Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

oudmaarnognietkoud schreef op 06-09-2023 om 10:05:

[..]

Ik trakteerde mijzelf wel eens op een saucijzenbroodje na controle in het ziekenhuis. Of ik een vegan-saucijzenbroodje wilde? Nee muts, als ik dat wil dan vraag ik er wel om.

De gewone broodjes waren voor het geld ook niet echt geweldig dus die gewoonte heb ik geschrapt. Weer een klant minder

Hopelijk zorgt principieel boycotten van dit soort gelegenheden ervoor dat ze stoppen met opdringen van vegan. Prima natuurlijk dat er ook snacks zijn voor vegans, maar de normale snacks volledig in de ban doen daar stuit je heel wat mensen mee tegen de borst. 

redbulletje schreef op 06-09-2023 om 10:31:

[..]

Hopelijk zorgt principieel boycotten van dit soort gelegenheden ervoor dat ze stoppen met opdringen van vegan. Prima natuurlijk dat er ook snacks zijn voor vegans, maar de normale snacks volledig in de ban doen daar stuit je heel wat mensen mee tegen de borst.

Inderdaad! Ik moet binnenkort worden opgenomen in het ziekenhuis en daar vervangen ze vlees (grotendeels) door vleesvervangers, peulvruchten en zeewier. Lekker dan als je ligt bij te komen van je operatie,  moet je dat soort spul gaan eten 🤢 Ik vind het belachelijk. 

Ik erger me aan Amerikanen die geen idee hebben wat voor tijdstip er met 21.00 hrs bedoeld wordt.  En dan nog hoofdschudden waarom wij de Amerikaanse tijdmelding niet aanhouden.  Ze weten niet eens dat ons systeem oorspronkelijk van het Amerikaanse leger is... 
En aan Britten hier in mijn hotel in Griekenland die niet weten hoe diep 1.80 m is.  It's 5 ft 9 darling!

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 10:35:

[..]

Inderdaad! Ik moet binnenkort worden opgenomen in het ziekenhuis en daar vervangen ze vlees (grotendeels) door vleesvervangers, peulvruchten en zeewier. Lekker dan als je ligt bij te komen van je operatie, moet je dat soort spul gaan eten 🤢 Ik vind het belachelijk.

Dat is nog ongezond ook! Na een operatie heb je hoogwaardige dierlijke eiwitten nodig. 

Laat je bezoek maar lekker vlees en vis meenemen voor je. 

redbulletje schreef op 06-09-2023 om 10:38:

[..]

Dat is nog ongezond ook! Na een operatie heb je hoogwaardige dierlijke eiwitten nodig.

Laat je bezoek maar lekker vlees en vis meenemen voor je.

Ga ik zeker weten doen! Schei uit met die onzin. 

=====Dit gaat toch niet de norm worden hoop ik! Ongevraagd mij een cola zero serveren! Ga weg met die vieze zoetstoffen! Die enkele keer dat ik in de horeca eet en een cola bestel wil ik echte! Met suiker! De rest van de week thuis water drinken doe ik zelf wel!
Gatverdamme wat zijn zoetstoffen toch smerig!

Edit: Ik snap dat we af moeten van onze suikerverslaving maar ik wil zelf beslissen en niet de zero door de strot geduwd krijgen. Met 1 hooguit 2 glazen cola in de week (soms ook weken niet) ben ik al heel goed bezig!======

Dit schreef ik een paar dagen geleden in het "wat je niet hardop wil zeggen" topic.
past ook wel bij jullie ergernissen. Prima dat we,  met meerdere redenen, af moeten van overmatige suiker en vlees consumptie maar ik wil wel zelf kiezen op welk moment ik wat eet.

[..]

Inderdaad! Ik moet binnenkort worden opgenomen in het ziekenhuis en daar vervangen ze vlees (grotendeels) door vleesvervangers, peulvruchten en zeewier. Lekker dan als je ligt bij te komen van je operatie, moet je dat soort spul gaan eten 🤢 Ik vind het belachelijk.

Dat de keuze er is: super! Maar dit vind ik idioot.

_Audrey schreef op 06-09-2023 om 10:39:

[..]

Ga ik zeker weten doen! Schei uit met die onzin.

Na mijn buikoperatie werd juist geadviseerd om voldoende kip en vis te eten. 

Een kennis die met ernstige brandwonden in het brandwondencentrum lag kreeg dagelijks meerdere frikandellen te eten als tussendoortje. Dierlijke eiwitten zorgen voor beter herstel. Echt groffe schande dat juist ziekenhuizen op de ongezonde deugtoer gaan met vegan meuk! 

[..]

Ik vind het eten in een ziekenhuis sowieso altijd niet echt smakelijk. Terwijl het voor een goed herstel juist helpt als je goed eet. Ik snap dat echt niet. En je krijgt er altijd heel weinig te drinken terwijl het er heel warm is.

Netherfield schreef op 06-09-2023 om 10:57:

[..]

Ik vind het eten in een ziekenhuis sowieso altijd niet echt smakelijk. Terwijl het voor een goed herstel juist helpt als je goed eet. Ik snap dat echt niet. En je krijgt er altijd heel weinig te drinken terwijl het er heel warm is.

Ik had een half liter flesje meegenomen en drukte telkens op de bel om m te laten vullen. Standaard brengen ze idd maar een heel klein glaasje. 

redbulletje schreef op 06-09-2023 om 11:02:

[..]

Ik had een half liter flesje meegenomen en drukte telkens op de bel om m te laten vullen. Standaard brengen ze idd maar een heel klein glaasje.

Toen ik er een aantal jaar geleden een paar dagen lag (tijdens een hittegolf dus juist in het ziekenhuis geen last van hitte) kregen we een kannetje water. Was in dat ziekenhuis dus al wat beter over nagedacht gelukkig. 

Aan mijn dochters. Ze zijn allebei chagrijnig vandaag. Jeej...

Beterlaat2021! schreef op 06-09-2023 om 10:24:

@ Treuriet : dropshipper?

Zeer waarschijnlijk wel 

Ergernis  :  een paar maanden geleden heb ik iemand die een advertentie op Marktplaats had gezet met een fout erin een mailtje gestuurd. Hij bedankte me daarvoor en zou nog iets uitzoeken wat verbeterd moest worden.  Ondertussen staat dezelfde advertentie nog mét fout op MP.

Vandaag krijg ik van dezelfde persoon een mailtje, waarin hij 'op vakantie gekochte'  sigaretten te koop aanbiedt!   'En sorry  voor de spam als je niet rookt.'
Ik ben hier echt niet van gediend. 
 Ik ga niet antwoorden en hoop dat hij dit niet vaker doet. 

mut

mut

06-09-2023 om 17:33

Kom ik netjes op school om les te geven, is de leerling er niet. Ook niet verschenen op 1 september toen de school begon. Gevalletje van toch maar naar een andere school gaan. Ik heb nu dus wel minder uren waardoor ik ook uiteraard minder betaald krijg. (komt vast goed , scholen genoeg die nog een leerkracht in mijn vak zoeken, alleen wil ik niet nog een school erbij. Goochel nu al met 4 scholen)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.