Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Aan die groep jeugd/pubers die gisteravond na 8 uur herrie begonnen te schoppen hier in de straat, met verkeersborden slepen, lawaai maken.
Stonden bij ons in de tuin en tegen het raam te kloppen en gek te doen.
Hond die daardoor helemaal dol werd
Ze waren even weg maar na 9 uur begonnen ze weer van voor af aan.
Ze zijn aangesproken op hun gedrag, maar hadden er geen boodschap aan en reageerden hondsbrutaal terug.
Uiteindelijk is de politie er aan te pas gekomen, die hebben met ze gepraat en weg gestuurd.

Ik wou op tijd naar bed omdat de wekker om 3 uur af ging, maar uiteindelijk door alle ongein pas na 11 uur in slaap gevallen 

duizel schreef op 01-09-2023 om 21:17:

[..]

En alleenstaande ouders dan? Die hebben ook de zorg voor de kinderen, moeten misschien ook fulltime werken enz.

Anders wordt het voor mij als je ook nog veel moet mantelzorgen.

Dit dus. Als de partner met een ziekte/beperking ook zorg van de partner nodig heeft, dan wordt het een ander verhaal en zou ik het meer dan terecht vinden als er ondersteuning is.

Natuurlijk snap ik dat het echt niet leuk en wennen is als daarom meer op de één terecht komt. Maar als ik het heb over de onzekerheid over mijn mwo aanvraag, want zo'n arts voelt als een loterij, dan irriteert dat geklaag me gewoon. Ik leef op kant en klaar maaltijden en heb al ruim twee jaar geen schoon huis meer gezien, gewoon omdat ik geen partner heb. En ik ken alleenstaande ouders die ook alles zelf moeten zien te bolwerken, ja dat is zwaar, maar hen lukt het ook. Soms moet je dan maar gewoon accepteren dat je huis niet zo schoon en opgeruimd is als je zou willen.

Maargoed ik heb hier genoeg over geklaagd, het was fijn om het hier even kwijt te kunnen en te horen dat ik niet totaal onredelijk ben met mijn ergernis.

Nu op naar een ergernis vrije dag

In plaats van je te ergeren aan wat andere mensen wel of niet krijgen, is het misschien beter om je te ergeren aan een overheid die deze diensten ontmanteld heeft. 

Moirmel schreef op 02-09-2023 om 08:15:

In plaats van je te ergeren aan wat andere mensen wel of niet krijgen, is het misschien beter om je te ergeren aan een overheid die deze diensten ontmanteld heeft.

In Nederland bepalen de gemeentes het tegenwoordig. Makkelijk om de overheid altijd de schuld te geven.

Moirmel schreef op 02-09-2023 om 08:15:

Mijn ergernis komt voort uit dat ze tegen mij klagen er over. Ik snap dat het vervelend is, maar voor ik ziek werd moest ik ook alles zelf doen en nu ik ziek ben doet niemand het. 

En zoals ik al schreef waarschijnlijk zit er in die ergernis dus ook wel een stuk jaloezie, omdat ik dus niemand in de buurt heb om die dingen te doen en zij hebben in elk geval nog een partner die nu ongeveer evenveel werk er aan heeft dan als die geen zieke/beperkte partner had gehad.

Maargoed dit is geen topic voor discussies. Het was in elk geval fijn dat ik mijn ergernis kwijt kon en dat sommige mensen die ergernis snappen.

duizel schreef op 01-09-2023 om 21:17:

[..]

En alleenstaande ouders dan? Die hebben ook de zorg voor de kinderen, moeten misschien ook fulltime werken enz.

Anders wordt het voor mij als je ook nog veel moet mantelzorgen.

Daarvoor hebben we in België dus diensten die thuis hulp komen verlenen. Kuisvrouw, maaltijd aan huis, oppas, klusjes... bedank jullie overheid maar als jullie dit niet hebben. 

Lollypopje schreef op 02-09-2023 om 08:21:

[..]

Mijn ergernis komt voort uit dat ze tegen mij klagen er over. Ik snap dat het vervelend is, maar voor ik ziek werd moest ik ook alles zelf doen en nu ik ziek ben doet niemand het.

En zoals ik al schreef waarschijnlijk zit er in die ergernis dus ook wel een stuk jaloezie, omdat ik dus niemand in de buurt heb om die dingen te doen en zij hebben in elk geval nog een partner die nu ongeveer evenveel werk er aan heeft dan als die geen zieke/beperkte partner had gehad.

Maargoed dit is geen topic voor discussies. Het was in elk geval fijn dat ik mijn ergernis kwijt kon en dat sommige mensen die ergernis snappen.

Mocht ik bij jou in de buurt wonen, ik zou me dadelijk aanmelden als vrijwilliger om jou te ondersteunen. Dus ik hoop dat je snel iemand hebt om jou te helpen. 

Treurniet schreef op 01-09-2023 om 22:27:

Mensen die savonds na 22 uur luid pratend op een galerij van een flat lopen

Ja, of in een hotelgang.   Dááág, welterusten, tot morgen! Daaag, doei!

Doemijdieglazenbol schreef op 01-09-2023 om 22:59:

[..]

Dat is niet helemaal random. Er zijn bepaalde producten/combinaties waardoor hij vaker “afgaat”. Dus misschien ben je daardoor net wat vaker de Sjaak. Ik vind het ook altijd vervelend; heb ik net alles in mijn tas getetrist, moet er weer van alles uit. Maar goed, zij doen ook maar gewoon hun werk, denk ik dan.
https://www.margriet.nl/actualiteit/hierdoor-komt-het-dat-je-bij-de-zelfscankassa-s-steeds-wordt-gecontroleerd~b77645b9/

Dat wist ik niet, interessant! Zou daar ook een AI algoritme achter zitten?

Of ik shop langzaam, of de 140 liter GFT container zakken in combinatie met bepaalde vegetarische producten zijn een hit bij winkeldieven!

Ook een ergernis, dat mijn Jumbo om de hoek die producten niet heeft, ook niet na aangeven dat ik die dingen mis.

Broodjebrie schreef op 02-09-2023 om 08:17:

[..]

In Nederland bepalen de gemeentes het tegenwoordig. Makkelijk om de overheid altijd de schuld te geven.

De overheid heeft bepaald dat gemeentes het moeten doen, in de hoop dat het dan goedkoper kon. En ook gemeentes zijn ook overheid, maar dan kleinschaliger waardoor zaken die grootschaliger gemakkelijker aan te pakken zijn, moeizaam gaat. En er is meer ruimte voor willekeur. En daar ergeren gemeentes zich aan!

Auwereel schreef op 02-09-2023 om 09:26:

[..]

De overheid heeft bepaald dat gemeentes het moeten doen, in de hoop dat het dan goedkoper kon. En ook gemeentes zijn ook overheid, maar dan kleinschaliger waardoor zaken die grootschaliger gemakkelijker aan te pakken zijn, moeizaam gaat. En er is meer ruimte voor willekeur. En daar ergeren gemeentes zich aan!

Dat willekeur is ook zwaar irritant. Dat jongeren standaard gekeurd moeten worden door een arts is bijvoorbeeld niet overal zo kwam ik achter. Dat dat moet vind ik al stom, als ik bejaard was geweest was het meteen toegekend, maar dat het overal nog anders nog meer. Daarbij is het ook met de consulenten soms echt een kwestie van geluk of je wel of niet krijgt, want ze zijn niet allemaal even streng.

Lollypopje schreef op 02-09-2023 om 09:30:

[..]

Dat willekeur is ook zwaar irritant. Dat jongeren standaard gekeurd moeten worden door een arts is bijvoorbeeld niet overal zo kwam ik achter. Dat dat moet vind ik al stom, als ik bejaard was geweest was het meteen toegekend, maar dat het overal nog anders nog meer. Daarbij is het ook met de consulenten soms echt een kwestie van geluk of je wel of niet krijgt, want ze zijn niet allemaal even streng.

Dit klopt niet, ook bij bejaarden is er controle en moet er een indicatie zijn voordat ze hulp krijgen. Vaak hebben ze die al liggen door eerdere aanvragen, waardoor je misschien de indruk hebt dat het makkelijker gaat.

Zoals je weet heb ik ook hulp gekregen vanwege long covid, maar die aanvraag duurde een half jaar.... bovendien is hier de toekenning voor 'n hulp voor long covid patiënten maar 1 jaar. De wachtlijst bij zorgverlener was 3 maanden, terwijl dat jaar gewoon doorloopt. 

Het is dat het nodig is, maar ook ik erger me aan de procedure.

Yumi schreef op 02-09-2023 om 10:14:

[..]

Dit klopt niet, ook bij bejaarden is er controle en moet er een indicatie zijn voordat ze hulp krijgen. Vaak hebben ze die al liggen door eerdere aanvragen, waardoor je misschien de indruk hebt dat het makkelijker gaat.

Zoals je weet heb ik ook hulp gekregen vanwege long covid, maar die aanvraag duurde een half jaar.... bovendien is hier de toekenning voor 'n hulp voor long covid patiënten maar 1 jaar. De wachtlijst bij zorgverlener was 3 maanden, terwijl dat jaar gewoon doorloopt.

Het is dat het nodig is, maar ook ik erger me aan de procedure.

In onze gemeente moet inderdaad iedereen gezien worden door een consulent, maar ik moet daarnaast ook nog een keuring door een arts ondergaan ook al was het voor de consulent duidelijk dat ik hulp nodig heb. De consulent zei letterlijk tegen mij dat dit bij ouderen niet hoeft, maar helaas vanwege mijn leeftijd een verplichting is.

Auwereel schreef op 02-09-2023 om 09:19:

[..]

Dat wist ik niet, interessant! Zou daar ook een AI algoritme achter zitten?

Of ik shop langzaam, of de 140 liter GFT container zakken in combinatie met bepaalde vegetarische producten zijn een hit bij winkeldieven!

Ook een ergernis, dat mijn Jumbo om de hoek die producten niet heeft, ook niet na aangeven dat ik die dingen mis.

Twee flesjes drinken en twee broodjes op het station en het is weer gelukt, controle! 😆 Volgens mij koopt bijna iedereen dat op het station!

Auwereel schreef op 02-09-2023 om 12:13:

[..]

Twee flesjes drinken en twee broodjes op het station en het is weer gelukt, controle! 😆 Volgens mij koopt bijna iedereen dat op het station!

Het waren geen flesjes redbull en frikandellenbroodjes? 🤨😉 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.