Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

HAHA!wait..what schreef op 25-05-2024 om 13:34:

Vreselijk! Ik snap dat gedram om verjaardagen nooit zo. Het is toch niet te doen om alles om verjaardagen heen te plannen? Vooral als je een grote familie hebt!

Ik ook niet. Dat je jezelf zo belangrijk vindt en van iedereen maar verlangt dat hij of zij zich in allerlei bochten moet wringen om op jouw verjaardag te komen. Het is maar een verjaardag. 

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 14:45:

Aan het dedain wat sommige hoogopgeleiden tentoonspreiden.

Zeg dat! Bah. 

Grindelwald schreef op 25-05-2024 om 15:23:

[..]

Ik ook niet. Dat je jezelf zo belangrijk vindt en van iedereen maar verlangt dat hij of zij zich in allerlei bochten moet wringen om op jouw verjaardag te komen. Het is maar een verjaardag.

Gaat dat over de verjaardag van mijn dochter. Waar mijn schoonouders bewust op vakantie zijn. Want dat is de enige verjaardag van de kleinkinderen die ze missen. Elke maand kunnen ze niet met vakantie vanwege een verjaardag aan de kant van hun dochter.

Dat ze op mijn verjaardag 'nooit kunnen'. Graag zelfs. Maar vind het niet leuk voor mijn dochter.

Weekend, dus nog minstens 2 dagen wachten op mijn pakketje 

En mijn stofzuiger is stuk.

DGHK schreef op 25-05-2024 om 16:46:

[..]

Gaat dat over de verjaardag van mijn dochter. Waar mijn schoonouders bewust op vakantie zijn. Want dat is de enige verjaardag van de kleinkinderen die ze missen. Elke maand kunnen ze niet met vakantie vanwege een verjaardag aan de kant van hun dochter.

Dat ze op mijn verjaardag 'nooit kunnen'. Graag zelfs. Maar vind het niet leuk voor mijn dochter.

Ik dacht dat je je ergerde omdat zij eerder een probleem maakte van hun verjaardag, die jullie toen zouden missen, en ze nu hetzelfde doen.. Dat snap ik wel! Maar bewust op vakantie zijn omdat jouw dochter jarig is? Ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is maar dat lijkt me wel ver gaan?

Maar ja, ik verwacht dus niet van familie dat ze al die weekenden/dagen vrij houden voor een verjaardag van mijn kant. In jouw geval zal ik schoonouders gewoon daarvoor of daarna een keer langs laten komen. Dat maakt het voor dochter toch niet minder leuk?

Ik was (ben) ook altijd in de zomervakanties jarig en de helft was altijd op vakantie, dat is gewoon niet anders  

Nu ik je verhaal wat beter lees denk ik dat het sowieso niet lekker loopt tussen jullie dus dan snap ik de ergernis wat beter.. Dan is elk ding gewoon te veel  

Zilver_gray schreef op 25-05-2024 om 15:08:

[..]

Nou niet eens wasmiddel. Wel een pot HG voor “stinkende” was da’s best aan de prijs en een grote krat bier Hertog Jan..anders geen gekke dingen oid.

Ja die zijn wel wat duurder inderdaad, maar dan alsnog.. 

Zilver_gray schreef op 25-05-2024 om 14:51:

Normaal gesproken ben ik niet van het klagen over “dat de boodschappen zo duur zijn”. Maar vandaag heb ik toch maar even mijn kassabon gecontroleerd na het afrekenen van €245,- bij de appie voor de week boodschappen..

Jeumig! Maar voor hoeveel personen?

Luxe probleem: heb ik eindelijk de leukste sneakers gevonden, goeie kleuren etc. zijn ze nergens meer in mijn maat 😡
(Ook niet online)

Ik vind de boodschappen ook 'ineens' opvallend duur! Ik zat de laatste tijd rond de €100 gemiddeld voor 5 dagen (doordeweeks). Nu al een aantal keer op €150. Soms zit daar wel wasmiddel o.i.d. bij maar meestal geen gekke dingen!

HAHA!wait..what schreef op 25-05-2024 om 17:28:

Nu ik je verhaal wat beter lees denk ik dat het sowieso niet lekker loopt tussen jullie dus dan snap ik de ergernis wat beter.. Dan is elk ding gewoon te veel

Op zich is onze band wel goed, dacht ik tenminste.

Maar nu met deze vakantie.
Begin april is schoonzoon jarig.
Eind mei is kleindochter jarig (dochter van dochter en schoonzoon).
Half juni is dochter jarig.
Half juli is onze dochter jarig.
In augustus zijn ze beide jarig. Met drama als wij op vakantie zouden zijn (wij zitten aan vaste weken vast, door werk van man, helaas is dat meestal 3 weken in augustus).
In september wordt er nog een kleinkind geboren.

Voor april en na september willen ze niet meer op vakantie.
En ze gaan 4 weken/1 maand. En dat is dan precies heel juli.
Als je perse in de periode april-september 4 weken weg wilt zijn er meerdere opties.

Gewoon jammer, mogen ze zelf aan onze dochter uitleggen waarom ze niet komen.
Dat ze in een schoolvakantie gaan moeten ze ook zelf weten, is hun geld.
Zal nog wel vaker voorkomen dat mensen niet kunnen komen omdat ze op vakantie zijn.
Maar zoons kant is niet zo belangrijk denk ik.

Loulou39 schreef op 25-05-2024 om 17:35:

[..]

Jeumig! Maar voor hoeveel personen?

2 volwassenen en 2 jong volwassenen 

Zilver_gray schreef op 25-05-2024 om 18:40:

[..]

2 volwassenen en 2 jong volwassenen

O, dat scheelt. Blijft duur, belachelijk duur trouwens, maar dan doe je wel heel heel netjes boodschappen 👍🏻

We zijn al een paar weken bezig om met 3 bevriende stellen etentje te plannen op een vrijdag of zaterdag. En elke datum die voorgesteld wordt kan er iemand niet of misschien zijn we dan met vakantie. Nu er voor dit jaar geen enkel weekend is om af te spreken kwam vandaag het voorstel om dan alvast in het nieuwe jaar te kijken naar data en dan graag pas vanaf 1 maart want in januari weer alles even gewoon en in februari misschien op wintersport. Allemaal leuke en aardige mensen maar voor mij hoeft het niet meer als er zo ver vooruit gepland moet worden. Kom maar een keer spontaan langs als je in de buurt bent.

Er zijn weer een paar hufters vuurwerk aan het afsteken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.