Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Nou ben zowaar droog van en naar het werk kunnen fietsen. Hoera 

Dolfje schreef op 16-04-2024 om 21:11:

Nou ben zowaar droog van en naar het werk kunnen fietsen. Hoera

Hahaha, helemaal top! 💃🏻

Bij mij letterlijk zeiknat op de heenweg, altijd lekker als je naar je werk gaat…  en semidroog op de terugweg. Uiteraard scheen de zon toen ik thuis kwam 😁

Dolfje schreef op 16-04-2024 om 21:11:

Nou ben zowaar droog van en naar het werk kunnen fietsen. Hoera

Lekkerrrrrrr!

Andere ergernis, ik heb ontzettend buikkrampen en moest bij thuiskomst rennen naar de wc. En nu nog buikpijn

topo toets van kind.
19 antwoorden, waarvan hij 6 fout had.
En de juf hem een 3,7 gaf.
Volgens ons klopt er iets niet.
Meer dan de helft goed zou toch minstens een 6 moeten zijn 

Mama-Inge schreef op 17-04-2024 om 08:32:

topo toets van kind.
19 antwoorden, waarvan hij 6 fout had.
En de juf hem een 3,7 gaf.
Volgens ons klopt er iets niet.
Meer dan de helft goed zou toch minstens een 6 moeten zijn

Normaliter is het een punt eraf voor elk fout antwoord, wellicht nog wat spelfouten, hoofdletters vergeten en dan zit je op 3,7. 

Je zou toch maar naar Parijs willen en dan in Praag uitkomen omdat je je topo niet weet Of dat je een compleet verkeerde beredenering heb over waarom het in Timboektoe zo droog is omdat je denkt dat het in Griekenland ligt. 

Overigens (ben oa docent aardrijkskunde), deed ik het niet zo streng met topo, maar daar moesten ze dan ook in een keer veel meer plaatsen (150) leren (is dan ter herhaling omdat ze alle topo op de basisschool gehad moeten hebben). 

SuzyQFive schreef op 17-04-2024 om 09:21:

[..]

Normaliter is het een punt eraf voor elk fout antwoord, wellicht nog wat spelfouten, hoofdletters vergeten en dan zit je op 3,7.

Je zou toch maar naar Parijs willen en dan in Praag uitkomen omdat je je topo niet weet Of dat je een compleet verkeerde beredenering heb over waarom het in Timboektoe zo droog is omdat je denkt dat het in Griekenland ligt.

Overigens (ben oa docent aardrijkskunde), deed ik het niet zo streng met topo, maar daar moesten ze dan ook in een keer veel meer plaatsen (150) leren (is dan ter herhaling omdat ze alle topo op de basisschool gehad moeten hebben).

Nee daar zitten de fouten niet in. Hij heeft 2 oceanen door elkaar gehaald, was 2 steden en 2 regio's vergeten. Verder was er niets fout aangegeven.

Alles goed is een 10 en de helft fout een 5 toch? Hij heeft meer dan de helft (13) goed en zou dan op een 6,3 halen. Wij hebben het idee dat ze de fouten becijferd heeft in plaats van de goede antwoorden

Topografie vond ik meer dan 30 jaar geleden al onzin om uit je hoofd te kennen.
Echt ik zie daar het nut echt niet van in. Ik ben toen ook gezakt door zo'n puntentelling op Topo.

Mama-Inge schreef op 17-04-2024 om 10:07:

[..]

Nee daar zitten de fouten niet in. Hij heeft 2 oceanen door elkaar gehaald, was 2 steden en 2 regio's vergeten. Verder was er niets fout aangegeven.

Alles goed is een 10 en de helft fout een 5 toch? Hij heeft meer dan de helft (13) goed en zou dan op een 6,3 halen. Wij hebben het idee dat ze de fouten becijferd heeft in plaats van de goede antwoorden

Een leerkracht mag z'n eigen normering hanteren. Ben het met je eens dat deze normering streng klinkt, maar dat is moeilijk te beoordelen zonder meer info (hoeveel moest er geleerd worden etc.) Het is bijna nooit dat de helft goed voor een 5 zorgt. Bij een theorie-examen geldt gelukkig ook niet dat je een voldoende haalt als je net iets minder dan de helft fout hebt. 

Dolfje schreef op 17-04-2024 om 10:29:

Topografie vond ik meer dan 30 jaar geleden al onzin om uit je hoofd te kennen.
Echt ik zie daar het nut echt niet van in. Ik ben toen ook gezakt door zo'n puntentelling op Topo.

LOL, ben jij mij  Achterin de bosatlas staat een index met waar je welke plaats kunt vinden.  En tegenwoordig heb je Google maps en navigatie 

Poezie schreef op 17-04-2024 om 10:56:

[..]

LOL, ben jij mij Achterin de bosatlas staat een index met waar je welke plaats kunt vinden. En tegenwoordig heb je Google maps en navigatie

Ik zei vroeger(als kind) tegen mijn moeder als ze vroeg waarom ik plaatsen uit mijn hoofd leren stom vond: "als ik met de trein ga vraag ik het wel aan de conducteur"   

Poezie schreef op 17-04-2024 om 10:56:

[..]

LOL, ben jij mij Achterin de bosatlas staat een index met waar je welke plaats kunt vinden. En tegenwoordig heb je Google maps en navigatie

Navigatie brengt je ook niet altijd waar je moet zijn.  Er zijn diverse plaatsen in Frankrijk die beginnen met Villefranche even een snelle google leverde er al 8 op.

Als je dan de juiste toevoegingen mist en gewoon maar de eerste pakt die de navigatie aangeeft dan kan je 1000 km van je bestemming er achter komen dat je het niet goed hebt gedaan. Zelf niet gedaan maar wel gehoord van iemand die dacht dat het niet uitmaakte al die toevoegingen. Die dacht dat het wel allemaal bij elkaar zou liggen zoals wij hier Noordwijk,  Noordwijk aan zee en Noordwijk binnen hebben, geflankeerd door Noordwijkerhout. 

Dat weer wil eruit maar het is donker en komt met bakken de lucht uit. Gisteren er toch uitgegaan maar kan het niet meer opbrengen ..⛈️


Bakblik schreef op 17-04-2024 om 14:07:

[..]

Navigatie brengt je ook niet altijd waar je moet zijn. Er zijn diverse plaatsen in Frankrijk die beginnen met Villefranche even een snelle google leverde er al 8 op.

Als je dan de juiste toevoegingen mist en gewoon maar de eerste pakt die de navigatie aangeeft dan kan je 1000 km van je bestemming er achter komen dat je het niet goed hebt gedaan. Zelf niet gedaan maar wel gehoord van iemand die dacht dat het niet uitmaakte al die toevoegingen. Die dacht dat het wel allemaal bij elkaar zou liggen zoals wij hier Noordwijk, Noordwijk aan zee en Noordwijk binnen hebben, geflankeerd door Noordwijkerhout.

Ken jij alle Villefranche's uit je hoofd dan? Ook dan moet je weten welke je moet hebben.

Poezie schreef op 17-04-2024 om 14:15:

[..]

Ken jij alle Villefranche's uit je hoofd dan? Ook dan moet je weten welke je moet hebben.

Nee ik ken ze niet uit het hoofd naar ben me wel bewust dat er meerdere zijn.  Ik neem niet gewoon de bovenste, zoals de mensen die ik in Villefranche sur Saone ontmoette. Zij moesten ergens in de dordogne zijn en hadden geen idee dat er meerdere waren. 

Navigatie moet je ook met verstand gebruiken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.