Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

mut schreef op 06-09-2023 om 17:33:

Kom ik netjes op school om les te geven, is de leerling er niet. Ook niet verschenen op 1 september toen de school begon. Gevalletje van toch maar naar een andere school gaan. Ik heb nu dus wel minder uren waardoor ik ook uiteraard minder betaald krijg. (komt vast goed , scholen genoeg die nog een leerkracht in mijn vak zoeken, alleen wil ik niet nog een school erbij. Goochel nu al met 4 scholen)

Nu ben ik benieuwd wat voor vak je geeft, dat je maar 1 leerling hebt. Is dit in het reguliere onderwijs?

mut schreef op 06-09-2023 om 17:33:

Kom ik netjes op school om les te geven, is de leerling er niet. Ook niet verschenen op 1 september toen de school begon. Gevalletje van toch maar naar een andere school gaan. Ik heb nu dus wel minder uren waardoor ik ook uiteraard minder betaald krijg. (komt vast goed , scholen genoeg die nog een leerkracht in mijn vak zoeken, alleen wil ik niet nog een school erbij. Goochel nu al met 4 scholen)

Dat de school je überhaupt had aangenomen voor maar 1 leerling. 

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 10:35:

[..]

Inderdaad! Ik moet binnenkort worden opgenomen in het ziekenhuis en daar vervangen ze vlees (grotendeels) door vleesvervangers, peulvruchten en zeewier. Lekker dan als je ligt bij te komen van je operatie, moet je dat soort spul gaan eten 🤢 Ik vind het belachelijk.

Welk ziekenhuis is dat? Ik denk nl. dat dit onzin is! Ik heb 22 jaar in het grootste ziekenhuis van Nederland gewerkt en was daar vorige week nog op bezoek.  De patient zat met smaak een schnitzel te eten en in het personeelsrestaurant waren net als anders broodjes rosbief en fricandeau te koop.  Maar ook keuze in vegetarische, vegan en halal maaltijden en snacks.

mut

mut

06-09-2023 om 20:38

Ik woon en werk in België. Wettelijk moeten de openbare scholen de leerlingen laten kiezen uit verschillende levensbeschouwingen, zelfs als er maar 1 leerling is die het kiest. Keuze uit Niet-confessionele zedenleer (humanistiek), Rooms-katholiek, Islam, Joodse religie, Orthodoxe (uit landen als Roemenië/ Rusland), Protestantse/Evangelisch, Anglicaanse. De "grote" hebben altijd wel leerlingen en soms grote klassen, maar de kleintjes is dus een ander verhaal. Bovendien wisselen leerlingen heel makkelijk van school. Vorig jaar was het half oktober voordat de instroom van nieuwe leerlingen stopte En in januari begint het opnieuw omdat er dan ook veel gewisseld wordt. In december zijn er examens en dan stromen er veel leerlingen naar een minder zware richting af. 

Pff grieperig. Hoofdpijn, aan het snotteren en nu onder een dekentje op de bank maar toch weer wat voelen. Hoop dat het morgen weer over is .

mut schreef op 06-09-2023 om 20:38:

Ik woon en werk in België. Wettelijk moeten de openbare scholen de leerlingen laten kiezen uit verschillende levensbeschouwingen, zelfs als er maar 1 leerling is die het kiest. Keuze uit Niet-confessionele zedenleer (humanistiek), Rooms-katholiek, Islam, Joodse religie, Orthodoxe (uit landen als Roemenië/ Rusland), Protestantse/Evangelisch, Anglicaanse. De "grote" hebben altijd wel leerlingen en soms grote klassen, maar de kleintjes is dus een ander verhaal. Bovendien wisselen leerlingen heel makkelijk van school. Vorig jaar was het half oktober voordat de instroom van nieuwe leerlingen stopte En in januari begint het opnieuw omdat er dan ook veel gewisseld wordt. In december zijn er examens en dan stromen er veel leerlingen naar een minder zware richting af.

Oh, ik was zo'n kind in de lagere school. Enige uit mijn klas die zedenleer volgde, zalige tijd. Omdat ik redelijk snel ben was de les na een halfuurtje voorbij en de rest van de tijd speelden we spelletjes. 
En dan kom je in het middelbaar en moet je je aanpassen aan de snelheid van andere leerlingen, zo saai. 

mut schreef op 06-09-2023 om 20:38:

Ik heb ook een paar jaar in België gezeten maar wij kregen gewoon allemaal zedenleer (waar alle religies en levensbeschouwingen neutraal aan bod kwamen) Best gek om te horen dat ze niet inheemse godsdiensten aanbieden en docenten inhuren voor slechts 1 leerling. 

Niet echt een ergernis, maar zie geen ander topic hiervoor.
Partner is deze avond ziek geworden (39.5 graden koorts). Heb haar de trap opgeholpen, bed ingelegd, medicatie toegediend, daarnet op het toilet gezet mits ondersteuning. Ga deze nacht van wacht blijven om haar op tijd weer een pijnstiller/koortsremmer te geven en te zorgen dat ze drinkt; maar het betekend wel dat mijn intake gesprek morgen niet zal doorgaan. 
Dat laatste was de ergernis, de rest doe ik met liefde. 

redbulletje schreef op 06-09-2023 om 22:32:

[..]

Ik heb ook een paar jaar in België gezeten maar wij kregen gewoon allemaal zedenleer (waar alle religies en levensbeschouwingen neutraal aan bod kwamen) Best gek om te horen dat ze niet inheemse godsdiensten aanbieden en docenten inhuren voor slechts 1 leerling.

Het wordt nog gekker als je weet dat sommige tieners in het middelbaar dan plots kiezen voor een Joodse opvoeding terwijl ze er niets mee te maken hebben, maar gewoon weten dat ze niets moeten doen in die klas. 

Moirmel schreef op 06-09-2023 om 22:37:

[..]

Het wordt nog gekker als je weet dat sommige tieners in het middelbaar dan plots kiezen voor een Joodse opvoeding terwijl ze er niets mee te maken hebben, maar gewoon weten dat ze niets moeten doen in die klas.

Wat een verspilling van tijd en geld! Religie zou anno nu eigenlijk helemaal niet thuishoren in de schoolklas, behalve dan als neutrale beschouwing over álle religies zoals in zedenleer. 

Ik was vergeten dat ik toegezegd had morgenmiddag te kunnen werken en vergeten dat in mijn agenda te zetten. Dacht lekker om 15:00 uur thuis te zijn morgen maar dus niet. Ergernis naar mezelf dus.

amarna schreef op 06-09-2023 om 20:34:

[..]

Welk ziekenhuis is dat? Ik denk nl. dat dit onzin is! Ik heb 22 jaar in het grootste ziekenhuis van Nederland gewerkt en was daar vorige week nog op bezoek. De patient zat met smaak een schnitzel te eten en in het personeelsrestaurant waren net als anders broodjes rosbief en fricandeau te koop. Maar ook keuze in vegetarische, vegan en halal maaltijden en snacks.

Ik heb het even nagevraagd aan een kok van de Radboud ( ziekenhuis in Nijmegen)Dat is de partner van mijn neef. Hij kent het wereldje van ziekenhuiskoks en kent ook veel collega’s. Hij kent geen ziekenhuis in Nederland die volledig is overgegaan op vegan  en vegetarisch. Ik denk dat het dus wel meevalt.

Koko67 schreef op 06-09-2023 om 22:43:

[..]

Ik heb het even nagevraagd aan een kok van de Radboud ( ziekenhuis in Nijmegen)Dat is de partner van mijn neef. Hij kent het wereldje van ziekenhuiskoks en kent ook veel collega’s. Hij kent geen ziekenhuis in Nederland die volledig is overgegaan op vegan en vegetarisch. Ik denk dat het dus wel meevalt.

Ik zei dan ook grotendeels,  niet volledig. 

Het ErasmusMC gaat voor 80% naar vegetarisch en vervangt vlees door plantaardige eiwitten zoals erwten en zeewier. Dus nu is er nog wel vlees verkrijgbaar,  maar binnenkort nauwelijks meer. Ook frisdranken en snoep etc zijn verbannen uit het ziekenhuis, daarvoor in de plaats zijn er smoothies, salades, havermout en dergelijke. 

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 23:05:

[..]

Ik zei dan ook grotendeels, niet volledig.

Het ErasmusMC gaat voor 80% naar vegetarisch en vervangt vlees door plantaardige eiwitten zoals erwten en zeewier. Dus nu is er nog wel vlees verkrijgbaar, maar binnenkort nauwelijks meer. Ook frisdranken en snoep etc zijn verbannen uit het ziekenhuis, daarvoor in de plaats zijn er smoothies, salades, havermout en dergelijke.

Domino's en soortgelijke kan goede zaken doen dan in de buurt van dit soort ziekenhuizen. 

redbulletje schreef op 06-09-2023 om 23:10:

[..]

Domino's en soortgelijke kan goede zaken doen dan in de buurt van dit soort ziekenhuizen.

Er staan daar van die eetkarretjes voor de deur zag ik: döner enzo geloof ik  gezien te hebben 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.