Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Wandelvrouwtje schreef op 15-10-2023 om 15:37:

[..]

Ik probeer de topics over de oorlog te mijden, voornamelijk omdat er van beide kanten snel racistische opmerkingen gemaakt worden. En nu komt de discussie ineens (inhoudelijk) hier naartoe. Wellicht ben ik de enige die dat lastig vind, mijn excuses dan. Ik zal zelf wel even van het forum wegblijven.

Nee je hoeft niet weg te blijven. Dat is helemaal niet mijn bedoeling!!

Ik ben alleen van mening dat we als forummers een verantwoordelijkheid hebben naar elkaar toe. Iedereen moet zich hier prettig kunnen voelen en aan een discussie kunnen deelnemen zonder zich gediscrimineerd of gehaat te voelen.

Ik vind persoonlijk dat wij met elkaar misschien meer hadden kunnen doen voor Coreopsis? 

Misschien ben ik wel te gevoelig.

Koko67 schreef op 15-10-2023 om 12:47:

Ja , Israël Topic gelezen. Een aantal reacties had van mij inderdaad niet gehoeven. Het merendeel wat ik las vond ik echter niet rascistisch of discriminerend.
Wel veroordelend, maar dat mag. Veel oordelen ( over Hamas, over de vele jongeren op straat in Europa die de meest vreselijke dingen over Joden zeggen, de Joodse school die dicht gaat wegens bedreigingen) deel ik. Daarmee vind ik niet dat ik een rascist ben.
De haat die veel moslims voelen bij Joden is wat mij betreft uitermate racistisch.

Ook mee eens, en terecht dat er wel berichten zijn verwijderd. 

Koko67 schreef op 15-10-2023 om 12:47:

Ja , Israël Topic gelezen. Een aantal reacties had van mij inderdaad niet gehoeven. Het merendeel wat ik las vond ik echter niet rascistisch of discriminerend.
Wel veroordelend, maar dat mag. Veel oordelen ( over Hamas, over de vele jongeren op straat in Europa die de meest vreselijke dingen over Joden zeggen, de Joodse school die dicht gaat wegens bedreigingen) deel ik. Daarmee vind ik niet dat ik een rascist ben.
De haat die veel moslims voelen bij Joden is wat mij betreft uitermate racistisch.

Zulke discussies zijn altijd hard en van beide kanten zijn een paar echt vreselijke opmerkingen gemaakt, maar over het algemeen vond ik het ook wel meevallen. 

Waar ik me meer aan erger is dat moslims en immigratie etc in werkelijk elk topic lijkt op te duiken, zelfs als het er niets mee te maken heeft.  Kap daar vooral mee. 

Oke, ik val in herhaling, maar elke keer als ik denk “buienradar zegt dat het een paar uur droog blijft”, dan trap ik daarin (misschien wil ik het wel graag geloven) en kom zeiknat thuis….

Loulou39 schreef op 15-10-2023 om 16:40:

Oke, ik val in herhaling, maar elke keer als ik denk “buienradar zegt dat het een paar uur droog blijft”, dan trap ik daarin (misschien wil ik het wel graag geloven) en kom zeiknat thuis….

Ik kijk tegenwoordig op buienalarm.  Die lijkt beter te kloppen dan buienradar. 

_Audrey schreef op 15-10-2023 om 16:49:

[..]

Ik kijk tegenwoordig op buienalarm. Die lijkt beter te kloppen dan buienradar.

Bedankt voor de tip, ga ik die vanaf morgen checken 👍🏻

Als je weet dat je buren niet van keiharde muziek houden, waarom koop je als buren dan (van je zwart verdiende geld naast een uitkering) een sterkere audioinstallatie met een zwaardere bas?

Weinig energie vandaag. Weekend weg geweest en het verrast me hoeveel energie dat heeft gekost.
En iets toegezegd voor dochter wat achteraf niet zo nodig was, maar waardoor ik nu wel haar moet wegbrengen en halen. Drukke middag, want rond etenstijd moet andere dochter weer weg.
Oh en bericht van advocaat die aan het zenuwen is dat er niet genoeg gebeurd, maar ik betwijfel of ik wel invloed heb. Kost ook energie... Binnenkort weer eens een zitting bij de rechtbank. Nummer 5 dit jaar, ben er zo klaar mee.

Aan een eigenwijze buurvrouw, die haar alarmknop niet omdoet, 'want overdag val ik nooit' .......

Vervelend incident tussen collega's op werk. Zelf niet meegemaakt, was vrij die dag. Hele team van de rel, heeft flinke impact gehad. 

We hebben lekkage. Al sinds begin 2020. In de badkamer en tweede slaapkamer. Meedere keren hersteld maar het komt telkens terug. Nu zou de oorzaak bij de bovenburen echt aangepakt zijn. Wat zie ik net? Een nieuwe natte plek dit keer in de keuken. Echt ik word er niet goed van.

De ontzettend slechte bereikbaarheid van Sunweb... 
Vakantie geboekt, maar krijg van de vliegtuigmaatschappij steeds verschillende mailtjes met foute informatie of gegevens. 
Had na het boeken stoelreserveringen gedaan plus een maaltijd voor mij en de kinderen. Eerste bevestiging stond het allemaal netjes op. Krijg ik zes dagen geleden nog een bericht van de vliegtuigmaatschappij. Ik wil het allemaal even uitprinten, zie ik dat de maaltijden van de kinderen (pubers) allemaal weg zijn. Ik kan bij de vliegtuigmaatschappij ook niet inloggen, althans. Kan de vluchten zien maar vervolgens niet de informatie. 

Inmiddels maar zelf met de vliegtuigmaatschappij in contact. Die reageren tenminste meteen ipv dat je met nog 60 andere mensen in de wacht moet staan...

Probleem gevonden. Toen ik de stoelreservering deed stond er: volledige namen invullen, maar Sunweb gebruikt alleen eerste naam en achternaam. Daardoor zijn mijn kinderen niet goed aan de reservering gekoppeld (want ik heb maar 1 naam, de kinderen meerdere). 

En nog een ergernis zo vlak voor de vakantie: wilde nog wat geld van gwk, omdat we laat aankomen en ik dan geen energie meer heb om een ATM op te zoeken. Dus via de site reserveren. Kan je het pas maandag ophalen... Joh! Vroeger belde je en kon je het een half uur later ophalen. Dus ik maar even gebeld. Een beller blijkt toch nog altijd sneller... 

Mijn vader krijgt chemo.
Nou, hij kan dus niks gekruid meer eten.
Ik heb al verschillende keren iets voor hem gemaakt, maar zijn maag verdraagt het niet.
Juist nu hij al moe is van de chemo, kan hij ook nog meeste dingen niet eten.
Echt waardeloos!

Aan DHL, op maandag zou er een pakket komen. In de app aangegeven dat ze het maar naar een afhaal punt moeten brengen. 
Zijn ze toch hier aan de deur geweest maandag. Haal ik net het pakket op blijkt het uit twee pakketten te gaan en ligt het andere pakket in een andere plaats dan mijn woonplaats. 

Treurniet schreef op 18-10-2023 om 15:37:

Mijn vader krijgt chemo.
Nou, hij kan dus niks gekruid meer eten.
Ik heb al verschillende keren iets voor hem gemaakt, maar zijn maag verdraagt het niet.
Juist nu hij al moe is van de chemo, kan hij ook nog meeste dingen niet eten.
Echt waardeloos!

Jezus, wat een onbenullige ergernis in tegenstelling tot zijn ziekte.
En ja, ik weet wat voor topic dit is. Maar dit moest ik echt even zeggen.

Wees blij dat hij er nog is!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.