Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

17-04-2022 om 20:00

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? - deel 2

ik erger mij aan mijn buurvrouw van 70 die meerdere keren per week aanbelt en mij vraagt om 
boodschappen te doen, 
afwassen, 
was opvouwen, 
was ophangen, 
vis halen, 
friet halen, 
naar de apotheek,
Beltegoed opladen,

En als klap op de vuurpijl vraagt of ik haar teennagels kom knippen. 

En wat zeg je dan MoederKareltje ?

Ik zeg altijd ja omdat ik momenteel thuisblijfmoeder ben en daarom gaat ze steeds verder ben ik bang. 

Met die teennagels moet ik een harde grens gaan trekken denk ik. Ik word er namelijk onpasselijk van bij de gedachte dat ook te moeten doen.

Dan kan je naar de pedicure verwijzen. Je buurvrouw heeft mazzel met je, dat je zoveel voor haar wilt doen.

Moederkareltje schreef op 24-08-2023 om 15:43:

Ik zeg altijd ja omdat ik momenteel thuisblijfmoeder ben en daarom gaat ze steeds verder ben ik bang.

Met die teennagels moet ik een harde grens gaan trekken denk ik. Ik word er namelijk onpasselijk van bij de gedachte dat ook te moeten doen.

Ik las je post in het Goede Daden topic en ik vraag me dan meteen af of dit misschien de reden is daar haar dochter verzaakt, zoals jij het schrijft?

Dat hoeft uiteraard niet, maar sommige mensen zijn helaas erg alles of niets. Geef je ze een vinger, dan willen ze je hele hand. Hou je eigen grens dus goed in de gaten, want het is natuurlijk lief dat jij het doet omdat jij tijd hebt, maar deze hoeveelheid verzoeken lijkt gewoon bijna op een baan.

Moederkareltje schreef op 24-08-2023 om 15:43:

Echt? Dit verzoek zou ik toch echt weigeren.

Ik heb geen geluk met met de licht gekleurde bekeken die ik koop.  De vorige had ik op een tomaat gezeten die kon weg want vlek kreeg ik er niet uit. 
Vorig jaar in de uitverkoop dezelfde broek nieuw gekocht, alleen net iets minder lang.  Stap ik net op mijn fiets voel ik iets raars op mijn bil. Kom ik thuis zegt dochter dat ik uit mijn broek ben gescheurd.  Verdomme maar een keer of 6 gedragen deze zomer.  Het was geen weer voor lichte dunne broeken. 

lientje69 schreef op 24-08-2023 om 13:45:

Ik erger me aan mezelf. Heb geen zin om naar mijn werk te gaan.
Vond mijn werk erg leuk normaal maar het valt me de laatste tijd zwaar. Komt ook door onze afdeling die steeds maar zwaarder lijkt te worden. Nou ja niet lijkt, het wordt gewoon steeds zwaarder. Waardoor ik de balans een beetje kwijt ben. Ben de hele dienst aan het rennen en vliegen. En heb daar vooral geestelijk dus last van. Ik ben geen rustig type, terwijl rustig blijven in zulke situaties het enige is dat wijs is om te doen.

Andere zorg doelgroep dan jij maar herken je twijfel. 

Nee, een ziekenhuisopname niet nodig zeiden jullie… maar ondertussen heeft die arme vrouw wel een hele nacht op een stoel doorgebracht omdat ze niet meer op kon staan van de pijn! 

Ik heb zo'n vuilnisbak met daarin dfie kleine bakjes. Omdat ik niet meer kook, gaat er vrij weinig in de groene. Dus die was al een tijd niet geleegd.
Wil ik net mijn theezeefje daarin legen, tref ik daar een gigantische gele schimmelinvestatie die uiteraard ook naat de rest was doorgeslagen 🤢

Dus ik begon mijn ochtend met die schoonmaken in de douche (heb geen buiten kraan, dus dit is het handigst). Waarbij ik uiteraard zo dom was om de kraan aan te zetten terwijl de douchekop nog los lag en ik dus alles inclusief mijzelf onderspoot. Kon die kop net opvangen met een vuilnisbakje, want die spuit natuurlijk alle kanten op, alleen daardoor spoot het vuil natuurlijk ook alle kanten op.

En nu ben ik misselijk, voel me vies (heb me wel gewassen met een wegwerp washandschoentje en schone kleren aangetrokken) en ben doodop terwijl mijn dag nog niet eens is begonnen. Ik denk dat ik voor de komende drie dagen door mijn energie heen ben en dat terwijl ik nog aan het bijkomen was van de massage van dinsdag 😒

Lollypopje, daar zou ik ook heel moe en vies van voelen en ik ben fit en gezond!! 

Ik voel gewoon nog op mijn hand dat ik het per ongeluk heb aangeraakt 🤢

@all excuses voor dit smerige verhaal bij het ontbijt.

oh lollypopje wat een rotochtend

Drakenvlieg schreef op 23-08-2023 om 13:56:

Belde net na een daar dagen chatten met een klik van een dating site. Hij hield een monoloog van 20 minuten over wat verkeerd was in de meeste relaties.

Monogaam is slecht, je moet je blijven ontwikkelen, "soevereine relatie" is top, als het goed zit is vreemdgaan toch niet aan de orde, je moet alles verwerken, respect, klaar zijn met de oude vóór je aan nieuwe begint etc.

Ik was vrij stil, zeldzaam voor mij. Mond vol tanden door zijn drukte. Toen ik hintte of hij zijn eigen vorige relatie eigenlijk wel goed had verwerkt ging hij vrij snel op. En ben ik geblokt. Ok, doei
Vermoeiend...

😂 Wow!

Lollypopje schreef op 25-08-2023 om 08:07:

Ik voel gewoon nog op mijn hand dat ik het per ongeluk heb aangeraakt 🤢

@all excuses voor dit smerige verhaal bij het ontbijt.

Nee joh ik ga nu gewoon pindakoekjes bakken hoor. Ik zou willen dat je mijn buurvrouw was dan had ik het even voor je gedaan. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.