Huiskamer
Tara82
08-09-2023 om 12:02
mut schreef op 08-09-2023 om 11:50:
[..]
Dat is dan ook geen openbare of neutrale school
Herfstappeltaart vind dat al het onderwijs neutraal/openbaar zou moeten zijn. Dat was nou juist haar hele punt. Dat is nu zeker niet zo voor een heel groot deel van het onderwijs.
Ik ben het trouwens met haar eens. Dat is ook precies waarom we zelf voor een openbare basisschool hebben gekozen voor ons kind. Alleen jammer dat er daardoor 2 van de 3 scholen uit de buurt afvielen. Gelukkig is die openbare school een hele leuke school.
Treurniet
08-09-2023 om 12:49
Ik ben blij dat ik naar een christelijke school ging als kind 
OT: stofzuigen nu echt te warm voor
Evaluna
08-09-2023 om 12:57
Kinderen zijn op school kamp. Ik erger me ontzettend aan wat ik zie via de berichten app, het lijkt in de verste verte niet op een kamp en vraag me ten zeerste af of ze het budget wat ik voor kamp betaal wel uitgeven. Vind het zo stom, ze maken zich er makkelijk van af en / of alles gaat onder de noemer prikkelarm vallen waarschijnlijk. Zoals veel meer activiteiten die in eerdere jaren uitbundig gevierd werden nu goed uitgekleed zijn of afgeschaft. Wisseling van de juffen heeft wat dat betreft geen goed gedaan, hun voorgangers hielden veel meer van een leuk feestje.
Straks komen ze terug, hoop dat hun het in ieder geval wel als leuk ervaren hebben en ik ga proberen mijn irritatie niet te laten blijken.
Dolfje
08-09-2023 om 13:16
Yumi schreef op 08-09-2023 om 11:50:
[..]
Herkenbaar, ben niet voorruit te branden... maar ik heb al gedoucht
![]()
Dat heb ik niet gedaan maar wel inmiddels gewandeld en boodschappen gedaan.
Schemerlampje
08-09-2023 om 13:22
Herfstappeltaart schreef op 08-09-2023 om 11:26:
[..]
Dat een leraar zijn religie niet mag opdringen zal best maar dat gebeurt natuurlijk wel hè. Als jouw kind op een reformatorische of islamitische school zit sijpelt dat overal doorheen.
Ja maar als je dat niet wilt doe je je kind toch niet op een reformatorische of islamitische school? Ik zie het probleem niet.
Herfstappeltaart
08-09-2023 om 13:40
Tara82 schreef op 08-09-2023 om 12:02:
[..]
Herfstappeltaart vind dat al het onderwijs neutraal/openbaar zou moeten zijn. Dat was nou juist haar hele punt. Dat is nu zeker niet zo voor een heel groot deel van het onderwijs.
Ik ben het trouwens met haar eens. Dat is ook precies waarom we zelf voor een openbare basisschool hebben gekozen voor ons kind. Alleen jammer dat er daardoor 2 van de 3 scholen uit de buurt afvielen. Gelukkig is die openbare school een hele leuke school.
Precies dit.
Herfstappeltaart
08-09-2023 om 13:44
Schemerlampje schreef op 08-09-2023 om 13:22:
[..]
Ja maar als je dat niet wilt doe je je kind toch niet op een reformatorische of islamitische school? Ik zie het probleem niet.
Ik vind religie niet op school thuishoren. Op geen enkele school. Wat Redbulletje zegt zou ik voor zijn. Maatschappijleer-achtige lessen waarin op een objectieve manier de verschillen tussen de geloven worden uitgelegd/besproken. En meer niet. De rest kan in de privésfeer blijven.
Broodjebrie
08-09-2023 om 13:59
ik ben van plan om zondag met een vriendin naar het strand te gaan, maar uitgerekend dit weekend wordt er hier aan het spoor gewerkt. 
Treurniet
08-09-2023 om 14:04
Broodjebrie schreef op 08-09-2023 om 13:59:
ik ben van plan om zondag met een vriendin naar het strand te gaan, maar uitgerekend dit weekend wordt er hier aan het spoor gewerkt.
Het is veel te warm voor het strand komend weekend vind ik.
redbulletje
08-09-2023 om 14:12
Schemerlampje schreef op 08-09-2023 om 13:22:
[..]
Tegenwoordig kun je de indoctrinatie van de groene kerk op scholen niet meer vermijden volgens mij. Dat is de huidige religie die op propagandistische wijze door de strot wordt geduwd.
Ik denk dat het wel goed is te vertellen over de vroegere Griekse en Romeinse goden. Dat plaatst een en ander in perspectief. Mensen hebben altijd behoefte gehad aan een houvast én een middel om het gepeupel onder controle te houden middels angst aanjagen. Zoals nu dus de groene kerk ook doet.
Broodjebrie
08-09-2023 om 14:16
Treurniet schreef op 08-09-2023 om 14:04:
[..]
Het is veel te warm voor het strand komend weekend vind ik.
Het is wel lekker afkoelen
Tuinfluiter
08-09-2023 om 14:41
Herfstappeltaart schreef op 08-09-2023 om 13:44:
[..]
Ik vind religie niet op school thuishoren. Op geen enkele school. Wat Redbulletje zegt zou ik voor zijn. Maatschappijleer-achtige lessen waarin op een objectieve manier de verschillen tussen de geloven worden uitgelegd/besproken. En meer niet. De rest kan in de privésfeer blijven.
Ben ik met je eens maar vier je dan nog wel Kerst op school of moet dat ook verdwijnen.
Vind ik best wel lastig.
SuzyQFive
08-09-2023 om 14:54
Herfstappeltaart schreef op 08-09-2023 om 07:54:
[..]
Ik ben het niet zo heel vaak met jou eens, maar in dit geval: volledig!
Alle onderwijs zou neutraal moeten zijn. Weg met welk geloof dan ook op scholen. Ik ben vóór godsdienstvrijheid, maar dat kan prima in de vrije tijd. Laat alle kinderen gewoon bij elkaar zijn op school, elkaar leren kennen en begrijpen, dat lijkt me heel goed voor minder godsdienstgerelateerde ruzies en oorlogen. En inderdaad een beschouwende les over alle religies kan prima.
Ik werk op een Christelijke school maar in de praktijk merk je daar niets van 😅. Vrijwel niemand doet de dagopening en als het gedaan wordt (met Oase) dan is het bijna nooit de Christelijke benadering en we geven GDL dus alle religies komen neutraal aan bod. We zijn vooral een afspiegeling van deze kant van de stad.
redbulletje
08-09-2023 om 15:04
Tuinfluiter schreef op 08-09-2023 om 14:41:
[..]
Ben ik met je eens maar vier je dan nog wel Kerst op school of moet dat ook verdwijnen.
Vind ik best wel lastig.
Kerst hoort bij de westerse cultuur, dat heeft bij ons niks meer met religie te maken maar met commercie. We vieren eigenlijk weer de oorspronkelijke heidense versie dat het na de kortste dag weer lichter wordt. We versieren met groenblijvende naaldbomen en lichtjes en we eten feestelijk.
alhambra
08-09-2023 om 15:30
Aan het weer. 29 graden binnen, buiten 31 en vannacht nauwelijks geslapen door de warmte. Vannacht wordt het niet kouder dan 18 graden. Net op het schoolplein trok ik bijna weg