Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Mijn eigen ergernis is dat ik vannacht om 3:45 wakker geworden ben met knallende koppijn en die is nu nog niet weg. En maandag begint met een vergadering.

Pringels schreef op 05-11-2023 om 23:27:

Ben nu op vakantie en ondanks dat we zelf niet bij het zwembad liggen maar lekker naar het strand gaan, kan ik me ergeren aan het handdoekje leggen bij het zwembad. Families die in alle vroegte 8 ligbedjes reserveren dmv een handdoek en vervolgens de hele dag op pad gaan en om 17 uur hun handdoek weer weghalen zonder van het ligbedje gebruik gemaakt te hebben. Lijkt wel of hun vakantie niet geslaagd is zonder handdoekje gelegd te hebben. Ik snap er niks van waarom je dat doet als je niet eens gebruikt maakt van een ligbedje of dit pas eind van de dag doet. Geen idee waarom ik me er aan erger terwijl we zelf niet eens gebruik maken van de bedjes.

Bij de sauna (weliswaar geen hotel) waar wij meestal gaan, hangt een waarschuwing om geen bedjes te reserveren. Daar maakt elk uur een medewerker een rondje en haalt vervolgens de handdoeken weg van de bedjes die niet bezet zijn; werkt prima. 

rooiekater schreef op 05-11-2023 om 19:55:

[..]

Hier 1 die als die spuugt gelukkig extreem weinig maar die vind zn voerpuzzel een top idee

Of een likmat?  Hier smeer je natvoer in, de kat moet het er dan uitlikken.

lickimat_buddy__small__oranje_109708_0500_none.jpg?auto=format&width=500&height=500&dpr=1

(Ik heb er laatst eentje gekocht voor een onrustige hond en dat werkt goed).

Moirmel schreef op 06-11-2023 om 09:21:

[..]

Bij de sauna (weliswaar geen hotel) waar wij meestal gaan, hangt een waarschuwing om geen bedjes te reserveren. Daar maakt elk uur een medewerker een rondje en haalt vervolgens de handdoeken weg van de bedjes die niet bezet zijn; werkt prima.

Dit is goed geregeld. Lijkt me een kleine moeite om dit bij hotels ook te doen. Is vooral jammer voor mensen die wel graag bij het zwembad willen liggen en die dan geen bedje hebben en een ander gewoon de hele dag weg is en een bedje bezet houdt.

Man was vanochtend al om 6 uur wakker en is buiten gaan zitten en toen lagen er al veel handdoeken zei hij. Echt absurd dat mensen er blijkbaar speciaal vroeg voor uit hun bed komen. Het is vakantie denk ik dan.

Ik kan mijn gasverbruik  niet meer uitlezen op de app. Blijkbaar  staat er iets in storing. Chatbot snapt de vraag niet of geeft domme antwoorden.  WhatsApp  blijkt dezelfde  domme chatbox te zijn. En de klantcontact medewerker  die ik eindelijk  aan de telefoon  heb stuurt me van het kastje naar de muur.   en snapt blijkbaar ook niet hoe dit op te lossen. Mèn, hoe moeilijk  kan het zijn. Online zeggen diverse energie maatschappijen dat ze dat uitĺezen zo op afstand  kunnen  resetten , maar de grootste energiemaatschappij  Vattenfall  kan dit blijkbaar  niet ? 
Nu weer aan de telefoon  doorverbonden met de volgende...

Hang inmiddels  al een uur aan de telefoon.  Nu met Liander, die schijnen het te kunnen  oplossen.  Als ik tenminste  door het wachtmenu heen kom.. 

Moet man toestemming  geven dat ik het gesprek voer... omdat hij op het contract staat.
. die is 14 dagen voor zijn werk weg. Wat een kul allemaal. 
Uiteindelijk  man gebeld mobiel, die geeft toestemming.  Het duurt 1 tot 3 maanden voor mijn probleem  behandeld  wordt. Nou. Dan is de winter bijna voorbij hè. Leuk zo'n slimme  meter.. NOT.

Beterlaat2021! schreef op 06-11-2023 om 09:34:

[..]

Of een likmat? Hier smeer je natvoer in, de kat moet het er dan uitlikken.

lickimat_buddy__small__oranje_109708_0500_none.jpg?auto=format&width=500&height=500&dpr=1

(Ik heb er laatst eentje gekocht voor een onrustige hond en dat werkt goed).

O, ik dacht dat de kat over de voerpuzzel kotste 😂

Dat je vaak pas om 16.00 het huisje in kan op een vakantiepark. Ik vond 15.00 uur een mooiere tijd

lientje69 schreef op 06-11-2023 om 10:56:

Moet man toestemming geven dat ik het gesprek voer... omdat hij op het contract staat.
. die is 14 dagen voor zijn werk weg. Wat een kul allemaal.
Uiteindelijk man gebeld mobiel, die geeft toestemming. Het duurt 1 tot 3 maanden voor mijn probleem behandeld wordt. Nou. Dan is de winter bijna voorbij hè. Leuk zo'n slimme meter.. NOT.

Volgens mij zoon we in Nederland en beetje te ver doorgeslagen met de regelgeving. Mijn 18 plus kinderen worden geacht zelf de huisarts te bellen,  zeker als het gaat om uitslagen van onderzoek.  De een 6 weken geleden voor onderzoek van de ontlasting, de ander nu voor uitslag van bloedonderzoek.  Beiden studeren en moeten dan bellen tussen 11.00 en 12.

Hoe dan?  In een volle collegezaal ga je dat niet zitten doen! Jongste op MBO heeft aanwezigheidsplicht. Die kan ook niet zomaar even naar buiten lopen om te bellen. 

Ik had het vandaag toch maar zelf geprobeerd maar zonder succes. Het zou wel kunnen als ze zelf toestemming geven dat ik de uitslagen mag opvragen.  Hoe kunnen ze dat doen?  Door even te bellen, liefst niet op een tijdstip dat er veel gebeld wordt om afspraken te maken zoals in de ochtend. De middag is meer geschikt maar dan niet na 16.00 uur want dan zijn de assistentes druk met de laatste taken van de dag zoals overdracht naar de dokterspost van gegevens die voor de nachtdienst van belang kunnen zijn en contact met andere zorgverleners.

Morgen poging 2 als oudste vandaag op tijd thuis is om het nog te regelen. Of misschien treft ze de enige coulante assistente die vanmiddag ook nog uitslagen wil doorgeven. 

noas_1993 schreef op 06-11-2023 om 12:37:

Dat je vaak pas om 16.00 het huisje in kan op een vakantiepark. Ik vond 15.00 uur een mooiere tijd

Stom is dat he. Voorheen kon je meestal vanaf 15.00 in kon checken toch?

Bij hotels kun je vaak vanaf 14.00 inchecken. En wij hoefden pas om 12 uur uit te checken.

noas_1993 schreef op 06-11-2023 om 12:37:

Ik vind 15:00 al laat. Eer dat je jezelf geïnstalleerd hebt is dag 1 al zowat voorbij.

aan buurvrouw die steeds weet aan te bellen als kindje middagdutje doet 

Ik heb donderdag een cursus en had vorige week even snel doorgelezen wat ik moest doen als voorbereiding. Maar niet alles want nu bezig en blijkbaar moet ik een verslag maken en die moet nagekeken en beoordeeld worden door een collega. Zo suf dat ik niet beter gelezen heb! Opzet van t verslag af, naast alle e-learnings. Morgen verder en hopen dat ik een collega vindt die tijd/zin heeft om me te begeleiden in dit proces. 

En, staat los van ergernis hierboven, heb iets gelezen wat ik niet had willen lezen. Maar eigen schuld omdat ik nieuwgierig doorklikte zonder na te denken. Stom. 

aan mezelf. aan dat ik stof moet bestuderen voor lesdag binnenkort. aan de kinderen. aan de bende in huis. aan alles eigenlijk. 

Dolfje schreef op 06-11-2023 om 14:24:

[..]

Ik vind 15:00 al laat. Eer dat je jezelf geïnstalleerd hebt is dag 1 al zowat voorbij.

Daarom vraag ik aan het hotel of ik mijn koffers ergens kan neerzetten en ga iets anders doen. Sowieso badpak en handdoek in de handbagage en ik vermaak me wel tot ik in de kamer kan.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.