Huiskamer
Treurniet
14-10-2023 om 19:50
Dat je niks meer kan zeggen, of het labeltje discriminatie wordt erop geplakt.
Yumi
14-10-2023 om 20:05
Treurniet schreef op 14-10-2023 om 19:50:
Dat je niks meer kan zeggen, of het labeltje discriminatie wordt erop geplakt.
Eens, terwijl ik denk dat het de hoogste tijd is dat we in NL de problemen die er zijn kunnen benoemen, zonder dat meteen de discriminatiekaart wordt getrokken.
Stuurde van de week een (NOS) nieuwsbericht door en schreef erbij dat ik het verschrikkelijk vond dat de Joden in NL in angst moesten leven. De reactie..... er zijn veel problemen maar laten we niet iedereen over 1 kam scheren.
Evaluna
15-10-2023 om 10:16
Gezellig met ouders en kinderen een weekend in een huisje. Maar poe, merk dat ik me erger aan mijn moeder. De wereld is zoals zij het beleefd. Dus kaiserbroodjes zijn nu eenmaal het lekkerst en in de herfst een week weg is niets, want dan is het slecht weer. Zomaar gezellig op de bank zitten en wat lezen is not done. Ja eventjes en dan springt ze weer op. Pfff vermoeiend mens.
Bakblik
15-10-2023 om 10:31
Aan het feit dat het op dit forum blijkbaar mogelijk is zulke harde haatdragende teksten te schrijven dat een gewaardeerd forumster (die zaken vaak vanuit de andere hoek bekeek) zich genoodzaakt ziet te stoppen met schrijven. Heel jammer voor het forum dat de diversiteit hierdoor minder wordt. https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/afscheid-4#12
Voor wie de schoen past: Ben je nou trots op jezelf?
Koko67
15-10-2023 om 12:22
ik denk dat ik heel selectief lees, maar ik lees die haatdragende teksten eigenlijk niet.
Wel worden er meningen gegeven en die zijn niet altijd positief. Is dat dan discriminatie? Ik vind van niet.
Bakblik
15-10-2023 om 12:38
Koko67 schreef op 15-10-2023 om 12:22:
ik denk dat ik heel selectief lees, maar ik lees die haatdragende teksten eigenlijk niet.
Wel worden er meningen gegeven en die zijn niet altijd positief. Is dat dan discriminatie? Ik vind van niet.
Het Israël topic gelezen? Er is inmiddels wat geknipt door de mods maar het ging daar goed tekeer.
Voor jezelf de mening hebben dat dat een bepaalde bevolkingsgroep dood moet zou kunnen (niet mijn idee hoe je vrede bereikt) maar dat hoef je niet ongenuanceerd en in grove woorden op dit forum te plempen in het kader van vrije meningsuiting. Houdt en beetje rekening met elkaar en elkaars gevoelens.
Koko67
15-10-2023 om 12:47
Ja , Israël Topic gelezen. Een aantal reacties had van mij inderdaad niet gehoeven. Het merendeel wat ik las vond ik echter niet rascistisch of discriminerend.
Wel veroordelend, maar dat mag. Veel oordelen ( over Hamas, over de vele jongeren op straat in Europa die de meest vreselijke dingen over Joden zeggen, de Joodse school die dicht gaat wegens bedreigingen) deel ik. Daarmee vind ik niet dat ik een rascist ben.
De haat die veel moslims voelen bij Joden is wat mij betreft uitermate racistisch.
Herfstappeltaart
15-10-2023 om 15:22
Bakblik schreef op 15-10-2023 om 10:31:
Aan het feit dat het op dit forum blijkbaar mogelijk is zulke harde haatdragende teksten te schrijven dat een gewaardeerd forumster (die zaken vaak vanuit de andere hoek bekeek) zich genoodzaakt ziet te stoppen met schrijven. Heel jammer voor het forum dat de diversiteit hierdoor minder wordt. https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/afscheid-4#12
Voor wie de schoen past: Ben je nou trots op jezelf?
Dit. Vreselijk.
Herfstappeltaart
15-10-2023 om 15:22
Wandelvrouwtje schreef op 15-10-2023 om 15:16:
kunnen jullie deze discussie in het betreffende topic laten?
Nee. Het is een grote ergernis.
PerfumedAlpaca84
15-10-2023 om 15:26
Herfstappeltaart schreef op 15-10-2023 om 15:22:
[..]
Nee. Het is een grote ergernis.
Ik doelde meer op de inhoudelijke discussie. Ik snap jouw ergernis volkomen, en deel die.
Herfstappeltaart
15-10-2023 om 15:28
Wandelvrouwtje schreef op 15-10-2023 om 15:26:
[..]
Ik doelde meer op de inhoudelijke discussie. Ik snap jouw ergernis volkomen, en deel die.
Oke.
Zilver_gray
15-10-2023 om 15:28
Wandelvrouwtje schreef op 15-10-2023 om 15:16:
kunnen jullie deze discussie in het betreffende topic laten?
Waarom?
Je mag hier toch je ergernis kwijt? Ongeacht wat voor ergernis.
PerfumedAlpaca84
15-10-2023 om 15:37
Zilver_gray schreef op 15-10-2023 om 15:28:
[..]
Waarom?
Je mag hier toch je ergernis kwijt? Ongeacht wat voor ergernis.
Ik probeer de topics over de oorlog te mijden, voornamelijk omdat er van beide kanten snel racistische opmerkingen gemaakt worden. En nu komt de discussie ineens (inhoudelijk) hier naartoe. Wellicht ben ik de enige die dat lastig vind, mijn excuses dan. Ik zal zelf wel even van het forum wegblijven.