Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Dolfje schreef op 03-11-2023 om 13:50:

[..]

Jij moet na 5 minuten zitten de leiding nemen en zeggen dat jullie gaan beginnen met werken. Halverwege even 10 minuten voor een kopje thee en door. 3 keer in die paar uur zitten krijgt ze niet voor betaald.

Inderdaad, ik zou haar even laten kletsen en dan de leiding nemen en zeggen wat je gedaan wilt hebben.

Ik werk als huishoudelijke hulp en er is een adres waar ik niets aangeboden krijg in 2 uur. Laatst waren we even aan het kletsen, staat ze na 5 minuten op, loopt naar de keuken en begint over het werk wat nog gedaan moet worden. 

Ik erger me daar dan wel een beetje aan, want het is echt wel aanpoten daar, en dat zonder koffie... Maar zo hou je je hulp wel aan het werk 🤣

Is overigens duidelijk wat ze moet doen? Veel mensen zeggen dan ook als alles klaar is, ga maar hoor, het is wel goed, tja dan ga ik ook.

Evaluna schreef op 03-11-2023 om 15:48:

[..]

Inderdaad, ik zou haar even laten kletsen en dan de leiding nemen en zeggen wat je gedaan wilt hebben.

Ik werk als huishoudelijke hulp en er is een adres waar ik niets aangeboden krijg in 2 uur. Laatst waren we even aan het kletsen, staat ze na 5 minuten op, loopt naar de keuken en begint over het werk wat nog gedaan moet worden.

Ik erger me daar dan wel een beetje aan, want het is echt wel aanpoten daar, en dat zonder koffie... Maar zo hou je je hulp wel aan het werk 🤣

Is overigens duidelijk wat ze moet doen? Veel mensen zeggen dan ook als alles klaar is, ga maar hoor, het is wel goed, tja dan ga ik ook.

Het is duidelijk maar ze komt door de pauzes, en het eerder naar huis gaan niet aan alles toe. De dag nadat ze geweest is doe ik altijd de dingen die ze sowieso overslaat, zoals bijvoorbeeld de onderkant vd wastafel en de spiegel erboven. Alles gaat met de Franse slag.

Dolfje schreef op 03-11-2023 om 13:50:

[..]

Jij moet na 5 minuten zitten de leiding nemen en zeggen dat jullie gaan beginnen met werken. Halverwege even 10 minuten voor een kopje thee en door. 3 keer in die paar uur zitten krijgt ze niet voor betaald.

Je hebt gelijk!

JtM

JtM

03-11-2023 om 16:59 Topicstarter

Vriend heeft net op het werk zijn enkel flink verzwikt. Heel vervelend en ik snap echt dat dat flink pijn doet.
Maar om nu bij iedere beweging te gaan zuchten en auw te zeggen dit is een andere variant van de mannengriep geloof ik. 

Yumi schreef op 03-11-2023 om 16:23:

[..]

Je hebt gelijk!

Uiteraard  . Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is om dat te zeggen maar het is jouw huis dus ze moet zich aanpassen aan jou en niet andersom.

JtM schreef op 03-11-2023 om 16:59:

Vriend heeft net op het werk zijn enkel flink verzwikt. Heel vervelend en ik snap echt dat dat flink pijn doet.
Maar om nu bij iedere beweging te gaan zuchten en auw te zeggen dit is een andere variant van de mannengriep geloof ik.

Hahaha 😁 herkenbaar!
(Heus lullig voor je vriend trouwens want dat doet pijn, maar ben benieuwd hoe mannen reageren als wij vrouwen zo zouden doen 🤔.)

mut

mut

03-11-2023 om 17:59

Yumi schreef op 03-11-2023 om 16:23:

[..]

Je hebt gelijk!

In België zijn er veel huishoudhulpen die via een dienstenbureau werken (dienstencheques) . Daar geld dat ze per 4 uur werken 10 minuten pauze mogen nemen in die 4 uur. Nemen ze 20 dan zouden ze 10 minuten lager moeten doorwerken. ( persoonlijk vind ik dat wat weinig pauze ) Ter informatie

Ik moest een telefoontje afwachten en als dat niet op tijd zou komen moest ik voor vijf uur nog even terugbellen. Maar in de metro stond m’n batterij al op rood en toen moest ik nog met de trein en daarna lopen (heb maar gerend trouwens, half uur 😅 en was net op tijd thuis om m’n telefoon aan de lader te hangen en te bellen 👍🏻) maar stress!!! Ben kapot, maar heb wel m’n training gehad vandaag 💪🏼

Loulou39 schreef op 03-11-2023 om 18:02:

Ik moest een telefoontje afwachten en als dat niet op tijd zou komen moest ik voor vijf uur nog even terugbellen. Maar in de metro stond m’n batterij al op rood en toen moest ik nog met de trein en daarna lopen (heb maar gerend trouwens, half uur 😅 en was net op tijd thuis om m’n telefoon aan de lader te hangen en te bellen 👍🏻) maar stress!!! Ben kapot, maar heb wel m’n training gehad vandaag 💪🏼

😂 jij hebt veel gerend vandaag 

mut schreef op 03-11-2023 om 17:59:

[..]

In België zijn er veel huishoudhulpen die via een dienstenbureau werken (dienstencheques) . Daar geld dat ze per 4 uur werken 10 minuten pauze mogen nemen in die 4 uur. Nemen ze 20 dan zouden ze 10 minuten lager moeten doorwerken. ( persoonlijk vind ik dat wat weinig pauze ) Ter informatie

Officieel is hier geen pauze bij geroosterd. Het is gewoon drie uur doorwerken (officieel mag je in NL 5,5u werken zonder pauze). 

Loulou39 schreef op 03-11-2023 om 18:02:

Ik probeer altijd een gevulde powerbank bij me te hebben, want reizen met een lege mobiel vind ik erg onhandig, zeker bij het openbaar vervoer waar nogal eens ens wat uitvalt. Hoe deed ik dat vroeger toch? 🤔

Auwereel schreef op 03-11-2023 om 18:41:

[..]

Ik probeer altijd een gevulde powerbank bij me te hebben, want reizen met een lege mobiel vind ik erg onhandig, zeker bij het openbaar vervoer waar nogal eens ens wat uitvalt. Hoe deed ik dat vroeger toch? 🤔

Kwartjes mee voor in de telefooncel?

Netherfield schreef op 03-11-2023 om 19:55:

[..]

Bestaan die nog?  In een straal van 8 km om mijn huis zou ik er geen een met weten te staan. 

Netherfield schreef op 03-11-2023 om 19:55:

[..]

Vroeger aan het begin van de Herestraat naast de Free record shop had je er een 

Zilver_gray schreef op 03-11-2023 om 20:05:

[..]

Vroeger aan het begin van de Herestraat naast de Free record shop had je er een

En wel vier bij de Grote Markt, waar nu de SoLow zit. 
En aan de wijkring bij elke bushalte muv de winkelcentra. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.