Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2


Vanaf vandaag uur per dag naar oppashuis-werk fietsen en dit weeeeeeer. 

Het hagelt en de honden moeten eruit 

Bakblik schreef op 17-04-2024 om 14:07:

[..]

Navigatie brengt je ook niet altijd waar je moet zijn. Er zijn diverse plaatsen in Frankrijk die beginnen met Villefranche even een snelle google leverde er al 8 op.

Als je dan de juiste toevoegingen mist en gewoon maar de eerste pakt die de navigatie aangeeft dan kan je 1000 km van je bestemming er achter komen dat je het niet goed hebt gedaan. Zelf niet gedaan maar wel gehoord van iemand die dacht dat het niet uitmaakte al die toevoegingen. Die dacht dat het wel allemaal bij elkaar zou liggen zoals wij hier Noordwijk, Noordwijk aan zee en Noordwijk binnen hebben, geflankeerd door Noordwijkerhout.

En dan is er ook nog een Noordwijk in Groningen.

Magnoliatakje schreef op 17-04-2024 om 18:19:

[..]

En dan is er ook nog een Noordwijk in Groningen.

Ja sorry dat wist ik niet.  Ik woon naast Noordwijkerhout.

Mama-Inge schreef op 17-04-2024 om 10:07:

[..]

Nee daar zitten de fouten niet in. Hij heeft 2 oceanen door elkaar gehaald, was 2 steden en 2 regio's vergeten. Verder was er niets fout aangegeven.

Alles goed is een 10 en de helft fout een 5 toch? Hij heeft meer dan de helft (13) goed en zou dan op een 6,3 halen. Wij hebben het idee dat ze de fouten becijferd heeft in plaats van de goede antwoorden

Zo gaat het zelden in het onderwijs. Meestal moet je 60%-70% goed hebben voor een 5,5. Beetje afhankelijk van het soort toets, niveau enz. 

Op de pabo moet je bijvoorbeeld 85% goed hebben om een 5,5 te halen voor de rekentoets. Ik moest 95% goed hebben om een taaltoets te halen bij de lerarenopleiding aardrijkskunde. 


Net als Zevenhuizen. Kennelijk één van de meest voorkomende plaatsnamen in Nederland. 

Ik heb me groen, geel en pimpelpaars geërgerd vandaag aan iets wat ik gekocht heb, wat heel duur was en toch gewoon niet deugde. Totaal onverwachts.

De hele dag door op de radio als het over het weer ging. Plaatselijk een KLAP onweer. Dat cliché halen ze iedere keer weer uit de kast.

Thora schreef op 17-04-2024 om 18:57:

De hele dag door op de radio als het over het weer ging. Plaatselijk een KLAP onweer. Dat cliché halen ze iedere keer weer uit de kast.

Nou ze hadden wel gelijk, vanmiddag was het hier een flinke klap 

SuzyQFive schreef op 17-04-2024 om 09:21:

[..]

Normaliter is het een punt eraf voor elk fout antwoord, wellicht nog wat spelfouten, hoofdletters vergeten en dan zit je op 3,7.

Je zou toch maar naar Parijs willen en dan in Praag uitkomen omdat je je topo niet weet Of dat je een compleet verkeerde beredenering heb over waarom het in Timboektoe zo droog is omdat je denkt dat het in Griekenland ligt.

Overigens (ben oa docent aardrijkskunde), deed ik het niet zo streng met topo, maar daar moesten ze dan ook in een keer veel meer plaatsen (150) leren (is dan ter herhaling omdat ze alle topo op de basisschool gehad moeten hebben).


In Oosterlijk schijnt er een speciale balie te zijn voor mensen die in Australië moeten wezen maar blijkbaar niet hebben opgelet bij topografie (Austria - Australie) 

Bakblik schreef op 17-04-2024 om 14:27:

[..]

Nee ik ken ze niet uit het hoofd naar ben me wel bewust dat er meerdere zijn. Ik neem niet gewoon de bovenste, zoals de mensen die ik in Villefranche sur Saone ontmoette. Zij moesten ergens in de dordogne zijn en hadden geen idee dat er meerdere waren.

Navigatie moet je ook met verstand gebruiken.

zeg dat even tegen mensen die fietsen op de snelweg

Rogue schreef op 17-04-2024 om 21:35:

[..]


In Oosterlijk schijnt er een speciale balie te zijn voor mensen die in Australië moeten wezen maar blijkbaar niet hebben opgelet bij topografie (Austria - Australie)

[..]

zeg dat even tegen mensen die fietsen op de snelweg

Of wandelen langs de spoorbaan.  Dochter had gisteren 90 minuten vertraging door wandelaars op het spoor. 

Bakblik schreef op 17-04-2024 om 22:03:

[..]

Of wandelen langs de spoorbaan. Dochter had gisteren 90 minuten vertraging door wandelaars op het spoor.

net wanneer je denkt dat het niet erger kan..

Ik erger me aan hulpverleners die in de avonduren mailen. Hou het lekker bij kantoor tijden, dan kan ik in de avond ontspannen. Nu ben ik er weer mee bezig.

En met nog veel meer, ik denk dat ik ongesteld moet worden, want het leven valt me veel zwaarder dan anders ...

JtM

JtM

18-04-2024 om 09:24 Topicstarter

Ik heb zo'n hoofdpijn 
Fijn als je de hele dag naar een beeldscherm moet kijken. 

SuzyQFive schreef op 17-04-2024 om 18:41:

[..]

Zo gaat het zelden in het onderwijs. Meestal moet je 60%-70% goed hebben voor een 5,5. Beetje afhankelijk van het soort toets, niveau enz.

Op de pabo moet je bijvoorbeeld 85% goed hebben om een 5,5 te halen voor de rekentoets. Ik moest 95% goed hebben om een taaltoets te halen bij de lerarenopleiding aardrijkskunde.


Hij had 70 procent van de toets goed. Het is trouwens basisschool. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.