Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Broodjebrie schreef op 03-11-2023 om 09:52:

[..]

Ik snap je, maar als ze niet weten waarom je ermee wilt stoppen of dat je die hulp niet meer wilt, kunnen ze er ook niks mee doen snap je? Het is inderdaad hopeloos met personeel tekort..

Je hebt gelijk, maar ik vind het zo moeilijk. Ze wil vaak eerder naar huis voor haar kinderen en zeg dan maar eens nee.... daarnaast zal die baan belangrijk zijn omdat ze alleenstaand is.

Yumi schreef op 03-11-2023 om 10:21:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het zo moeilijk. Ze is alleenstaand en wil vaak eerder naar huis voor haar kinderen en zeg dan maar eens nee....

Gewoon doen hoor. Ze heeft een contract voor x uur in de week.  Dat is ze zelf aangegaan. Ze wist dat ze kinderen had, ze moet gewoon die x uur volmaken. Er kan een keer iets zijn waardoor ze eerder weg moet maar niet iedere keer. 

Mijn moeder heeft ook zo'n hulp altijd vragen of ze eerder weg kan, tijdens het werk steeds aan het bellen en dan in 2 uur tijd het beoogde werk niet af krijgen. Heel irritant. 

[..]

Je hebt gelijk, maar ik vind het zo moeilijk. Ze wil vaak eerder naar huis voor haar kinderen en zeg dan maar eens nee.... daarnaast zal die baan belangrijk zijn omdat ze alleenstaand is.

Wat ik zou doen: de planning bellen en vragen om een gesprek met je hulp en iemand van de organisatie erbij. Zet rustig op papier waar je tegenaan loopt en wat je graag anders zou willen zien. 
Kan ze misschien eerder beginnen zodat ze wel op tijd de kinderen weer kan ophalen? Minder kletsen, een duidelijke taakomschrijving vanuit kantoor? Zoiets? 

Ik snap je frustratie hoor, ik heb nu een goede hulp maar daar moesten er wel een paar aan vooraf gaan. 

Ik erger me aan een collega die zaken doorverteld. 

Slechte nacht gehad, denk dat ik anderhalf uur geslapen heb; eigen fout want ik heb woensdagnacht doorgetrokken (wordt wat te oud daarvoor). Heb nog wat taakjes te doen vandaag en zien hoe ik alles regel. 
Erger me aan het gegeven dat ik amper nog respons krijg op sollicitaties, misschien ben ik te eerlijk in de motivatiebrief (haken werkgevers direct af bij mentale problemen?), misschien is het tijd om externe hulp in te schakelen. 
Morgen alvast een wandeling op het programma, heb hier redelijk wat wandelwegen in de omgeving en wil controleren of ze nog allemaal toegankelijk zijn na de storm gisteren.

[..]

Het is ook moeilijk.

Helaas hoor ik dit soort verhalen veel de laatste tijd.

Bakblik schreef op 03-11-2023 om 10:27:

[..]

Gewoon doen hoor. Ze heeft een contract voor x uur in de week. Dat is ze zelf aangegaan. Ze wist dat ze kinderen had, ze moet gewoon die x uur volmaken. Er kan een keer iets zijn waardoor ze eerder weg moet maar niet iedere keer.

Mijn moeder heeft ook zo'n hulp altijd vragen of ze eerder weg kan, tijdens het werk steeds aan het bellen en dan in 2 uur tijd het beoogde werk niet af krijgen. Heel irritant.

Heb mezelf voorgenomen om de volgende keer haar niet te laten gaan, of er moet echt iets zijn. Ze krijgt het werk hier ook nooit af, en dat ligt niet aan de hoeveelheid maar aan de pauzes en het geklets.

mut

mut

03-11-2023 om 12:06

Je betaald voor x aantal uren en dan moeten die toch gedaan worden? In de winkel accepteer je toch ook niet iets als "ik geef u nu maar 25% minder voor hetzelfde geld want ik heb zelf suiker nodig thuis" door de kassamedewerkster. 

SuzyQFive schreef op 03-11-2023 om 10:35:

[..]

Wat ik zou doen: de planning bellen en vragen om een gesprek met je hulp en iemand van de organisatie erbij. Zet rustig op papier waar je tegenaan loopt en wat je graag anders zou willen zien.
Kan ze misschien eerder beginnen zodat ze wel op tijd de kinderen weer kan ophalen? Minder kletsen, een duidelijke taakomschrijving vanuit kantoor? Zoiets?

Ik snap je frustratie hoor, ik heb nu een goede hulp maar daar moesten er wel een paar aan vooraf gaan.

Fijn dat jij nu een goede hulp hebt, dat geeft hoop
Ze begint al eerder omdat ze bij een client waar ze werkt voordat ze bij mij komt, ook eerder weggaat. Dat kletsen, bij binnenkomst gaat ze zitten en gaat een half uur zitten ratelen... daarna neemt ze nog een pauze en een half uur voor ze weggaat. Ik moet echt eerst met haar in gesprek en als dat niet werkt, dan ga ik de organisatie bellen. 

Blij met jullie reacties, maar erger me aan mezelf dat ik niet eerder heb ingegrepen. Long covid en eigenlijk geen energie voor dit soort dingen.

Aan  XL-AH ,hebben ze nu de zelfscankassa’s verder uitgebreid, is er maar 1 kassa meer waar je contant kan betalen.
ik wil niet zelf scannen, ik wil niet mijn pasje moeten gebruiken.
Daar heb ik mijn redenen voor, ik moet zien wat ik uitgeef en wat er dan nog in mijn portemonnee zit.
Voor mij is het nu,een andere winkel zoeken. 

Hemke schreef op 03-11-2023 om 12:50:

Daar heb ik mijn redenen voor, ik moet zien wat ik uitgeef en wat er dan nog in mijn portemonnee zit.
Voor mij is het nu,een andere winkel zoeken.

Hier zo mee eens... Mijn ergernis is hetzelfde. Ik had een kleine keten in de buurt en die is nu omgebouwd tot een AH 
Dus sta ik ineens elke keer in een lange rij te wachten omdat ik contant wil betalen. En ze pushen echt richting scannen/pinnen. Staat de vaak medewerker bij de rij om te zeggen dat je bij de scankassa gelijk aan de beurt bent... Open een extra kassa als je er toch staat! 

Tijd voor een andere supermarkt, maar dat moet op de fiets. En deze is om de hoek 

mut schreef op 03-11-2023 om 09:21:

[..]

Is mijn ervaring niet. Loop er gemiddeld 4 jaar intensief op (ok uitgezonderd zomerseizoen want dan loop ik op sandalen), maar het hangt wel van de zool af. Die met een zwarte zool gingen sneller kapot, slijtplek op de plek waar je het gaspedaal indrukt bv. Bij die met een spekachtige zool merk je geen verschil.

Check, zwarte zolen. Ik hoef geen gaspedaal in te drukken, maar druk vaak fietspedalen rond... Na 2 jaar einde oefening. Ik ben op zoek naar redelijk nette zwarte schoenen, ik ga op zoek naar een ander merk!

[..]

Niet jouw probleem! 

Yumi schreef op 03-11-2023 om 12:07:

[..]

Fijn dat jij nu een goede hulp hebt, dat geeft hoop
Ze begint al eerder omdat ze bij een client waar ze werkt voordat ze bij mij komt, ook eerder weggaat. Dat kletsen, bij binnenkomst gaat ze zitten en gaat een half uur zitten ratelen... daarna neemt ze nog een pauze en een half uur voor ze weggaat. Ik moet echt eerst met haar in gesprek en als dat niet werkt, dan ga ik de organisatie bellen.

Jij moet na 5 minuten zitten de leiding nemen en zeggen dat jullie gaan beginnen met werken. Halverwege even 10 minuten voor een kopje thee en door. 3 keer in die paar uur zitten krijgt ze niet voor betaald.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.