voor mijn overheid. En nog eenmaal voor justus om een vog aan te vragen.
lientje69
25-01-2025 om 17:58
Hier dacht ik klaar te zijn met de was. Heeft dochter haar kamer opgeruimd. Heerlijk dat ze per april op zichzelf gaat zeg. Ik hou tijd en energie over!
Schoondochter
25-01-2025 om 18:06
Je kunt bij Kobo+ via bol je rekeningnummer niet wijzigen. Dan moet je opzeggen, en na het verstrijken van de opzegtermijn opnieuw Kobo+ afsluiten. En ik ben van bank gewisseld. Dat gaat overal top, behalve hier dus. Zo irritant.
noas_1993
25-01-2025 om 18:35
Poezie schreef op 25-01-2025 om 16:46:
Pfff, ik erger me aan al die opgefokte mannetjes
![]()
Vraag ik aan zo'n gozer of hij het winkelwagentje net heeft opgehaald of weer terugbrengt, krijg ik een spottende grauw en snauw in de zin van: "haal lekker je eigen karretje" (er volgde nog net geen 'trut' achteraan.
Tja, ik weet niet wat sneller is. Vragen en op antwoord wachten of gelijk zelf een karretje pakken
Niet dat ik zo zou reageren hoor.
Tuinfluiter
25-01-2025 om 19:16
lientje69 schreef op 25-01-2025 om 17:58:
Hier dacht ik klaar te zijn met de was. Heeft dochter haar kamer opgeruimd. Heerlijk dat ze per april op zichzelf gaat zeg. Ik hou tijd en energie over!
Mijn dochter is vlak voor de kerst weer op zichzelf gaan wonen en de hoeveelheid was scheelt echt enorm. Vind het ook lekker om weer op de tijd te eten die ik prettig vind. De laatste maanden had ze door haar nieuwe baan heel veel reis tijd en aten we pas om 7 uur.
Poezie
25-01-2025 om 19:28
noas_1993 schreef op 25-01-2025 om 18:35:
[..]
Tja, ik weet niet wat sneller is. Vragen en op antwoord wachten of gelijk zelf een karretje pakken
Niet dat ik zo zou reageren hoor.
Joh, hier gebeurt het zo vaak dat de een het karretje van de ander overneemt. Het scheelt voor beide extra lopen.
Loulou39
25-01-2025 om 19:28
Yumi schreef op 25-01-2025 om 17:34:
Ik erger me aan al dat gedoe met overzichten, jaaropgaves waar je een mail over krijgt en vervolgens weer bij een andere site mijn overheid bijvoorbeeld, moet kijken van welke instantie het vandaan komt, en dan weer daar te moeten inloggen. Soms denk ik dat de papieren versie met de post toch een stuk makkelijker was ✉️
Oh daar erger ik me ook zo aan, ik kreeg gisteren een mailtje dat er een bericht is van de belastingdienst, en dan moet je je DigiD weer zoeken om op Mijnoverheid in te loggen, en meestal is het zoiets als een vooraankondiging: dat kan toch ook in dat mailtje gezet worden zonder verdere vertrouwelijke gegevens, dan weet ik of ik meteen moet kijken of niet.
Maar ik erger me ook heel erg aan dat er nog zoveel op papier verstuurd wordt. Dan moet ik het scannen, en daarna versnipperen omdat al je persoonlijke gegevens op de brief staan. Zonde van het geld.
Bakblik
25-01-2025 om 19:55
Poezie schreef op 25-01-2025 om 19:28:
[..]
Joh, hier gebeurt het zo vaak dat de een het karretje van de ander overneemt. Het scheelt voor beide extra lopen.
Gisteren stond ik met een leeg karretje bij mijn ingepakte fiets die niet heel stabiel meer stond. Komt en man aangelopen die de winkel nog in moest. Vraag ik netjes: Heeft u een karretje nodig?
Krijg ik een snauw: Ruim je eigen rommel op! Hij loopt naar de overkapping met karretjes en pakt een karretje.
Zo ergerlijk. Wat was er mis met mijn karretje?
Poezie
25-01-2025 om 20:05
Bakblik schreef op 25-01-2025 om 19:55:
[..]
Gisteren stond ik met een leeg karretje bij mijn ingepakte fiets die niet heel stabiel meer stond. Komt en man aangelopen die de winkel nog in moest. Vraag ik netjes: Heeft u een karretje nodig?
Krijg ik een snauw: Ruim je eigen rommel op! Hij loopt naar de overkapping met karretjes en pakt een karretje.
Zo ergerlijk. Wat was er mis met mijn karretje?
Wat een hork, hij had ook vanuit zichzelf kunnen vragen of hij je even had kunnen helpen.
Yumi
25-01-2025 om 23:08
lientje69 schreef op 25-01-2025 om 17:56:
[..]
O ja dat continu moeten inloggen. Enndan eruit gegooid worden. En wéér opnieuw inloggen. Ik doe thuis alle administratie. Logde in voor man met wachtwoord . Maar dat mag tegenwoordig ook niet meer. Moet ik weer een smscode vragen aan hem. En 10 minuten later weer want dan gaat er weer wat mis en ben ik weer uitgegooid. Man begint nog net niet te gillen. Laatste dagen: 2 maal code voor belastingdienst. Driemaal voor zorgverzekering. Tweemaal voor mijn overheid. En nog eenmaal voor justus om een vog aan te vragen.
![]()
Ik weet precies hoe het voelt, wat heerlijk was het om een ordner te hebben waar alles opgeborgen was op alfabet
Yumi
25-01-2025 om 23:27
Wat een vreselijk irritant takkewerk is het overzetten van het hele zooitje op een nieuwe mobiel
Waarom neemt hij niet alle apps over, waardoor ik ze opnieuw moet installeren en daardoor gegevens kwijt ben? Waaronder mijn whatsapp contacten/gesprekken
Waarom heeft de gebruiksaanwijzing 131 bladzijdes?
Tijdens aanschaf kreeg ik de vraag is u oude telefoon ook van Samsung, dan gaat het overzetten heel simpel, niet dus. En ja ik weet dat ik er inmiddels geen touw meer aan kan vastknopen omdat ik de weg kwijt ben tussen mijn Microsoft- google account, en Samsung ID
Dat er zoveel vragen worden gesteld waarvan ik niet eens weet wat ze bedoelen
Moet morgen ook nog terug, omdat er tegenwoordig alleen een kabeltje en geen blokje meer standaard bij zit voor het opladen. Verkoper dacht dat ik het oude blokje wel kon gebruiken, dat past niet...
Grindelwald
26-01-2025 om 06:31
Ik begrijp je Yumi. Ik moet dit jaar ook weer een nieuwe telefoon. Zie er nu al tegen op.
Dolfje
26-01-2025 om 08:27
Ik kan niet het hele artikel lezen want voor abonnees op Ad maar Alcohol ( bier en wijn)zou niet meer verkocht mogen worden bij de supermarkt. De betutteling gaat verder hier in Nederland.
Hoe jaag je mensen nog meer de grens over om boodschappen te gaan doen?
Herfstappeltaart
26-01-2025 om 08:40
Tara82 schreef op 25-01-2025 om 11:28:
Onze logeer hond is nu permanent bij ons komen wonen. We wilde nog geen hond, maar het ging echt niet meer bij zijn baasje. Arme beest werd verwaarloosd. Niet helemaal uit onwil, maar vooral omdat het lichamelijk gewoon niet ging om goed voor hem te zorgen. Man had toen ze een hond wilde al gezegd dat het geen goed plan was, dus eigenlijk wisten we ook wel dat deze dag zou komen. Onze conclusie was dat we toch al te veel aan hem gehecht zijn en dat we te veel op onze moeders lijken. Die konden ook nooit nee zeggen tegen een zielig beest wat werd weg gedaan.
Ik erger mij er alleen zo aan hoe dat familielid er nu weer zo makkelijk vanaf komt. Dat haar huis een smerige bende was, was volgens haar de schuld van die hond. Die hond kan er toch echt niks aan doen dat zij niet met hem naar buiten gaat. Bij ons doet hij niks in huis, want we gaan wel echt met hem wandelen.
De hond heeft geen paspoort meer, want dat heeft hij zelf versnipperd volgens haar. Wij moeten maar een nieuwe voor hem regelen. Weer totaal geen verantwoordelijkheid nemen.
Ook het feit dat ze ons ook dit keer pas gebeld heeft toen ze in het ziekenhuis lag of we de hond konden ophalen terwijl ze al dagen ziek was maakt mij boos.
Het voordeel is dat man nu niet meer op stel en sprong meer dan een uur hoeft te rijden om de hond op te halen. Het is ook echt een lieve Lobbes. Anders hadden we natuurlijk geen ja gezegd. Aan de hoeveelheid haar op de grond wennen we ook wel weer. Een hond die tegen je voeten aan ligt als je thuis aan het werk bent is ook wel knus.
Wat goed van jullie! Ik hoop dat zowel jullie als de hond nog veel gezellige en fijne jaren hebben samen.
🐶❤️
Jynta1981
26-01-2025 om 09:06
Dolfje schreef op 26-01-2025 om 08:27:
Ik kan niet het hele artikel lezen want voor abonnees op Ad maar Alcohol ( bier en wijn)zou niet meer verkocht mogen worden bij de supermarkt. De betutteling gaat verder hier in Nederland.
Hoe jaag je mensen nog meer de grens over om boodschappen te gaan doen?
Volgens mij gaat het alleen om sterke drank, maar van mij mogen ze stoppen met alcohol verkopen in supermarkten en dan alleen in speciaalzaken verkopen, net als bij sigaretten.