Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

Ik snap dat de draaiende mixer de warmte van de motor kwijt moet een dat er dus ventilatiesleuven in de mixer zitten. Waarom zitten die dingen aan de voorkant van de mixer? Moet ik al kloppende met een klein straaltje de suikerstroop bij de eiwitten gieten blaast die lucht het straaltje steeds weg. De hele constructie anders vasthouden is bijna niet te doen. 
Maak die gaten aan de zijkant van de mixer!!

Bakblik schreef op 01-09-2023 om 14:40:

Ik snap dat de draaiende mixer de warmte van de motor kwijt moet een dat er dus ventilatiesleuven in de mixer zitten. Waarom zitten die dingen aan de voorkant van de mixer? Moet ik al kloppende met een klein straaltje de suikerstroop bij de eiwitten gieten blaast die lucht het straaltje steeds weg. De hele constructie anders vasthouden is bijna niet te doen.
Maak die gasten aan de zijkant van de mixer!!

2b9c4a19f5ab5f1b657c71c0bda12cab.jpg

Is dit iets? Zitten geen gasten bij

Yumi schreef op 01-09-2023 om 14:46:

[..]

2b9c4a19f5ab5f1b657c71c0bda12cab.jpg

Is dit iets? Zitten geen gasten bij

Heel leuk! Vooral ook lekker retro.

Maar dan heb ik 2 handen nodig om te mixen. Dan kan ik niet die kokendhete steelpan met suikerstroop ook nog vasthouden en voorzichtig schenken.

Dat gasten deed de autocorrect van mijn telefoon.

Broodjebrie schreef op 01-09-2023 om 12:55:

[..]Ik ga toch maar eens op zoek naar een thuiskapster.. die prijzen in kapsalons zijn echt niet leuk meer.

Broodje Brie, zit er in jouw woonplaats geen Turkse of Marokkaanse kapper?  Ik heb er zo een, heerlijk!  Een kwartiertje. Geen geouwehoer aan je hoofd. Even de plantenspuit om het nat te maken, evt. droogföhnen, voor € 15,00. En ook nog een bekertje koffie.

Netherfield schreef op 01-09-2023 om 09:10:

[..]

...

Ik begrijp je helemaal Lollypopje, die partner kan best het huishouden doen. Ik kom ook niet verder dan meer was en afwas. Er zijn ook meer spullen om op te ruimen, maar als ieder zijn eigen zooi opruimt, dan gaat die vlieger dus ook niet op. Zelfde verbazing als jij.

Ik kan jullie ergernis begrijpen maar ergens lijkt het mij wat kort door de bocht. Zonder partner zou deze persoon inderdaad ook alleen het huishouden moeten doen, maar met een zieke partner komt er toch steeds een extra belasting bij zeker als deze persoon tot weinig meer in staat is. 
Niet alleen ga je dan voltijds werken om alles te bekostigen, soms zijn er nog zorgtaken, de zorg voor eventuele kinderen komt grotendeels bij jou te liggen, er is de mentale belasting en daarnaast neem je het huishouden wat nauwer. Als je thuis een partner hebt, kun je bv. niet snel na je werk een broodje gaan halen als avondeten, neen dan moet er ook gekookt worden, zulke stomme dingen.  

Beterlaat2021! schreef op 01-09-2023 om 15:46:

[..]

Broodje Brie, zit er in jouw woonplaats geen Turkse of Marokkaanse kapper? Ik heb er zo een, heerlijk! Een kwartiertje. Geen geouwehoer aan je hoofd. Even de plantenspuit om het nat te maken, evt. droogföhnen, voor € 15,00. En ook nog een bekertje koffie.

Ja hier vlakbij. Maar ik vind het niet fijn omdat je stoel dan zo ongeveer in het raam staat. Daarnaast staat de muziek best hard en gaan de kappers om de haverklap naar buiten om te roken. 

mut

mut

01-09-2023 om 18:11

Ik doe altijd boodschappen met een scanner. Deze keer controle. Maakt de controleuse een fout, moet er een collega bijkomen en tsja enige "oplossing" is alles opnieuw scannen of langs de gewone band + kassa. Ik had een volle kar. Eigenlijk wilde ik hem maar laten staan en zonder boodschappen naar huis maar ja dat is ook weer geen echte oplossing. Ben er zeker 20 minuten mee kwijt geweest.

Ik word bij de zelfscan van de AH altijd gecontroleerd. Het schijnt random te gaan, maar heel vaak (de laatste 4x) kwam-ie bij mij uit.
Gelukkig koop ik daar nooit veel, alleen wat ze bij mijn dichtstbijzijnde supermarkt niet hebben.
Maar ik pak mijn tas na het scannen maar niet meer in, dat heeft geen zin.
Koop ik wel eens veel, ga ik naar de echte-mensen-kassa.

Ik erger me aan mensen die op facebook aangeven interesse te hebben in een kerstmarkt. Reclame voor kerstmarkt op internet. Tuincentrum wat al met kerst bezig gaat volgens het AD. Het is nog zomer!

Moirmel schreef op 01-09-2023 om 16:14:

[..]

Ik kan jullie ergernis begrijpen maar ergens lijkt het mij wat kort door de bocht. Zonder partner zou deze persoon inderdaad ook alleen het huishouden moeten doen, maar met een zieke partner komt er toch steeds een extra belasting bij zeker als deze persoon tot weinig meer in staat is.
Niet alleen ga je dan voltijds werken om alles te bekostigen, soms zijn er nog zorgtaken, de zorg voor eventuele kinderen komt grotendeels bij jou te liggen, er is de mentale belasting en daarnaast neem je het huishouden wat nauwer. Als je thuis een partner hebt, kun je bv. niet snel na je werk een broodje gaan halen als avondeten, neen dan moet er ook gekookt worden, zulke stomme dingen.

En alleenstaande ouders dan? Die hebben ook de zorg voor de kinderen, moeten misschien ook fulltime werken enz. 

Anders wordt het voor mij als je ook nog veel moet mantelzorgen.

Mensen die savonds na 22 uur luid pratend op een gallerij van een flat lopen

mijn opslag van mijn telefoon is vol waardoor ik niet meer in mijn whatsapp kan probeer nu inteloggen op mijn icould om wat fotos tewissen/overzetten maar dat lukt ook niet omdat mijn ww niet klopte ik sta op het punt om een woede aanval te krijgen   

giphy.gif

Ik erger me aan de troep die ik vind in hooi en bedding voor de cavia's. In het hooi zat een dikke tak, echt een stuk boomtak. Ja, zo komt die zak wel vol en weegt de zak snel 500 gram. In de katoenen bedding zat een draad plastic en ook een grote plastic dop, zag eruit als een machine-onderdeel.

Auwereel schreef op 01-09-2023 om 18:17:

Ik word bij de zelfscan van de AH altijd gecontroleerd. Het schijnt random te gaan, maar heel vaak (de laatste 4x) kwam-ie bij mij uit.

Dat is niet helemaal random. Er zijn bepaalde producten/combinaties waardoor hij vaker “afgaat”. Dus misschien ben je daardoor net wat vaker de Sjaak. Ik vind het ook altijd vervelend; heb ik net alles in mijn tas getetrist, moet er weer van alles uit. Maar goed, zij doen ook maar gewoon hun werk, denk ik dan. 
https://www.margriet.nl/actualiteit/hierdoor-komt-het-dat-je-bij-de-zelfscankassa-s-steeds-wordt-gecontroleerd~b77645b9/

Ik ben op vakantie en heb al 3 weken af en aan keelpijn maar sinds woensdag is het zo erg dat ik er niet goed van kan slapen. En nu werd ik vannacht ook nog eens wakker en schoot mijn oorknopje los en die ben ik nu kwijt. Kan ook niet echt goed zoeken want man slaapt nog en die was al geïrriteerd door mijn gedraai en gewoel want mijn helft van het bed kraakt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.