Huiskamer
Yumi
06-11-2023 om 17:54
Moederkareltje schreef op 06-11-2023 om 14:26:
aan buurvrouw die steeds weet aan te bellen als kindje middagdutje doet
Ik zie in mijn buurt soms briefjes hangen aan de voordeur met; moeder en kind rusten tussen xx en xxx niet aanbellen.
Of je trekt de stekker van de bel eruit, doe ik ook weleens als ik geen zin heb in bezoek
Yumi
06-11-2023 om 18:03
Woningstichting belde om 16 uur, waren vergeten door te geven dat er morgen iemand komt voor de vervanging/reparatie deel aanrechtblok. Ze komen om 8uur en dan moet de keuken en de kastjes leeg zijn
Ik schrok echt, gelukkig zei ze wel dat dingen die te zwaar waren door hun werden weggezet... maar eigenlijk kan dit echt niet
Tuinfluiter
06-11-2023 om 18:34
lientje69 schreef op 06-11-2023 om 10:56:
Moet man toestemming geven dat ik het gesprek voer... omdat hij op het contract staat.
. die is 14 dagen voor zijn werk weg. Wat een kul allemaal.
Uiteindelijk man gebeld mobiel, die geeft toestemming. Het duurt 1 tot 3 maanden voor mijn probleem behandeld wordt. Nou. Dan is de winter bijna voorbij hè. Leuk zo'n slimme meter.. NOT.
Dat wordt dus weer ouderwets de meter aflezen en opschrijven.
Ik erger mij ook met grote regelmaat aan chatbots en medewerkers die het ook niet weten.
Herfstappeltaart
06-11-2023 om 18:56
Ik erger me aan het feit dat de vislucht van de zalm die ik in de oven heb gebakken zo lang blijft hangen. Ik heb nu maar een schaaltje azijn in de oven gezet. Hopelijk neutraliseert dat de geur iets.
Wieder
06-11-2023 om 19:06
Bakblik schreef op 06-11-2023 om 13:24:
[..]
Volgens mij zoon we in Nederland en beetje te ver doorgeslagen met de regelgeving. Mijn 18 plus kinderen worden geacht zelf de huisarts te bellen, zeker als het gaat om uitslagen van onderzoek. De een 6 weken geleden voor onderzoek van de ontlasting, de ander nu voor uitslag van bloedonderzoek. Beiden studeren en moeten dan bellen tussen 11.00 en 12.
Hoe dan? In een volle collegezaal ga je dat niet zitten doen! Jongste op MBO heeft aanwezigheidsplicht. Die kan ook niet zomaar even naar buiten lopen om te bellen.
Ik had het vandaag toch maar zelf geprobeerd maar zonder succes. Het zou wel kunnen als ze zelf toestemming geven dat ik de uitslagen mag opvragen. Hoe kunnen ze dat doen? Door even te bellen, liefst niet op een tijdstip dat er veel gebeld wordt om afspraken te maken zoals in de ochtend. De middag is meer geschikt maar dan niet na 16.00 uur want dan zijn de assistentes druk met de laatste taken van de dag zoals overdracht naar de dokterspost van gegevens die voor de nachtdienst van belang kunnen zijn en contact met andere zorgverleners.
Morgen poging 2 als oudste vandaag op tijd thuis is om het nog te regelen. Of misschien treft ze de enige coulante assistente die vanmiddag ook nog uitslagen wil doorgeven.
Zó irritant! Ik kan voor mijn dochters zelfs geen afspraak maken. Voor mijn man kan ik medicijnen vragen, al jaren geen probleem, maar toen ik voor mijn destijds 18 jarige dochter die op school zat een afspraak moest maken, bleek dat onmogelijk. Slaat helemaal nergens op.
Bakblik
06-11-2023 om 19:11
Wieder schreef op 06-11-2023 om 19:06:
[..]
Zó irritant! Ik kan voor mijn dochters zelfs geen afspraak maken. Voor mijn man kan ik medicijnen vragen, al jaren geen probleem, maar toen ik voor mijn destijds 18 jarige dochter die op school zat een afspraak moest maken, bleek dat onmogelijk. Slaat helemaal nergens op.
Afspraak maken kan nog wel. Zeker als ik de reden erbij vertel. Een kind dat niet kan praten door de keelpijn kan niet zelf een afspraak maken en toen jongste hoge koorts had en af en toe bijna het bewustzijn verloor mocht het ook maar anders niet.
noas_1993
06-11-2023 om 19:32
Broodjebrie schreef op 06-11-2023 om 13:59:
[..]
Stom is dat he. Voorheen kon je meestal vanaf 15.00 in kon checken toch?
Bij hotels kun je vaak vanaf 14.00 inchecken. En wij hoefden pas om 12 uur uit te checken.
Ja, klopt inderdaad. Dat was zoveel fijner!
Ik hoorde trouwens wel dat je er om 12.00 uur al in zou kunnen, maar daar betaal je wel voor. Geen idee hoeveel.
Broodjebrie
06-11-2023 om 20:23
noas_1993 schreef op 06-11-2023 om 19:32:
[..]
Ja, klopt inderdaad. Dat was zoveel fijner!
Ik hoorde trouwens wel dat je er om 12.00 uur al in zou kunnen, maar daar betaal je wel voor. Geen idee hoeveel.
Ja klopt. Ik weet ook niet hoeveel je dan moet betalen
oudmaarnognietkoud
06-11-2023 om 20:58
Auwereel schreef op 05-11-2023 om 19:10:
[..]
Hoe die beesten ook precies aanvoelen waar het het meeste ellende veroorzaakt..
daar gaat af en toe een memo voor uit. Als je moet kotsen, óp het kleed
![]()
Koettie
07-11-2023 om 17:54
Moet nu al nadenken over wanneer ik vrij wil in de zomer. Pff weet ik veel, plan dat nooit zover van te voren. En dan nog de vraag of ik 't krijg want collega's met kinderen krijgen volgens mij voorrang. Maar ik wil ook in de zomer. Ben benieuwd
Loulou39
07-11-2023 om 18:08
Aan dat het vandaag eindelijk eens de hele dag droog was (wel fijn), maar dat ik de hele dag binnen heb gezeten met monteurs…