Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

ik heb 6 uur gebroken slaap door de tv van de buren. Lijkt met de dag harder te worden. En ik betwijfel inmiddels of ze doof zijn. Nadat m’n wekker ging, ging tv ineens uit. Alsof dat geluid er doorheen kwam? Of het was toeval, en ze deden toevallig net de tv uit. 
heb alle praatprogramma’s gehoord en daarna muziek knoerthard. 
man gaat vanavond toch even langs. Ik kan dat niet, ik ben daar te onaardig voor bij slaapgebrek en irritatie. 
joop dat we niet het zelfde lot moeten begaan als de andere buren nadat we ze hebben aangesproken maar ben het beu. 

Poezie schreef op 21-01-2025 om 20:48:

Ik rijd al tig jaar schadevrij, maar vandaag heb ik een deuk in iemands auto gereden

Je zou kunnen beslissen om zonder tussenkomst van je verzekering zelf te betalen.

Bakblik schreef op 21-01-2025 om 13:17:

Zijn je pantoffels goed droog? Als je ze heel vaak lang draagt kunnen ze droog voelen maar toch wat vochtig zijn. Waardoor je het gevoel van koude voeten hebt.
Zijn de sokken die je draagt van natuurlijke materialen? Met kunststof garens gebreide sokken heb ik ook vaker een gevoel van koude voeten.
Sinds ik voor de winter zelf mijn sokken brei heb ik eigenlijk geen koude voeten meer.

O, dan nog on topic: Ik erger me aan de steeds net (niet) op tijd communicatie van de school van zoon. Hij en wij hadden al de vakken dat hij vanochtend zeer vroeg op moest om voor 1 uurtje les 3 uur te gaan reizen. Is hij vroeg opgestaan en als hij helemaal klaar is om weg te gaan met gevulde broodtrommel komt er een appje dat dat ene uur ook uitvalt. Vorige week ook zoon situatie maar toen was hij al bijna op school.

Tsja, de meeste docenten melden zich niet zo snel ziek en bij het opstaan denken de meesten nog: ik ga wel. Bij het klaarmaken kom je tot de ontdekking dat het niet gaat en meld je je ziek. 
Ik woon bijv op 10min van school. Ik sta pas op als de leerlingen die 1,5u onderweg zijn al onderweg zijn. 
En 1u les gaat hier in principe gewoon door. Wij hebben als school geen regel dat als je maar 1u les hebt dat je dan niet hoeft te komen als je langer onderweg bent dan dat je op school zit. 

SuzyQFive schreef op 22-01-2025 om 08:13:

[..]

Tsja, de meeste docenten melden zich niet zo snel ziek en bij het opstaan denken de meesten nog: ik ga wel. Bij het klaarmaken kom je tot de ontdekking dat het niet gaat en meld je je ziek.
Ik woon bijv op 10min van school. Ik sta pas op als de leerlingen die 1,5u onderweg zijn al onderweg zijn.
En 1u les gaat hier in principe gewoon door. Wij hebben als school geen regel dat als je maar 1u les hebt dat je dan niet hoeft te komen als je langer onderweg bent dan dat je op school zit.

Als een docent ziek is dan heb ik (mijn zoon ook) prima begrip dat dat last-moment gecommuniceerd wordt. Wij zijn ook weleens ziek. 

Nu was er al een aangepast rooster vanwege toetsen in een andere jaarlaag en of opleiding (MBO).

Dan zijn praktijklokalen niet beschikbaar vanwege die toetsen. Dat ze dan maandag bij hoog en bij laag volhouden dat er dinsdag wel les is voor klas 2d in lokaal 301 en dan dinsdag last moment melden dat dat lokaal toch in gebruik is voor de toetsen dat snappen we niet. 

Zo'n school weet toch hoeveel leerlingen die toetsen moeten doen en hoeveel ruimte daarvoor nodig is? 

Vroeger had ik kooktentamens met 10 leerlingen in een lokaal met 10 keukens. Als er 40 leerlingen tentamen moesten doen was dat 2 dagen een ochtend en een middag shift van 3 uur dat kan je uitrekenen. Dan is je lokaal niet beschikbaar voor gewone lessen. 

Als het een keer mis gaat met de planning kan ik dat ook nog begrijpen maar het is dit schooljaar structureel. Alsof iedereen maar wat doet en plant daar zonder andere opleidingen/jaarlagen op de hoogte te brengen en dat docenten er dan achter komen dat hun lokaal bezet is voor toetsen als ze zelf al op school zijn. Dat ze dan snel nog proberen de leerlingen te bereiken dat het toch niet doorgaat.

Ben vanmorgen na een vrij kort nachtje wakker geschreeuwd door de dramatische tiener van de buren. Compleet met stampen, janken en al. Fijn als je pas rond 23:00 thuiskomt van werk en ergens tussen 01:00 en 01:30 naar bed bent gegaan na nog even rustig gezeten te hebben…

Beterlaat2021! schreef op 21-01-2025 om 12:37:

Dat ik mijn voeten niet warm krijg. Ondanks sokken en pantoffels, een kamertemperatuur van 18 graden en het feit dat ik vaak met mijn voeten van de grond zit....

18 graden is niet echt warm.  Is voor mij (en mijn voeten) echt veel te koud....

Beterlaat2021! schreef op 21-01-2025 om 12:37:

Dat ik mijn voeten niet warm krijg. Ondanks sokken en pantoffels, een kamertemperatuur van 18 graden en het feit dat ik vaak met mijn voeten van de grond zit....

Dat vind ik niet gek hoor met 18 graden

Bakblik schreef op 22-01-2025 om 09:25:

[..]

Als een docent ziek is dan heb ik (mijn zoon ook) prima begrip dat dat last-moment gecommuniceerd wordt. Wij zijn ook weleens ziek.

Nu was er al een aangepast rooster vanwege toetsen in een andere jaarlaag en of opleiding (MBO).

Dan zijn praktijklokalen niet beschikbaar vanwege die toetsen. Dat ze dan maandag bij hoog en bij laag volhouden dat er dinsdag wel les is voor klas 2d in lokaal 301 en dan dinsdag last moment melden dat dat lokaal toch in gebruik is voor de toetsen dat snappen we niet.

Zo'n school weet toch hoeveel leerlingen die toetsen moeten doen en hoeveel ruimte daarvoor nodig is?

Vroeger had ik kooktentamens met 10 leerlingen in een lokaal met 10 keukens. Als er 40 leerlingen tentamen moesten doen was dat 2 dagen een ochtend en een middag shift van 3 uur dat kan je uitrekenen. Dan is je lokaal niet beschikbaar voor gewone lessen.

Als het een keer mis gaat met de planning kan ik dat ook nog begrijpen maar het is dit schooljaar structureel. Alsof iedereen maar wat doet en plant daar zonder andere opleidingen/jaarlagen op de hoogte te brengen en dat docenten er dan achter komen dat hun lokaal bezet is voor toetsen als ze zelf al op school zijn. Dat ze dan snel nog proberen de leerlingen te bereiken dat het toch niet doorgaat.

Ah ja, had niet door dat het mbo is. Helaas een veelgehoord probleem, al een jaar of 15/16, sinds ze het mbo geherstructureerd hebben. 

En wederom moest ik weer overgeven. Ik had bij mijn ouders brood met gerookte zalm gegeten. Ik kwam thuis en weer voelde het niet goed.
Ik kijk nog even aan deze week, anders maar weer terug naar huisarts.

Beterlaat2021! schreef op 22-01-2025 om 07:30:

[..]

Je zou kunnen beslissen om zonder tussenkomst van je verzekering zelf te betalen.

Dat schoot wel even door mijn hoofd maar je hebt van die mensen die zoiets uitbuiten en een onredelijk bedrag eisen. Maar gelukkig zat ik al een aantal jaren boven de maximale trede en zal mijn premie per maand maar een paar euro verhoogd worden. 

Geërgerd aan een automobilist die zo uit een parkeergarage het fietspad op schoot (je moet echt voorrang geven aan fietsers daar) en daar bijna mijn man op de fiets neermaaide, en vervolgens gewoon op het fietspad bleef staan om auto's op de weg voorrang te geven. En voordat er gezegd wordt, je moet als fietser geen voorrang nemen, dat moet je krijgen, als je niet ziet wie er uit een parkeergarage schiet kan je echt niet de automobilist met alle egards voor laten gaan. En echt, er was plaats genoeg om te wachten vòòr het fietspad. 

Dat ik iemand ken die in haar hand hoest in plaats van in de elleboog. Ik vind dat niet meer kunnen.

Beterlaat2021! schreef op 23-01-2025 om 07:25:

Dat ik iemand ken die in haar hand hoest in plaats van in de elleboog. Ik vind dat niet meer kunnen.

Dat vind ik ook echt een ergernis, daarnaast ken ik iemand die een gebruikt papieren zakdoekje tevoorschijn haalt om haar neus af te vegen....en dat meerdere keren als ik haar zie. Dat vind ik zo goor, die natte snotlap opvissen en met die zelfde handen overal aanzitten.

Aan het bericht dat er een lerarentekort is omdat we teveel verdienen. 6100 euro per maand. Het salaris is inmiddels prima. Maar verre van 6100 euro. 
De reacties op de radio en op internet zijn weer om te huilen. Ik moet het allemaal niet lezen. 

LydiaDietz schreef op 23-01-2025 om 10:29:

Aan het bericht dat er een lerarentekort is omdat we teveel verdienen. 6100 euro per maand. Het salaris is inmiddels prima. Maar verre van 6100 euro.
De reacties op de radio en op internet zijn weer om te huilen. Ik moet het allemaal niet lezen.

Is idd erg hoog ja. Maar vanuit mijn optiek bekeken ( zorg ) is het salaris zeker niet extreem slecht meer. Meer dan verdiend hoor, daar niet van. Maar ik vind dat zorg ook wel ietsje meer mag verdienen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.