Huiskamer
Herfstappeltaart
09-09-2023 om 08:11
redbulletje schreef op 08-09-2023 om 14:12:
[..]
Tegenwoordig kun je de indoctrinatie van de groene kerk op scholen niet meer vermijden volgens mij. Dat is de huidige religie die op propagandistische wijze door de strot wordt geduwd.
Ik denk dat het wel goed is te vertellen over de vroegere Griekse en Romeinse goden. Dat plaatst een en ander in perspectief. Mensen hebben altijd behoefte gehad aan een houvast én een middel om het gepeupel onder controle te houden middels angst aanjagen. Zoals nu dus de groene kerk ook doet.
Dat is geen geloof, dat is wetenschap.
redbulletje
09-09-2023 om 08:40
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2023 om 08:11:
[..]
Dat is geen geloof, dat is wetenschap.
Nee, dat noem ik geen wetenschap. Elke wetenschapper die niet met deze hysterische hype meegaat en dat ook kan weerleggen, die wordt gecanceld.
Bovendien hebben ze wel inmiddels toegegeven dat al onze inspanningen en verarming slechts 0,00036 graad verschil gaat maken. Dus hoe achterlijk ben je als je daar je welvaart en comfort voor op wil geven? Accepteer gewoon dat klimaatverandering van alle tijden is en hoe rijker we zijn, hoe beter we ons kunnen beschermen. Maar we zitten hier straks op een houtje te bijten, want de boeren en visserij moeten kapot.
PerfumedAlpaca84
09-09-2023 om 08:47
jouw houding lijkt zeker op geloof. Ik erger me nu wel een beetje aan deze evangelische bekeringsdrang en onfatsoenlijke formuleringen. Achterlijk? Hysterisch? Dat kan ook normaler.
Bakblik
09-09-2023 om 09:31
Yumi schreef op 08-09-2023 om 23:23:
[..]
Ohh dat vind ik zo erg, ik begrijp dat echt niet. Zie ook steeds vaker mannen in korte broek op de fiets, zonder shirt en de vrouwen in een korte broek met alleen een bikinitop... ook in het centrum. Tijd voor een verbod zoals op de Spaanse Costa?
Ja dat lijkt mij geweldig.
Herfstappeltaart
09-09-2023 om 09:41
Wandelvrouwtje schreef op 09-09-2023 om 08:47:
jouw houding lijkt zeker op geloof. Ik erger me nu wel een beetje aan deze evangelische bekeringsdrang en onfatsoenlijke formuleringen. Achterlijk? Hysterisch? Dat kan ook normaler.
Dit dus.
Netherfield
09-09-2023 om 10:14
Herfstappeltaart schreef op 09-09-2023 om 08:09:
[..]
Maar dat zou jullie school toch beter gewoon een Openbare school kunnen heten?
Volgens mij krijgen Christelijke scholen ook nog geld uit andere potjes dan de openbare, dus dat zou ik niet doen.
Auwereel
09-09-2023 om 10:32
redbulletje schreef op 09-09-2023 om 08:40:
[..]
Nee, dat noem ik geen wetenschap. Elke wetenschapper die niet met deze hysterische hype meegaat en dat ook kan weerleggen, die wordt gecanceld.
Bovendien hebben ze wel inmiddels toegegeven dat al onze inspanningen en verarming slechts 0,00036 graad verschil gaat maken. Dus hoe achterlijk ben je als je daar je welvaart en comfort voor op wil geven? Accepteer gewoon dat klimaatverandering van alle tijden is en hoe rijker we zijn, hoe beter we ons kunnen beschermen. Maar we zitten hier straks op een houtje te bijten, want de boeren en visserij moeten kapot.
Ik zou het knap vinden als we met klimaatdoelstellingen bereiken dat de wereld niet nog meer opwarmt, 0,00036 graad minder opwarming is een hele prestatie! Als we zo doorgaan, is de kans groot dat de opwarming nog meer toeneemt, en met die opwarming de bijbehorende natuurrampen als bosbranden, overstromingen etc. En dat vind ik niet erg comfortabel, eerlijk gezegd, overstromingen. Dan lever ik graag wat van mijn huidige comfort in om erger te voorkomen.
redbulletje
09-09-2023 om 10:41
Auwereel schreef op 09-09-2023 om 10:32:
[..]
Ik zou het knap vinden als we met klimaatdoelstellingen bereiken dat de wereld niet nog meer opwarmt, 0,00036 graad minder opwarming is een hele prestatie! Als we zo doorgaan, is de kans groot dat de opwarming nog meer toeneemt, en met die opwarming de bijbehorende natuurrampen als bosbranden, overstromingen etc. En dat vind ik niet erg comfortabel, eerlijk gezegd, overstromingen. Dan lever ik graag wat van mijn huidige comfort in om erger te voorkomen.
Jij gelooft dat we ook maar één overstroming of bosbrand (die vaak ook nog eens bewust worden aangestoken) kunnen voorkomen door onszelf de armoede in te storten? Laat ons aub zuinig zijn op landbouwgrond, veeteelt en visserij. De kaalslag die nu gaande is in combinatie met de verstedelijking is juist funest voor ons land.
Bossen worden gekapt voor windmolens en zonneparken (Duitsland bijv) Het westen is een weg van zelfdestructie ingeslagen. Ik hoop dat het tij nog op tijd kan keren.
Herfstappeltaart
09-09-2023 om 11:32
Netherfield schreef op 09-09-2023 om 10:14:
[..]
Volgens mij krijgen Christelijke scholen ook nog geld uit andere potjes dan de openbare, dus dat zou ik niet doen.
Heel oneerlijk dus. Gewoon allemaal openbare scholen en allemaal dezelfde subsidiebedragen.
ToetieToover
09-09-2023 om 11:47
Ergernis aan die k*tpapegaai die dagelijks zonodig buiten moet fluiten en in het weekend de godganse dag. Laat dat beest in het tropisch regenwoud herrie maken en rondvliegen, wordt iedereen gelukkiger van.
Auwereel
09-09-2023 om 12:03
redbulletje schreef op 09-09-2023 om 10:41:
[..]
Jij gelooft dat we ook maar één overstroming of bosbrand (die vaak ook nog eens bewust worden aangestoken) kunnen voorkomen door onszelf de armoede in te storten? Laat ons aub zuinig zijn op landbouwgrond, veeteelt en visserij. De kaalslag die nu gaande is in combinatie met de verstedelijking is juist funest voor ons land.
Bossen worden gekapt voor windmolens en zonneparken (Duitsland bijv) Het westen is een weg van zelfdestructie ingeslagen. Ik hoop dat het tij nog op tijd kan keren.
Ik denk dat we in armoede gestort gaan worden als we de opwarming niet beter aanpakken, hoewel ik het idee heb dat we daar al te laat voor zijn. En gewoon doorgaan op dezelfde voet is wel gemakkelijk, maar geen oplossing. Dat het uitstoten van broeikasgassen uitstoten aangepakt moet worden, is al veel langer bekend. "Na ons de zondvloed" is de houding, maar het gaat sneller dan verwacht, dus meer, hier komt de zondvloed.
redbulletje
09-09-2023 om 12:19
Auwereel schreef op 09-09-2023 om 12:03:
[..]
Ik denk dat we in armoede gestort gaan worden als we de opwarming niet beter aanpakken, hoewel ik het idee heb dat we daar al te laat voor zijn. En gewoon doorgaan op dezelfde voet is wel gemakkelijk, maar geen oplossing. Dat het uitstoten van broeikasgassen uitstoten aangepakt moet worden, is al veel langer bekend. "Na ons de zondvloed" is de houding, maar het gaat sneller dan verwacht, dus meer, hier komt de zondvloed.
Zolang miljardairs nog massaal villa's pal naast de kust kopen geloof ik net zo min in de zondvloed als dat ik in het vergaan van de wereld geloofde in 2012. Jammer dat er anno nu zo weinig realiteitszin meer is.
Lollypopje
09-09-2023 om 12:24
misschien kunnen jullie een topic openen over de scholen en de klimaatdiscussie verplaatsen naar het klimaat topic 
Want ik begin me een beetje te ergeren, wat dan wel weer ontopic is hier 
Auwereel
09-09-2023 om 12:52
redbulletje schreef op 09-09-2023 om 12:19:
[..]
Zolang miljardairs nog massaal villa's pal naast de kust kopen geloof ik net zo min in de zondvloed als dat ik in het vergaan van de wereld geloofde in 2012. Jammer dat er anno nu zo weinig realiteitszin meer is.
Ga even in Zweden en Griekenland kijken wat zondvloeden betreft, het nieuws is van afgelopen week en maand. Of geloof je het nieuws over overstromingen niet?
redbulletje
09-09-2023 om 13:06
Auwereel schreef op 09-09-2023 om 12:52:
[..]
Ga even in Zweden en Griekenland kijken wat zondvloeden betreft, het nieuws is van afgelopen week en maand. Of geloof je het nieuws over overstromingen niet?
Dat is excessieve regenval (El Nino) en overstromende rivieren. Door toenemende bebouwing hebben rivieren steeds minder ruimte om zonder schade tijdelijk uit de voegen te barsten.
Het ging mij nu even over die zeespiegelstijging waardoor ons land verzwolgen zou worden volgens de klimaatprofeten. Als je dat dan gelooft stop dan vooral met immigratie en bouwen.